EURANET PLUS EUROPEJSKI GŁOS W TWOIM DOMU RADIO W PROCESIE EUROPEIZACJI
MARTA JAS-KOZIARKIEWICZ
Wydawnictwo: ELIPSA
Cena: 41.90 zł
37.71 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8017-243-2
286 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Autorka w rozważaniach teoretycznych bardzo trafnie łączy zagadnienie europeizacji (zwykle wykorzystywane do charakterystyki procesów politycznych) z procesem komunikacji na przykładzie projektu Euranet Plus. Marta Jas-Koziarkiewicz podjęła się w swojej pracy bardzo ambitnego zadania. Za główny cel badawczy obrała sobie określenie roli podzielanych wartości i ram interpretacyjnych w audycjach radiowych. Szczegółowa analiza takiej kwestii to przedsięwzięcie wielowymiarowe i wieloaspektowe. Książka stanowi udaną próbę odpowiedzi na pytania o to, w jaki sposób jest realizowana polityka informacyjna w Unii Europejskiej i jak media - w tym przypadku radio - są "dotykane" procesem europeizacji.
Autorka nie wykorzystuje tylko literatury, materiałów i źródeł zastanych, skądinąd bardzo obszernych i dobrze dobranych, ale opiera się także na badaniach własnych autorki (wywiady z dziennikarzami PR realizującymi audycje w projekcie Euranet Plus; audycje radiowe przygotowane w ramach tego projektu; wypowiedzi odbiorców uzyskane w trakcie badań fokusowych). Mamy więc do czynienia z dziełem, które oferuje obszerną, aktualną i dobrze opracowaną część empiryczną. Refleksja naukowo-badawcza nie jest ograniczona do metaanalizy zjawiska europeizacji funkcjonowania medium (w tym przypadku sieci Euranet Plus), ale polega na prezentacji wniosków o charakterze praktycznym wynikających z empirycznych badań własnych. Na podstawie szerokiego przeglądu różnych koncepcji w zakresie europeizacji autorka przedstawia także jej definicję, akcentując jej dynamikę (europeizacja jako proces), wielokierunkowość i wielopoziomowość oraz adaptowalność (ewolucyjność), co stanowi ramę pojęciową dla jej pracy badawczej, której efektem jest publikacja.
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
ROZDZIAŁ I
EUROPEIZACJA A WYMIAR KOMUNIKACYJNY INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ
1.1. Definicje europeizacji
1.2. Typy europeizacji (bottom-up, top-down, cross-loading)
1.3. Wymiary i mechanizmy (strategie) europeizacji
1.4. Komunikacyjno-medialny wymiar europeizacji
1.5. Agenda dziennikarzy i mediów - badania procesu komunikacji
w UE
ROZDZIAŁ II
POLITYKA INFORMACYJNA UNII EUROPEJSKIEJ W SŁUŻBIE EUROPEIZACJI
WYZNAWANYCH WARTOŚCI
2.1. Europeizacja wartości w procesie integracji
2.1.1. Wartości europejskie w prawie UE
2.1.2. Hierarchia i zmiany wartości wśród Europejczyków
od 2005 roku
2.2. Radio - osobiste medium Europejczyków
2.3. Radio w polityce informacyjnej UE
2.4. Euranet Plus jako narzędzie realizacji polityki informacyjnej UE.
Rozwój i zmierzch sieci
ROZDZIAŁ III
AGENDA DZIENNIKARZY I WYDAWCÓW - WARTOŚCI EUROPEJSKIE I RAMY
INTERPRETACYJNE W PROGRAMACH EURANET PLUS
3.1. Założenia metodologiczne
3.2. Kiedy dziennikarze i wydawcy interesują się tematyką unijną?
3.3. Sposób prezentowania informacji o Unii Europejskiej przez
dziennikarzy Polskiego Radia
3.4. Wartości europejskie w wypowiedziach dziennikarzy i wydawców
3.5. UE ujęta w ramy - identyfikacja ram interpretacyjnych
w wypowiedziach dziennikarzy i wydawców
3.6. Ocena projektu Euranet Plus przez dziennikarzy i wydawców
ROZDZIAŁ IV
UNIA EUROPEJSKA W AUDYCJACH EURANET PLUS - TEMATYKA, RAMY
INTERPRETACYJNE I WARTOŚCI
4.1. Założenia metodologiczne
4.2. Audycje Euranet Plus w Polskim Radiu
4.3. Sposób prezentacji tematów w audycjach Euranet Plus
4.4. Wartości europejskie w audycjach Euranet Plus
4.5. Ramy interpretacyjne
ROZDZIAŁ V
UNIA EUROPEJSKA W PRZEKAZIE MEDIALNYM W POLSCE -
PERSPEKTYWA ODBIORCÓW
5.1. Założenia metodologiczne
5.2. Kiedy media informują o UE?
5.3. Sposób prezentowania informacji o UE w mediach w ocenie
odbiorców
5.3.1. Obiektywny czy stronniczy? Sposób prezentacji informacji
przez media
5.4. Pokój czy gospodarka? Wartości UE w ocenie respondentów
5.4.1. Wartości europejskie w audycji Euranet Plus
zidentyfikowane przez odbiorców
5.5. Ocena audycji Euranet Plus
5.6. Ramy interpretacyjne w komunikowaniu o UE
5.7. Dekalog informowania o UE - zalecenia respondentów
ZAKOŃCZENIE
ZAŁĄCZNIKI
BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW, SCHEMATÓW, TABEL I WYKRESÓW
STRESZCZENIE
Kod wydawnictwa: 978-83-8017-243-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.