Dodano produkt do koszyka

Promocja

INFORMACJA PRZEDKONTRAKTOWA W UMOWACH KONSUMENCKICH

INFORMACJA PRZEDKONTRAKTOWA W UMOWACH KONSUMENCKICH

EWELINA BADURA

Wydawnictwo: C.H.BECK

Cena: 109.00 zł 91.56 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-255-9167-0

355 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017

 

Od kilku lat europejskie prawo konsumenckie jest na etapie zmian zmierzających do zupełnej harmonizacji jego wybranych sfer. Aby realizacja praw konsumentów była efektywna w praktyce powinna być ona jednakowa na terenie całej UE. Efektywne funkcjonowanie rynku i zaufanie konsumenta do rynku to elementy nieodłączne, ponieważ bez zaufania konsumenta rynek nie będzie funkcjonował, a sposobem na pozyskanie tego zaufania jest stworzenie wspólnych dla całej UE minimalnych standardów ochrony prawnej. Dostęp konsumenta do informacji w odpowiednim czasie przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy ma zasadnicze znaczenie dla dokonywanych przez niego wyborów rynkowych. Unijna koncepcja ochrony konsumenta oparta jest na prawidłowo sformułowanej informacji.Niezbędne jest ujednolicenie pewnych rozwiązań ogólnych dotyczących informacji przedkontraktowych z odstępstwem na rzecz prawa konsumenckiego. Rozwiązania specyficzne dla obrotu konsumenckiego nie powinny być przenoszone do regulacji odnoszących się do obrotów, powszechnego i profesjonalnego.

SPIS TREŚCI

Przedmowa Wykaz skrótów Wykaz literatury Wykaz orzecznictwa Wykaz aktów normatywnych Wprowadzenie Rozdział I. Znaczenie etapu i oświadczeń przedkontraktowych orazinformacji w regulacji umów konsumenckich w prawie polskim 1. Uwagi wstępne 2. Informacja jako instrument ochrony praw konsumenta 3. Etap przedkontraktowy i składane w nim oświadczenia 4. Pojęcia oświadczenia woli oraz innych oświadczeń relewantnychprawnie 5. Porozumienie przedkontraktowe oraz jego rodzaje 6. Pojęcie informacji i jej charakter prawny 7. Relacja między oświadczeniami przedkontraktowymi a informacją8. Pojęcie umowy konsumenckiej 9. Znaczenie etapu przedkontraktowego w regulacji umówkonsumenckich Rozdział II. Informacje w reklamie oraz we wzorcach umów 1. Uwagi wstępne 2. Znaczenie reklam w obrocie konsumenckim 3. Reklama wprowadzająca w błąd 4. Reklama porównawcza 5. Pozostałe rodzaje reklam 6. Niedozwolone postanowienia umowne związane z informacjąwe wzorcach umów Rozdział III. Przedkontraktowe obowiązki informacyjne w regulacjachumów konsumenckich objętych zakresem harmonizacji 1. Uwagi wstępne 2. Przepisy harmonizujące przedkontraktowe obowiązkiinformacyjne w umowach, innych niż umowy zawieranena odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa 3. Informacje przedkontraktowe w umowach zawieranych pozalokalem przedsiębiorcy lub na odległość 4. Informacje przedkontraktowe w umowie sprzedażykonsumenckiej 5. Informacje przedkontraktowe w umowach dotyczących usługfinansowych zawieranych na odległość 6. Informacje przedkontraktowe w umowach o kredyt konsumencki7. Informacje przedkontraktowe w regulacji umowy o imprezęturystyczną 8. Informacje przedkontraktowe w umowach typu timeshare 9. Informacje przedkontraktowe w regulacji umów ubezpieczenia 10. Znaczenie ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykomrynkowym i ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów dlaproblematyki przedkontraktowych obowiązków informacyjnych -wzmianka Rozdział IV. Znaczenie przedkontraktowych oświadczeń przedsiębiorcydla treści umowy konsumenckiej 1. Uwagi wstępne 2. Wpływ informacji przedkontraktowych na treść umowykonsumenckiej oraz na inne instytucje prawne 3. Ocena korzyści związanych z informacją przedkontraktową 4. Tendencje w zakresie regulacji informacji przedkontraktowych Rozdział V. Sankcje za naruszenie obowiązków informacyjnych na etapieprzedkontraktowym w regulacji umów konsumenckich 1. Uwagi wstępne 2. Odpowiedzialność za naruszenie obowiązków informacyjnychna etapie przedkontraktowym 3. Sankcje za niedochowanie obowiązków informacyjnychw umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorcy lubna odległość 4. Sankcje za niedochowanie obowiązków informacyjnychw umowach dotyczących usług finansowych zawieranychna odległość 5. Sankcje za niedochowanie obowiązków informacyjnychw umowach o kredyt konsumencki 6. Sankcje za niedochowanie obowiązków informacyjnychw umowach o imprezę turystyczną 7. Sankcje za niedochowanie obowiązków informacyjnychw umowach sprzedaży konsumenckiej 8. Sankcje za niedochowanie przedkontraktowych obowiązkówinformacyjnych w umowach typu timeshare 9. Specyfika sankcji za naruszenie obowiązków informacyjnychw umowach ubezpieczenia 10. Sankcje za naruszenie obowiązków informacyjnych w innychustawach dotyczących ochrony konsumenta Rozdział VI. Problem informacji przedkontraktowych w projekcie częściogólnej Kodeksu cywilnego a inne projekty dotyczące tych kwestii 1. Uwagi wstępne 2. Analiza obowiązujących rozwiązań w zakresie informacjiprzedkontraktowej 3. Pozostawanie w błędzie a obowiązek informacyjny wedługprojektu KC I. Merger clause a ogólny obowiązek udzielania informacjiwedług projektu KC II. Brak regulacji umożliwiającej powołanie się na culpain contrahendo w projekcie KC 4. Obowiązek informacyjny jako wykonanie zobowiązaniaumownego 5. Zasady Acąuis, prawo modelowe (UNDROIT, UNCITRAL, PECL,DCFR) oraz instrument opcjonalny (CESL) w zakresie informacjiprzedkontraktowej Zakończenie Indeks rzeczowy

Kod wydawnictwa: 978-83-255-9167-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl