Dodano produkt do koszyka

Promocja

EDUKACJA ZAWODOWA KLUCZEM DO JEDNOCZĄCEJ SIĘ EUROPY

EDUKACJA ZAWODOWA KLUCZEM DO JEDNOCZĄCEJ SIĘ EUROPY

JADWIGA SERKOWSKA-MĄKA

Wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK

Cena: 41.90 zł 37.71 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 83-7322-786-5

277 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2004

Będąc świadkami i uczestnikami wydarzeń przełomu wieku i tysiąclecia stajemy w obliczu największych w historii nowożytnej przeobrażeń globalizacyjnych współczesnego świata. Rzeczpospolita Polska , jako duże państwo środkowoeuropejskie, znajduje się w centrum tych przemian, zarówno w znaczeniu obiektywnym - jako podmiot polityczny, jak i w funkcji przeobrażeń wewnętrznych, kształtujących oblicze nowoczesnej formacji narodowej XXI wieku. Edukacja narodowa, stanowiąca obszar państwowotwórczego działania, musi na przełomie XX i XXI wieku oprzeć swoją strategię na 3 filarach: narodowym, europejskim oraz naukowo-technicznym i technologicznym. Deklarując wolę członkostwa w Unii Europejskiej, Rzeczpospolita Polska zobowiązała się do stopniowego dostosowania się do norm, zasad i wzorów obowiązujących w krajach Unii. Analiza programów i kierunków działania Unii Europejskiej, Rady Europy, OECD i UNESCO wskazuje na dążenie do ekonomicznej i kulturowej integracji krajów Europy z zachowaniem pełnej tożsamości narodowej. Charakterystyczne jest to, że nie przewiduje się koncepcji organizacyjnego ujednolicenia struktur szkolnych. Istotny jest jeden z ważnych priorytetów Unii, jakim jest osiągnięcie przez osoby uczące się w różnych krajach, porównywalnego zakresu wiedzy i umiejętności zawodowych. Cel ten koncentruje się na problemach porównywalności dyplomów, standardach kształcenia i systemie poradnictwa zawodowego.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie
Rozdział 1
Założenia metodologiczne
Rozdział 2
Kształcenie zawodowe w Polsce w drugiej połowie wieku
2.1. Istota i zadania ogólne kształcenia zawodowego
2.2. Proces kształcenia zawodowego i jego wyniki w latach 70. i 80
2.3. Przemiany ustrojowe, gospodarcze i edukacyjne w Polsce w latach 90.
2.3.1. Struktura polskiego systemu oświatowego w latach 90
2.3.2. Rynek pracy a sytuacja szkolnictwa zawodowego w Polsce w aspekcie wysokiej stopy bezrobocia
2.4. Wielość i złożoność podejść do reformowania systemu edukacji zawodowej w Polsce
Rozdział 3
Europejski wymiar edukacji zawodowej - stan i oczekiwania
3.1. Strategia edukacyjna Unii Europejskiej i Rady Europy.
3.2. Miejsce kształcenia zawodowego w strategii edukacyjnej Unii Europejskiej
3.3. Drogi edukacji zawodowej w systemach szkolnych państw Unii Europejskiej
3.4. Zarządzanie szkolnictwem zawodowym w państwach Unii Europejskiej - partnerzy społeczni
3.5. Dokumentowanie kwalifikacji zawodowych - uznawanie dyplomów i świadectw
3.6. Wyznaczniki europejskiej edukacji zawodowej oraz ich możliwy
wpływ na rozwój kształcenia zawodowego w Polsce
Rozdział 4
Reforma systemu edukacji zawodowej w Polsce na tle wymiaru europejskiego
4.1. Założenia oficjalne reformy systemu edukacji zawodowej w Polsce z 1999 roku
4.2. Koncepcja metodyki ewaluacji i doskonalenia systemu edukacji zawodowej
4.2.1. Modelowanie procesów pomiaru i doskonalenia parametrów jakościowych szkolnictwa zawodowego z zastosowaniem systemu TQM
4.2.2. Wybór analizy systemowej jako metody badawczej
4.3. Składniki strukturalne nowego systemu edukacji zawodowej w Polsce oraz problemy z nimi związane
4.3.1. Analiza identyfikacyjna
4.3.2. Analiza problemowa
4.4. Możliwy i pożądany wpływ rozwiązań europejskich na program, treści, proces i wyniki kształcenia zawodowego w Polsce
4.4.1. Analiza diagnostyczna
4.4.2. Analiza prognostyczna
4.4.3. Analiza porównawcza wybranych elementów szkolnictwa zawodowego w Polsce i w państwach Unii Europejskiej
4.5. Cechy modelu europejskiego szkolnictwa zawodowego ustalone metodą analizy systemowej
4.5.1. Analiza efektywności
4.5.2. Analiza decyzyjna
Rozdział 5
Model systemu europejskiej edukacji zawodowej w pierwszym dwudziestoleciu XXI wieku
Zakończenie
Bibliografia
Spis ilustracji

Kod wydawnictwa: 83-7322-786-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl