INNOWACJE W POLSKIEJ NAUCE W OBSZARZE NAUK EKONOMICZNYCH
red.nauk.ANNA MEMPEL-ŚNIEŻYK, red.nauk.JACEK DOSKOCZ, red.nauk.PIOTR KARDASZ
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO NAUKA I BIZNES
Cena: 43.90 zł
39.51 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-947095-1-8
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2016 |
|
Niniejsza monografia podejmuje aktualną i ważną tematykę z punktu widzenia współczesnej gospodarki, w której pożądanym efektem jest intensyfikowanie powiązańnauki i biznesu. Wiedza, rozwój technologiczny, nieustanna innowacja to podstawowe elementy zapewniające rozwój i przewagę konkurencyjną gospodarki. Współpracę pomiędzy przedsiębiorstwami, instytucjami otoczenia biznesu i sektorem B+R postrzegasię jako układ najbardziej sprzyjający rozwojowi gospodarczemu. Rozbudowa sieci powiązań pomiędzy poszczególnymi aktorami lokalnymi, dostarcza wiedzy dla kreowania innowacji, wzmacnia ideę wymiany informacji. W związku z powyższym kooperacja przedsiębiorstw z sektorem B+R jest elementem niezbędnym dla budowania innowacyjnej i konkurencyjnej gospodarki Polski.Monografia porusza tematykę innowacyjności, w tym także odnosząc się do metody tworzenia innowacyjnych produktów i usług - design thinking, a także przedstawia pozycję Polski na tle innych krajów Unii Europejskiej w kontekście innowacyjności.Nie tylko w Polsce od lat można obserwować, że innowacje zajmują istotne miejsce w polityce oraz odgrywają ważną rolę w rozwoju gospodarczym. Monografia odnosi się zarówno do procesów tworzenia wiedzy jak i jej dystrybucji oraz wykorzystania, podkreślając konieczność współdziałania różnych partnerów sceny gospodarczej. Jak wskazano na podstawie przeanalizowanych w monografii przypadków,kreowanie współpracy na linii nauka - biznes w polskich realiach nie jest zadaniem prostym i wciąż wymaga działań usprawniających. Monografia przedstawia przykłady współdziałania środowiska akademickiego z sektorem przemysłowym oraz wynikające z tej współpracy liczne korzyści zarówno dla sektora nauki jak i przedsiębiorstw. Korzyści te są związane z odejściem od modelowego rozwiązywania potencjalnych problemówi przejściem do poszerzania wiedzy, na którą jest realne zapotrzebowanie w gospodarce. Choć kooperacja sektora nauki z sektorem przedsiębiorstw ze względu na osiągane korzyści (uwzględnianie w programach nauczania potrzeb przedsiębiorców, bezpośredni kontakt przedsiębiorców z naukowcami, nowe powiązania, nowe możliwości, powstanie nowych startupów, nowe usługi) wydaje się być oczywista, to wciąż wskazuje się na liczne bariery współpracy pomiędzy tymi sektorami co też w monografii zostało scharakteryzowane.
SPIS TREŚCI
Przedmowa
Rozdział I: Style kierowania - przegląd literatury
Katarzyna Magdalena Rozbejko
Rozdział II: Zarządzanie ryzykiem w kontekście nauk o organizowaniuAnna Stasiuk-Piekarska
Rozdział III: Proces zarządzania ryzykiem w innowacyjnych projektach badawczychMarzena Sylwia Kruk
Rozdział IV: Identyfikacja czynników sukcesu i porażki projektów badawczych - zastosowane metody i narzędziaAgata Klaus-Rosińska, Dorota Kuchta, Ewa Ptaszyńska
Rozdział V: Na styku nauki i przemysłu, czyli pierwsza praca dyplomowaMilena Trzaskalska, Michał Modławski, Dominik Grzesiczak, Mateusz Chyra
Rozdział VI: Kreowanie współpracy na linii nauka - gospodarka: "mission impossible or yes, we can."Maciej Jarzębski, Tomasz Białopiotrowicz, Przemysław Borecki, Hubert Wański
Rozdział VII: Współpraca uczelni wyższych z sektorem przedsiębiorców - możliwości, korzyści, barieryMarcin Milczarek, Anna Grabowska-Szaniec, Katarzyna Walkowiak, Jakub Smakulski
Rozdział VIII: Innowacyjny uniwersytet Korzyści ze współpracy środowiska akademickiego i przedsiębiorstwMarzena Kruk
Rozdział IX: Nowoczesne zarządzanie utrzymaniem ruchu w zakładzie przemysłu kruszywowegoKrystian Milewski, Joanna Kowalczyk, Monika Madej, Dariusz Ozimina
Rozdział X: Lean Management - Automatyzacja narzędziem poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku usług produkcyjnychMichał Szczepański
Rozdział XI: Innowacje w modelu dystrybucji odzieży na przykładzie własnego Start-upuŁukasz Zakrzewski, Ewa Bolonek
Rozdział XII: Design Thinking - jak powstają innowacjeKarol Dobrakowski, Łukasz Misiak
Rozdział XIII: Innowacyjny System Andon, jako przykład narzędzi kontroli procesu produkcyjnego w filozofii Lean management‘-u w warunkach globalizacjiKatarzyna Witczyńska
Rozdział XIV: Innowacyjna identyfikacja na bazie systemu RFID w logistyce międzynarodowejKatarzyna Witczyńska
Rozdział XV: Problemy marketingowe w sektorze HoReCa na przykładzie wyrobów winiarskich
Beata Lewczuk
Rozdział XVI: Monitoring przykładowego procesu produkcji z wykorzystaniem systemu SCADASara Alszer
Kod wydawnictwa: 978-83-947095-1-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.