ELEKTRONICZNE ŚWIADCZENIE W OBROCIE PROFESJONALNYM
GABRIELA BAR
Wydawnictwo: GASKOR
Cena: 69.00 zł
62.10 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-61370-01-7
329 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2012
Publikacja przedstawia prawne aspekty spełnienia szczególnego rodzaju świadczenia, które ma postać zbioru danych cyfrowych i jest w całości przekazywane za pomocą środków komunikacji elektronicznej (tzw. świadczenie elektroniczne). Autorka skupiła się na świadczeniach wynikających z umów zawieranych w obrocie profesjonalnym (ang. Business-to-Business, B2B).W publikacji omówiono m.in.:- elektroniczną postać świadczenia,- reguły ustalania czasu i miejsca spełnienia elektronicznego świadczenia,- umowy elektroniczne,- świadczenia pieniężne spełniane za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym zagadnienia związane z pieniądzem elektronicznym,- dokumenty w postaci elektronicznej (e-faktura, e-pokwitowanie).Wzrastająca popularność handlu elektronicznego, w tym dotyczącego wyłącznie obrotu dobrami w postaci zdematerializowanej, a także coraz częstsze pojawianie się w praktyce prawniczej zagadnień, związanych z wykonywaniem umów elektronicznych, sprawiają, że publikacja jest cennym źródłem wiedzy zarówno dla prawników, jak i przedsiębiorców kontraktujących w sieci.
SPIS TREŚCI
Wykaz skrótów Wstęp Rozdział 1.Umowy w handlu elektronicznym 1.1.Handel elektroniczny we współczesnym obrocie gospodarczym 1.1.1.Rozwój nowych technologii 1.1.2.Handel elektroniczny - definicje 1.2.Umowy elektroniczne 1.2.1.Źródła prawa 1.2.2.Umowy elektroniczne - definicja, rodzaje, charakterystyka Rozdział 2. Świadczenie w postaci elektronicznej 2.1.Pojęcie i cel świadczenia 2.1.1.Świadczenie jako podstawowy element zobowiązania 2.1.2.Spełnienie świadczenia jako zaspokojenie interesu wierzyciela 2.1.3.Elektroniczna postać świadczenia 2.1.4.Przedmiot świadczenia 2.1.5.Niemożliwość świadczenia 2.2.Rodzaje świadczeń elektronicznych 2.3.Świadczenia w transakcjach typu direct e-commerce 2.3.1.Uwagi ogólne 2.3.2.Charakterystyka wybranych świadczeń w transakcjach typu direct e-commerce 2.3.2.1.Usługi prawnicze 2.3.2.2.Serwisy księgowe i podatkowe 2.3.2.3.Elektroniczna giełda wierzytelności 2.3.2.4.Internetowe rejestry dłużników 2.3.2.5.E-learning2.3.2.6.Elektroniczne usługi finansowe 2.3.2.7.Usługi internetowe 2.3.2.8.Telefonia internetowa Rozdział 3. Spełnienie świadczenia w transakcjach typu direct e-commerce 3.1.Należyte spełnienie elektronicznego świadczenia 3.1.1.Podstawowe kryteria oceny 3.1.2.Zaofiarowanie świadczenia przez dłużnika 3.1.3.Należyta staranność dłużnika 3.1.4.Współdziałanie wierzyciela 3.1.5.Osobiste świadczenie przez dłużnika 3.1.6.Jakość przedmiotu świadczenia, świadczenie częściowe 3.1.7.Świadczenie do rąk nieuprawnionego 3.2.Obowiązki dłużnika w świetle ustaw szczególnych 3.2.1.Świadczenie usług drogą elektroniczną - uwagi ogólne 3.2.2.Obowiązki usługodawcy jako element świadczenia 3.2.3.Ochrona danych osobowych, korzystanie z usług w sposób anonimowy lub przy użyciu pseudonimu3.2.4.Usługi bazujące lub polegające na dostępie warunkowym 3.3.Złożenie przedmiotu świadczenia do depozytu sądowego Rozdział 4.Spełnienie świadczenia pieniężnego z użyciem elektronicznych instrumentów płatniczych 4.1.Pieniądz i świadczenie pieniężne 4.2.Elektroniczne instrumenty płatnicze 4.2.1.Charakterystyka ogólna 4.2.2.Karty płatnicze - kredytowe, obciążeniowe i debetowe 4.2.3.Pieniądz elektroniczny 4.2.4.E-przelewy 4.2.5.Inne sposoby spełniania świadczeń pieniężnych w bezpośrednim handlu elektronicznym 4.3.Spełnienie świadczenia pieniężnego z użyciem elektronicznych instrumentów płatniczych 4.3.1.Sposób dokonania zapłaty 4.3.2.Umorzenie zobowiązania pieniężnego jako skutek dokonania zapłatyRozdział 5.Miejsce i termin spełnienia elektronicznego świadczenia 5.1.Miejsce spełnienia świadczenia w transakcjach direct e-commerce 5.1.1.Zasady ogólne 5.1.2.Miejsce wykonania zobowiązania a miejsce świadczenia 5.1.3 Zagadnienia związane z oddawczym charakterem świadczenia pieniężnego 5.2.Termin spełnienia elektronicznego świadczenia 5.2.1.Zasady ogólne 5.2.2.Obowiązek "niezwłocznego" spełnienia świadczenia 5.2.3.Jednoczesność świadczeń 5.2.4.Zastrzeżenie terminu Rozdział 6.Dokumenty w postaci elektronicznej związane ze spełnieniem świadczenia 6.1.Uwagi wstępne 6.2.Elektroniczna faktura 6.3.Pokwitowanie w postaci elektronicznej Podsumowanie Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-61370-01-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.