Dodano produkt do koszyka

EKONOMICZNO-FINANSOWE KONTEKSTY INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ

EKONOMICZNO-FINANSOWE KONTEKSTY INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ

red.ALICJA DZIUBA-BURCZYK

Wydawnictwo: KRAKOWSKA SZKOŁA WYŻSZA IM.ANDRZEJA FRYCZA MODRZEWSKIEGO

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7571-303-9

162 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2014

Członkostwo Polski w Unii Europejskiej spowodowało wiele zmian zarówno w postrzeganiu nauk ekonomicznych, jak i praktyce polskich przedsiębiorstw oraz instytucji. [...] Teorie służące integracji i praktyka są uzupełniane, a także modyfikowane w miarę potrzeb. Nie można nie zauważyć trudności strefy euro, więc teoria się aktualizuje w miarę dostrzegania i rozwiązywania powstających problemów. Rozwija się zatem problematyka współczesnej teorii finansów międzynarodowych i standardów rachunkowości w integrującej się Europie.

SPIS TREŚCI

Alicja Dziuba-BurczykSłowo wstępneMieczysław Dobija

Rozdział 1. Strefy walutowe narzędziem ekonomicznej integracjiczy dyskryminacji? Dylematy akcesji Polski do strefy euro1.1. Wprowadzenie1.2. O wystarczalności kryteriów z Maastricht1.3. Związek kursu waluty z produktywnością pracy1.4. Czy teraźniejsza gospodarka polska przystaje do strefy euro?1.5. Sytuacja państw z niższą produktywnością po wstąpieniudo strefy euro1.6. Co jest istotą gospodarki towarowo-pieniężnej?1.7. Wątpliwości dotyczące wprowadzenia euro.Bariery intelektualne1.8. Jak tworzyć integrujące strefy walutowe?1.9. PodsumowanieBibliografiaJowita Świerczyńska

Rozdział 2. Skutki akcesji Polski do Unii Europejskiejdla budżetu państwa w zakresie podatków pobieranychprzez administrację celną2.1. Wprowadzenie2.2. Uwarunkowania ekonomiczne po akcesji Polskido Unii Europejskiej wpływające na fiskalne znaczenie cła2.3. Cło jako element składki członkowskiej2.4. Polska Służba Celna jako europejski poborca podatkowy2.5. Wpływy budżetowe z ceł pobrane przez Służbę Celną2.6. Znaczenie pozostałych podatków pobieranych przez administrację celnąjako dochodów budżetu państwa2.7. PodsumowanieBibliografiaAnna Dębska-RupRozdział 3. Sprawność prowadzenia gospodarki finansowejjednostki samorządu terytorialnego w obowiązującychformach organizacyjno-prawnych3.1. Wprowadzenie3.2. Zadania i organy gminy3.3. Powiat i jego funkcje3.4. Zadania jednostki samorządu terytorialnego - województwa3.5. Gospodarka finansowa jednostek samorządu terytorialnego3.6. Formy organizacyjno-prawne jednostek sektora finansówpublicznych i ich gospodarka finansowa3.7. Gospodarka finansowa wybranych dziedzin działalnościsamorządu terytorialnego3.8. PodsumowanieBibliografiaBarbara OliwkiewiczRozdział 4. Wpływ zmian w zakresie progresywnego i liniowegopodatku dochodowego na funkcjonowanie mikroprzedsiębiorczościw Polsce w latach 2007-2012 na tle wybranych krajówUnii Europejskiej4.1. Wprowadzenie4.2. Funkcjonowanie mikroprzedsiębiorstw w Polsce4.3. Podstawa prawna i przedmiot podatku dochodowegood osób fizycznych4.4. Ulgi powszechne od dochodu i odliczeniaod podatku dochodowego4.5. Struktura podatników podatku dochodowegood osób fizycznych w latach 2007-2012PodsumowanieBibliografiaDariusz FatułaRozdział 5. Aktywa finansowe polskich gospodarstw domowychw latach 2007-20125.1. Wprowadzenie5.2. Lokaty bankowe5.3. Kredyty dla gospodarstw domowychjako ujemne aktywa finansowe5.4. Pozostałe aktywa finansowe gospodarstw domowych5.5. PodsumowanieBibliografiaAgnieszka GiszterowiczRozdział 6. Zarządzanie marką na rynku europejskim aspektywyobraźni, cybernetyki i rachunkowości6.1. Wprowadzenie6.2. Przeszłość: Historia brandingu w Europie - Cypr,Grecja i Interbrand6.3. Teraźniejszość: Wyobraźnia i cybernetyka - narzędziamenedżerów marki6.4. Przyszłość: Branding a rachunkowość - perspektywyrozwoju6.5. PodsumowanieBibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-7571-303-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.