Dodano produkt do koszyka

Promocja

INFORMATYZACJA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ. SKUTECZNOŚĆ REGULACJI wyd.2

INFORMATYZACJA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ. SKUTECZNOŚĆ REGULACJI wyd.2

MAŁGORZATA GANCZAR, ALICJA SYTEK

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 80.00 zł 63.20 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-8102-746-5
 
298 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2023
 

Utworzenie e-administracji to trudne i złożone przedsięwzięcie, jednak jak pokazują doświadczenia ostatnich lat jest możliwe do realizacji. Wymaga powiązania problemów organizacyjnych, prawnych, informacyjnych i technologicznych. Przed administracją publiczną stoi nie lada zadanie dostosowania sposobu funkcjonowania do stale zmieniającej się rzeczywistości, aby w pełni zaspokajać potrzeby obywateli i podmiotów, które korzystają z jej usług. Administracja musi się zmieniać w sposób ciągły, dynamicznie dopasowując się do nowych sytuacji, warunków, przemian społecznych. Zdolność do szybkiego reagowania na przeobrażającą się błyskawicznie rzeczywistość jest wyznacznikiem na drodze ku sprawnej, efektywnej i przyjaznej obywatelom administracji publicznej.

W książce przybliżono problematykę adekwatności aktualnych rozwiązań prawnych w zakresie informatyzacji administracji publicznej oraz dokonano analizy skuteczności przyjętych dotychczas rozwiązań w tym względzie.

Publikacja jest skierowana do osób zajmujących się tworzeniem przepisów prawnych, przedstawicieli administracji publicznej, obywateli, przedsiębiorców, a także studentów kierunków: prawo, administracja i zarządzanie.

SPIS TREŚCI

Wykaz wybranych oznaczeń i skrótów

Wstęp

Rozdział 1
Społeczeństwo informacyjne i administracja publiczna w dobie Internetu
1.1. Ewolucja społeczeństwa informacyjnego i podstawowe pojęcia
1.2. Społeczeństwo globalnej informacji w UE
1.3. Usługa społeczeństwa informacyjnego
1.4. Implementacja społeczeństwa informacyjnego w Polsce

Rozdział 2
Elektroniczna administracja publiczna
2.1. Definicja i istota elektronicznej administracji publicznej
2.2. Kształtowanie się elektronicznej administracji publicznej i jej rola w budowaniu społeczeństwa informacyjnego
2.3. Skutki kształtowania elektronicznej administracji publicznej
2.4. Źródła prawa elektronicznej administracji publicznej
2.5. Informatyzacja postępowania administracyjnego

Rozdział 3
Usługi elektronicznej administracji publicznej
3.1. Ewolucja w zakresie świadczenia usług przez administrację publiczną
3.1.1. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej - e-PUAP
3.1.2. Elektroniczna skrzynka podawcza
3.1.3. Wybrane platformy świadczące e-usługi dla obywateli i przedsiębiorców
3.2. Dokument elektroniczny
3.3. Usługi uwierzytelnienia
3.4. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją
3.5. Archiwum elektroniczne
3.6. Rejestry publiczne

Rozdział 4
Dostęp do informacji będących w posiadaniu administracji
4.1. Zasady leżące u podstaw prawa dostępu do informacji
4.1.1. Idee demokratyczne a dostęp do informacji
4.1.2. Wolność wypowiedzi
4.1.3. Zasada jawności
4.1.4. Zasada zaufania obywateli do państwa
4.1.5. Zasada równości w dostępie do informacji
4.2. Pojęcie informacji publicznej
4.3. Dostęp do informacji w prawie międzynarodowym
4.4. Dostęp do informacji publicznej w Unii Europejskiej
4.5. Gwarancja dostępu do informacji w prawie polskim
4.5.1. Geneza prawa dostępu do informacji publicznej w Polsce
4.5.2. Konstytucyjne podstawy prawa dostępu do informacji publicznej
4.5.3. Zakres podmiotowy i przedmiotowy prawa dostępu do informacji publicznej
4.5.4. Realizacja prawa dostępu do informacji publicznej
4.5.5. Biuletyn Informacji Publicznej i centralne repozytorium
4.5.6. Centralne repozytorium

Rozdział 5
Ograniczenie dostępu do informacji publicznej
5.1. Ochrona informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych
5.2. Ochrona danych osobowych
5.3. Tajemnica przedsiębiorcy

Zakończenie

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8102-746-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl