Dodano produkt do koszyka

Promocja

INTERNETOWE SERWISY LEKARSKIE - STUDIUM PATOLOGII

INTERNETOWE SERWISY LEKARSKIE - STUDIUM PATOLOGII

WITOLD POKOJSKI

Cena: 84.00 zł 75.60 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-960553-0-9

358 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022

Książka wielostronnie przedstawia genezę i mechanizm internetowych serwisów lekarskich, naruszających przepisy o ochronie danych osobowych i unormowanie konstytucyjne dotyczące kontroli zawodów zaufania publicznego. Omówiony został udział funkcjonariuszy publicznych reprezentujących organy państwa i samorządowe, umożliwiający rozwój tej patologii. Przedstawiono gwarancje praw pacjenta, ustawowe i pozaustawowe, wykazano brak uzasadnionego interesu społecznego w działalności serwisów, naruszenie praw i wolności lekarza przez internetowe serwisy lekarskie, a z drugiej strony naruszenie Kodeksu Etyki Lekarskiej przez lekarza korzystającego z płatnej promocji swoich usług w serwisach. W różnych aspektach przedstawiono istotę patologii internetowych serwisów lekarskich. Omówiono odpowiedzialność z przepisów prawa osób decyzyjnych w serwisach oraz anonimowych opiniodawców. Przedstawiono możliwości obrony przed patologią internetowych serwisów lekarskich w zależności od zawarcia umowy lekarza z serwisem.

Niezaprzeczalną wartością tej książki są zamieszczone w niej fragmenty orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego i Naczelnego Sądu Administracyjnego i Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, na podstawie których czytelnik może sam zrozumieć, do rozwoju jakiej patologii, w przestrzeni internetowej, doszło.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Wykaz przywołanych aktów prawnych

I. Cel i schemat działania spółek prawa handlowego w patologii typu
"znanylekarz"
A. Cel działania spółek
B. Schemat działania spółek

II. Działania funkcjonariuszy publicznych Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych/Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych niezgodne z przepisami o ochronie danych osobowych
A. Ustalenie podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych przez patologię typu "znanylekarz" na podstawie wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 6 VI2005 roku w składzie 7 sędziów: IOPS2/05
B. Stanowisko GIODO/PUODO dotyczące patologii typu "znanylekarz" jest sprzeczne z Konstytucją RP: art. 17 ust 1
C. Świadczenie nieprawdy przez funkcjonariuszy publicznych GIODO/PUODO pochodzenia zbioru danych osobowych przetwarzanych przez ZnanyLekarz Sp. z o.o.
D. Zaniechanie obowiązku postępowania administracyjnego przez funkcjonariuszy GIODO w związku z przetwarzaniem zbioru danych osobowych lekarzy z Centralnego Rejestru Lekarzy w celu innym niż został on zebrany
E. Zaniechanie przez funkcjonariuszy publicznych GIODO/PUODO sankcjonowania niedopełnienia obowiązku informacyjnego w patologii typu "znanylekarz"
F. Zaniechanie sankcjonowania przez funkcjonariuszy publicznych GIODO/PUODO ograniczenia dostępu do własnych danych osobowych przez patologię typu "znanylekarz"
G. Nieuznawanie przez funkcjonariuszy publicznych
GIODO/PUODO kontrolnej roli wyroków sądów administracyjnych nad wydawanymi przez nich decyzjami
H. Kontrole spółek w wykonaniu urzędników
GIODO/PUODO niezgodne z przepisami o ochronie danych osobowych
I. Postępowanie funkcjonariuszy publicznych
GIODO/PUODO tylko na wniosek poszkodowanego, mimo
że niezgodność z przepisami o ochronie danych osobowych dotyczy
całego zbioru danych osobowych
J. Blokowanie przez funkcjonariuszy GIODO/PUODO działań Rzecznika Praw Obywatelskich dotyczących patologii typu "znanylekarz"
K. Zaniechanie postępowania wobec podmiotów przetwarzających dane osobowe obywateli polskich w celach gospodarczych na terenie Polski, jeśli podmiot podaje, że ma serwer i siedzibę poza Unią Europejską - patologia "med24.pl"
L. Zaniechanie sankcjonowania wykorzystywania danych osobowych lekarza do przekierowywania strony internetowej na działalność gospodarczą ZnanyLekarz Sp. z o.o.

III. Gwarancje praw pacjenta

IV. Niespełnienie kryteriów społecznie uzasadnionego interesu w zakładaniu adresów internetowych przedstawicielom zawodu zaufania publicznego z oprogramowaniem do pozyskiwania, gromadzenia i publikacji anonimowych opinii przez osoby decyzyjne w spółkach w celach gospodarczych na skalę przemysłową

V. Pozycjonowanie za pomocą patologii typu "znanylekarz" jako naruszenie przez lekarza zasady lojalności wobec innych lekarzy i naruszenie godności zawodu
A. Nieetyczne i nieuprawnione korzystanie lekarza z patologii typu "znanylekarz"
B. Standardy medyczne kontra prawa rynku

VI. Istota patologii
A. Zakładanie osobom wykonującym zawód zaufania publicznego adresów internetowych na stronach spółek prawa handlowego z oprogramowaniem do pozyskiwania, gromadzenia i publikowania anonimowych ocen przez osoby decyzyjne w spółkach prawa handlowego, w celach gospodarczych, na skalę przemysłową
B. Zakładanie adresów internetowych przedstawicielom za zwodu zaufania publicznego z oprogramowaniem do wpisywania, gromadzenia i publikowania anonimów przez spółki prawa handlowego w celach gospodarczych na skalę przemysłową zmierzających do przejęcia pośrednictwa pracy lekarza i marketingu własnej działalności gospodarczej
C. Anonimowa wypowiedź o kimś w Internecie - konflikt w zakresie czci zewnętrznej
D. Niespełnienie kryteriów portalu społecznościowego w patologii typu "znanylekarz" poprzez pierwotny brak dobrowolności uczestnictwa lekarza oraz brak możliwości komunikowania się między usługobiorcami
E. Niespełnienie kryteriów wydawnictwa i dziennikarskich w patologii typu "znanylekarz" - warunków prawa do informowania
F. Kryteria rzetelności wypowiedzi. Różnice między mediami tradycyjnymi a podszywaniem się pod dane osobowe lekarza i zakładanie mu adresu internetowego z oprogramowaniem do pozyskiwania, gromadzenia i upubliczniania anonimów na lekarza dla celów gospodarczych spółki prawa handlowego
G. Osoby wykonujące zawód zaufania publicznego a osoby pełniące funkcje publiczne, a zwłaszcza osoby pełniące funkcje publiczne pochodzące z wyborów społecznych oraz osoby powszechnie znane
H. Wolność wyrażania opinii a anonimowa opinia w Internecie w ś wietle art. 54 ust. 1 Konstytucji RP oraz art. 8 i art. 10 Europejskiej Karty Praw Człowieka w patologii typu "znanylekarz"
I. Zagrożenia wynikające z anonimowych wypowiedzi w Internecie o osobach z imienia i nazwiska a częstość zaburzeń osobowości i rozluźnienie barier psychologicznych podczas pisania anonimów
J. Kontrola społeczna zawodów zaufania publicznego według Prezesa
UODO, zaakceptowana przez Zastępcę Rzecznika Praw Obywatelskich
K. Brak własności ocennych anonimów przy zakładaniu adresów internetowych przedstawicielom zawodu zaufania publicznego z oprogramowaniem do wpisywania i publikacji anonimów przez spółki prawa handlowego w celach gospodarczych na skalę przemysłową

VII. Opinie o mnie w serwisie med24.pl
A. Opinia pierwsza
B. Opinia druga
C. Opinia trzecia

VIII. Naruszenie Konstytucji RP, w tym konstytucyjnych praw i wolności lekarza przez osoby decyzyjne w patologii typu "znanylekarz"
A. Stan faktyczny
B. Naruszenie art. 17 ust. 1 Konstytucji RP przez osoby decyzyjne w patologii typu "znanylekarz"
C. Naruszenie praw i wolności lekarza wynikających
z art. 47 Konstytucji RP przez osoby decyzyjne w patologii typu "znanylekarz"
D. Naruszenie prawa do ochrony życia prywatnego przez osoby decyzyjne w patologii typu "znanylekarz"
E. Naruszenie prywatności i autonomii woli poprzez zakładanie adresu internetowego i wykorzystywanie tego adresu przez osoby decyzyjne w patologii typu "znanylekarz" do komunikowania się, bez wiedzy i zgody osoby, której dane osobowe zostały wykorzystane do utworzenia tego adresu
F. Naruszenie prawa każdego do pozyskiwania, gromadzenia, ujawniania, dostępu, żądania do sprostowania oraz usunięcia informacji dotyczących tej osoby przez osoby decyzyjne w patologii typu "znanylekarz" -naruszenie autonomii informacyjnej wynikającej z autonomii woli
G. Naruszenie prywatności poprzez naruszenie prawa do decydowania o zakresie obecności w cyberprzestrzeni przez osoby decyzyjne w patologii typu "znanylekarz"
H. Naruszenie prywatności poprzez stworzenie poczucia stałego zagrożenia przy wykonywaniu pracy zawodowej przez osoby decyzyjne w patologii typu "znanylekarz"
I. Naruszenie prywatności poprzez stworzenie zagrożenia dla życia rodzinnego lekarza wynikającego z przemysłowej skali publikowania anonimów na lekarza, będącego również rodzicem, babcią czy dziadkiem, w patologii typu "znanylekarz"
J. Stworzenie przez osoby decyzyjne w patologii typu "znanylekarz"
mechanizmu do naruszania czci i dobrego imienia

IX. Zbiór danych osobowych lekarzy, chroniony prawem, teraz zbiór jawny do pobrania dla każdego. Nowe przepisy po zablokowaniu, niezgodnego z prawem przejmowania danych osobowych lekarzy z Centralnego Rejestru Lekarzy
A. Ministerstwo Zdrowia rozdaje zbiór danych osobowych lekarzy
B. Jaką prawdę ukrywał Minister Zdrowia i jego urzędnicy?
C. Zmiana stanu prawnego
D. Dyrektor Departamentu Orzecznictwa, Legislacji i Skarg GIODO
[...] - kolejne działania niezgodne z przepisami o ochronie danych
osobowych, umożliwiające spółkom prawa handlowego dostęp
do zbioru danych osobowych lekarzy
E. Wniosek o inicjatywę legislacyjną do członków Komisji Zdrowia Sejmu i Senatu
F. Postępowanie w Prokuraturze i Sądzie Rejonowym

X. Rola samorządu lekarskiego VII kadencji w patologii typu
"znanylekarz" - umożliwienie rozwoju patologii
A. Nieskuteczna skarga Prezesa Naczelnej Rady Lekarskiej [... ]
do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
B. Prezes Naczelnej Rady Lekarskiej [... ] a nieuprawniona oferta zbioru danych osobowych lekarzy z Centralnego Rejestru Lekarzy
C. Wiceprezes Naczelnej Rady Lekarskiej [... ]
a Kodeks Etyki Lekarskiej
D. Działania członków Naczelnej Rady Lekarskiej VII kadencji umożliwiające patologie typu "znanylekarz"
E. Udział Gazety Lekarskiej

XI. Rola samorządu lekarskiego VIII kadencji w patologii typu "znanylekarz" - umożliwienie rozwoju patologii
A. Prezes Naczelnej Rady Lekarskiej [...]- umożliwianie rozwoji i patologii typu "znanylekarz", ciąg dalszy
B. Wiceprezes Naczelnej Rady Lekarskiej, Przewodniczący Rady Programowej Gazety Lekarskiej drn. med. [...]
C. Skutki pośrednie skarg na Prezesów Naczelnej Rady Lekarskiej
D. Postawa Naczelnej Rady Lekarskiej wobec śledztwa dotyczącego ZnanyLekarz Sp. z o.o

XII. Konsekwencje prawne relacji lekarz a spółka prawa handlowego zakładająca adres internetowy lekarzowi z oprogramowaniem
do pozyskiwania, gromadzenia i publikacji anonimów

XIII. Obrona lekarza przed patologią typu "znanylekarz"
- postępowanie podstawowe
A. Ostrzeżenie
B. Najpierw trzeba zacząć od siebie
C. Rola wyborów samorządowych
D. Rola Okręgowych Rad Lekarskich
E. Kodeks Cywilny a Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności
Gospodarczej

XIV. Skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

XV. Odpowiedzialność osób decyzyjnych w spółkach prawa handlowego i autora anonimowych wpisów z przepisów prawa w patologii typu "znanylekarz"
A. Odpowiedzialność z art. 14 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną patologii typu "znanylekarz"
B. Zakres odpowiedzialności podmiotów zbiorowych
C. Relacja pomiędzy ochroną danych osobowych a odpowiedzialnością karną lub cywilną
D. Okoliczności naruszenia prawa przez patologię typu "znanylekarz"
E. Odpowiedzialność za naruszenie dóbr osobistych:
art. 24 Kodeksu cywilnego
F. Kryterium obiektywne, uwzględniające reakcje przeciętnego, rozsądnego
człowieka a anonimowa opinia w Internecie
G. Przegląd orzecznictwa z uwzględnieniem stanu faktycznego
H. Odpowiedzialność za zniesławienie: art. 212 Kodeksu karnego
I. Odpowiedzialność za podszycie się pod dane osobowe lekarza
i uporczywe stwarzanie zagrożenia dla osiągnięcia celu biznesowego: art.
190a Kodeksu karnego
J. Odpowiedzialność z art. 107 ustawy o ochronie danych osobowych
z 2018 roku (brak przesłanek legalizujących przetwarzanie danych
osobowych)
K. Odpowiedzialność z art. 26 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji

XVI. Prokuratura i sąd karny
A. Powiadomienie prokuratury z dnia 16.06.2014 roku
B. Powiadomienie prokuratury z dnia 13.05.2017 roku
C. Powiadomienie prokuratury z dnia 4.03.2018 roku
D. Powiadomienie prokuratury z dnia 30.06.2019 roku jako konsekwencja śledztwa przeciw ZnanyLekarz Sp. z o.o.
E. Komentarze prawne do art. 464 k.p.k. (zasady udziału stron
w posiedzeniu sądu)

Wykaz orzecznictwa, fragmenty którego przytoczono w książce

Bibliografia

Kopie dokumentów

Kod wydawnictwa: 978-83-960553-0-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl