Dodano produkt do koszyka

Promocja

EKONOMIA POLITYCZNA RATINGU KREDYTOWEGO

EKONOMIA POLITYCZNA RATINGU KREDYTOWEGO

ALICJA MALEWSKA

Wydawnictwo: WYDAWNICTWO NAUKOWE AKADEMII IGNATIANUM W KRAKOWIE

Cena: 58.90 zł 53.01 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7614-391-0

284 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019

W polskiej literaturze naukowej obejmującej problematykę integracji europejskiej, a zwłaszcza Unii Gospodarczej i Walutowej, jak dotychczas widoczny był brak kompleksowych, specjalistycznych, a co najważniejsze pogłębionych opracowań naukowych dotyczących traktowania/pozycjonowania agencji ratingowych jako aktorów politycznych w systemie integracyjnym Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem ich zachowania politycznego i ekonomicznego (...). Truizmem byłoby stwierdzenie, że podjęcie takiego zadania naukowego wymagało niemałego doświadczenia, erudycji pisarskiej, a także rozległej i uporządkowanej wiedzy. Autorka recenzowanej pracy bez wątpienia sprostała temu wymagającemu zadaniu.

Z recenzji prof. dr. hab. Zbigniewa Czachóra

Monografia Alicji Malewskiej podejmuje wątek funkcjonowania agencji ratingowych, jako podmiotów mających silny wpływ na dynamikę wydarzeń zachodzących na rynkach finansowych, w gospodarce światowej oraz w sferze politycznej. Świadomość złożoności materii badawczej, w sensie nierozerwalnego związku wątków politologicznych oraz ekonomicznych, stanowi obiecującą zapowiedź i zachętę do lektury. (...)Monografia jest oparta na przemyślanym fundamencie metodologicznym, stanowiącym pomost łączący nauki polityczne i ekonomię. Silną stroną książki są liczne i zarazem krytyczne odwołania do źródeł anglojęzycznych oraz fakt, że zagospodarowuje ona wciąż niszowy obszar w polskim dyskursie naukowym. Na słowa uznania zasługuje zastosowana oryginalna metoda badawcza, łącząca aspekty ilościowe i jakościowe. Tym samym Autorka świadomie i konsekwentnie buduje swój własny potencjał ekspercki oraz wzmacnia kompetencje akademickie, by w przyszłości rozwijać badania w tym obszarze.

Z recenzji dr. hab. Bartosza Michalskiego

SPIS TREŚCI

Wstęp Rozdział 1. Problematyka aktora we współczesnych teoriach nauk politycznych 1.1. Nowy instytucjonalizm1.1.1. Agencje ratingowe w perspektywie nowego instytucjonalizmu1.1.2. Instytucjonalizm zorientowany na aktora 1.1.3. Podejście instytucjonalne w ekonomii1.2. Instytucje niewiększościowe w systemie międzynarodowym1.2.1. Teoria delegacji w naukach politycznych1.2.2. Aktor polityczny w świetle teorii mocodawca-agent1.2.1.1. Problem asymetrii informacyjnej i pokusy nadużycia1.2.2.2. Rozwój teorii mocodawca-agent w naukach politycznych1.2.3. Aktor polityczny jako gatekeeper1.3. Aktorzy polityczni w systemach sieciowych1.3.1. Zagadnienie władzy w stosunkach międzynarodowych1.3.2. Zmiana ośrodka władzy światowej1.3.2.1. Aktorzy pozapaństwowi na arenie międzynarodowej1.3.2.2. Koncepcja nowego średniowiecza w stosunkachmiędzynarodowych1.3.2.3. Sieciowe teorie władzy1.3.3. Ewolucja globalnego rynku finansowego1.3.3.1. Globalne procesy kształtujące rynek finansowy1.3.3.2. Procesy specyficzne dla współczesnego rynku finansowegoRozdział 2. Powstanie, ewolucja i współczesne znaczenie agencjiratingowych 2.1. Kontekst historyczny powstania agencji ratingowych2.2. Ocena wiarygodności kredytowej państw2.3. "Wielka Trójka" agencji ratingowych2.3.1. Moody‘-s Investors Service2.3.2. S&P Global Ratings2.3.3. Fitch Ratings2.4. Atrybuty władzy agencji ratingowych w stosunkach międzynarodowych2.4.1. Zasięg władzy agencji ratingowych2.4.2. Środki wywierania wpływu2.5. Źródła legitymizacji władzy agencji ratingowych w systemiemiędzynarodowym2.5.1. Zaufanie inwestorów jako źródło legitymizacji2.5.2. Regulacje prawne jako źródło legitymizacjiRozdział 3. Krytyka działalności agencji ratingowych i próby reform rynku3.1. Krytyka działalności agencji ratingowych3.2. Adekwatność procesu ratingowego3.2.1. Wskaźniki dokładności procesu ratingowego3.2.2. Stabilność ratingu3.2.3. Nietrafne oceny państw3.3. Próby reform rynku ratingu kredytowego3.3.1. Reformy w Stanach Zjednoczonych przed globalnym kryzysem3.3.2. Unijne regulacje dotyczące działalności agencji ratingowych przedkryzysem zadłużeniowymRozdział 4. Agencje ratingowe podczas kryzysu zadłużeniowego strefyeuro˙- analiza ilościowa i jakościowa4.1. Wskaźniki adekwatności procesu ratingowego podczas kryzysu strefy euro4.2. Analiza bezpośredniego wpływu agencji na decyzje inwestorów4.2.1. Wpływ zmian ratingów na rentowność obligacji krajów PIIGSw˙trakcie kryzysu zadłużeniowego 4.2.1.1. Metodologia analizy zdarzeń4.2.1.2. Empiryczne wyniki badań4.3. Zmiany ratingów w ocenie polityków europejskich4.3.1. Reakcje na zmiany ratingów w trakcie kryzysu greckiego4.3.2. Aktorzy polityczni wobec zmian ratingów państw strefy euro4.4. Proces regulacji działalności agencji ratingowych w Unii EuropejskiejZakończenie BibliografiaSpis tabelSpis wykresów i rysunków˙Summary: The Political Economy of Credit Ratings

Kod wydawnictwa: 978-83-7614-391-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl