Dodano produkt do koszyka

Promocja

FINANSE PRZEDSIĘBIORSTWA 3 ŹRÓDŁA KAPITAŁU

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

FINANSE PRZEDSIĘBIORSTWA 3 ŹRÓDŁA KAPITAŁU

red.nauk.JACEK GRZYWACZ

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 30.00 zł 27.00 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7378-987-6
 
130 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2015
 

Wstęp Jednym z kluczowych warunków prowadzenia działalności gospodarczej oraz rozwoju przedsiębiorstwa jest dostęp do źródeł finansowania. Mają one różnorodny, imponujący wręcz charakter, jednak praktyka gospodarcza stale potwierdza, że możliwości swobodnego doboru kapitału przez przedsiębiorcę są znacznie ograniczone. Chodzi tu przede wszystkim o źródła zewnętrzne oferowane przez instytucje finansowe, głównie banki. Dotyczy to zarówno kapitału finansującego działalność bieżącą, jak i projekty rozwojowe. W tym pierwszym przypadku problem związany jest w istotnym stopniu z koniecznością utrzymania płynności finansowej, bez której działalność przedsiębiorstwa nie ma racji bytu. Książka ilustruje kluczowe zagadnienia dotyczące możliwości i uwarunkowań wykorzystania przez przedsiębiorstwa określonych form finansowania. Celem opracowania jest określenie zasad korzystania z różnych źródeł kapitału oraz ocena dostępności do nich, postrzeganej zarówno przez pryzmat procedur określonych przez kapitałodawców, jak i kosztów, które się z tym wiążą. Mowa jest tu zatem o krótkoterminowych źródłach finansowania przedsiębiorstw, istotnie stymulujących poziom płynności finansowej. Chodzi m.in. o faktoring, który nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, pomimo istotnych pozytywnych cech wskazujących na możliwości wykorzystywania tej usługi w eliminowaniu zatorów płatniczych. Podobnie zresztą warto zwrócić uwagę na znaczenie leasingu, bez którego trudno jest dzisiaj wyobrazić sobie funkcjonowanie tysięcy przedsiębiorstw. Warto również zwrócić uwagę na procedury bankowe towarzyszące ocenie wniosku kredytowego, które nadal często eliminują wiele firm z tego rodzaju wsparcia finansowego. W tym wypadku omówiono ten problem z punktu widzenia instytucji leasingowej. W opracowaniu wykorzystano również przykłady z praktyki gospodarczej i scharakteryzowano problem pozyskiwania kapitału przez przedsiębiorstwa reprezentujące komunikację miejską. Jest to kolejna publikacja przygotowana w ramach realizowanych przez Instytut Finansów Korporacji i Inwestycji w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie Podyplomowych studiów zarządzania finansami przedsiębiorstwa. Autorami książki są słuchacze tych studiów, będący jednocześnie praktykami gospodarczymi w opisywanych przez siebie dziedzinach. Z powodzeniem zatem opracowanie można potraktować jako dobrą, praktyczną ocenę zasad podejmowania w przedsiębiorstwie różnorodnych decyzji finansowych stymulujących efekty prowadzonej działalności. Dzięki temu pozycja ta może być wykorzystana nie tylko przez studentów pragnących zdobyć rzetelną wiedzę na temat finansów przedsiębiorstwa, ale również przez osoby zawodowo zajmujące się w praktyce tymi problemami.

SPIS TREŚCI

Anna Powarzyńska KRÓTKOTERMINOWE ŹRÓDŁA FINANSOWANIA PRZEDSIĘBIORSTWA Wstęp 1. Krótkoterminowe źródła finansowania 1.1. Definicja i podział 1.2. Wybór optymalnego źródła finansowania 2. Kredyt kupiecki 2.1. Charakterystyka 2.2. Koszt kredytu kupieckiego 3. Krótkoterminowy kredyt bankowy 3.1. Istota i podział 3.2. Analiza zdolności kredytowej przedsiębiorstwa 3.2. Umowa kredytowa 3.3. Kredyt a dźwignia finansowa 3.4. Koszt kredytu 4. Krótkoterminowe papiery dłużne 5. Faktoring 5.1. Rodzaje faktoringu 5.2. Zalety i wady faktoringu 5.3. Koszt faktoringu 6. Monitorowanie należności Podsumowanie Bibliografia Karol Polański WPŁYW FAKTORINGU NA POPRAWĘ PŁYNNOŚCI FINANSOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA Wstęp 1. Istota faktoringu 1.1. Definicja faktoringu 1.2. Rodzaje faktoringu 1.3. Rynek faktoringowy w Polsce 2. Płynność finansów i jej wpływ na współczesne przedsiębiorstwo 2.1. Definicje płynności finansowej 2.2. Mierniki płynności finansowej 2.3. Zapotrzebowanie przedsiębiorstwa na kapitał obrotowy netto 3. Wpływ faktoringu na poprawę płynności finansowej przedsiębiorstwa 3.1. Wpływ faktoringu na cykl konwersji środków pieniężnych 3.2. Wpływ faktoringu na płynność finansową przedsiębiorstwa Podsumowanie Bibliografia Grzegorz Dziemieszczyk ŹRÓDŁA FINANSOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ Wstęp 1. Charakterystyka sektora komunikacji miejskiej w Polsce 1.1. Podstawy prawne funkcjonowania sektora komunikacji miejskiej 1.2. Struktura, skala i znaczenie sektora komunikacji miejskiej 1.3. Warunki funkcjonowania komunikacji miejskiej 1.4. Źródła finansowania przedsiębiorstw komunikacji miejskiej 2. Finansowanie inwestycji w komunikacji miejskiej kapitałami własnymi 2.1. Struktura finansowania kapitałem własnym 2.2. Finansowanie z zysku i amortyzacji 2.3. Przekształcenia w sferze kapitałów 2.4. Pozostałe finansowanie własne wewnętrzne 2.5. Dokapitalizowanie spółki 2.6. Emisja akcji 3. Finansowanie inwestycji w komunikacji miejskiej kapitałami obcymi 2.1. Zalety i wady finansowania kapitałem obcym 2.2. Kredyty bankowe 3.3. Leasing 3.4. Faktoring 3.5. Obligacje 3.6. Dotacje, subwencje, fundusze pomocowe Podsumowanie Bibliografia Magdalena Kopeć LEASING W PRZEDSIĘBIORSTWIE Wstęp 1. Aspekty prawne 1.1. Przyczyny wprowadzenia nowelizacji w Kodeksie cywilnym 1.2. Uregulowania międzynarodowe leasingu 1.3. Podstawowe cechy umowy leasingu w prawie polskim 1.4. Uregulowania szczególne umowy leasingu 1.5. Aspekty prawnopodatkowe umowy leasingu 2. Aspekty praktyczne 2.1. Rodzaje leasingu występujące w polskim obrocie gospodarczym 2.2. Analiza struktury leasingu w Polsce 2.3. Kalkulacja opłacalności leasingu 2.4. Zalety i wady leasingu w Polsce 2.5. Koszty podatkowe umowy leasingu Podsumowanie Bibliografia Tomasz Jaroszewicz ANALIZA ZDOLNOŚCI KREDYTOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA Z PUNKTU WIDZENIA FIRMY LEASINGOWEJ Wstęp 1. Wstępna analiza przedsiębiorstwa 1.1. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa 1.2. Ocena czynnika ludzkiego 1.3. Wiarygodność przedsiębiorstwa 2. Analiza bilansu oraz rachunku zysków i strat 2.1. Analiza bilansu 2.2. Analiza struktury kapitałowo-majątkowej 2.3. Analiza rachunku zysków i strat 2.4. Analiza przedsiębiorstw nie prowadzących pełnej księgowości 3. Analiza wskaźnikowa 3.1. Wskaźniki płynności 3.2. Wskaźniki sprawności działania 3.3. Wskaźniki zadłużenia 3.4. Wskaźniki rentowności 4. Analiza projektu inwestycyjnego i przedmiotu leasingu 4.1. Analiza projektu inwestycyjnego 4.2. Analiza ryzyka związanego z przedmiotem leasingu Podsumowanie Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-7378-987-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl