EDUKACJA SPOŁECZNO-FINANSOWA A SYSTEM POMOCY SPOŁECZNEJ. PRZYCZYNEK DO DYSKUSJI
MAŁGORZATA CZERWIŃSKA-JAŚKIEWICZ
Wydawnictwo: POLITECHNIKA KOSZALIŃSKA
Cena: 64.90 zł
58.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7365-537-9
142 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Publikacja jest poświęcona zupełnie nowemu kierunkowi myślenia w literaturze ekonomiczno
- społecznej, polegającemu na tym, iż:
- w coraz większym stopniu problemy ekonomiczne i społeczne są postrzegane jako nierozłączne, a podejmowane prace twórcze oraz działania w praktyce gospodarczej i politycznej udowadniają, że istnieje coraz ściślejsza współzależność między zjawiskami ekonomicznymi a społecznymi; (...)
- walka z wykluczeniem, z ubóstwem, z nierównościami, jako cel polityczny, ekonomiczny i społeczny musi jako punkt wyjścia mieć właściwie zorganizowaną edukację od podstaw; edukację uwzględniającą nie tylko wiedzę w zakresie realizacji programów nauczania podstawy programowej, ale także w zakresie nauki o życiu i odpowiedzialności za swoje losy - od dziecka.
Książka (...) wychodzi naprzeciw tym tendencjom. Autorka dowodzi, że (...) prowadzenie edukacji społeczno-finansowej jest dziś konieczne, że przyniesie wyłącznie pozytywne rezultaty, nade wszystko - że zmniejszy dystans młodzieży do krajów rozwiniętych.
Prof. dr hab. Małgorzata Duczkowska-Piasecka
Politechnika Warszawska Kolegium Nauk Ekonomiczno-Społecznych
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
ROZDZIAŁ I
ISTOTA I ZNACZENIE EDUKACJI SPOŁECZNO-FINANSOWEJ
1.1. POJĘCIE, ZAKRES I FORMY EDUKACJI SPOŁECZNO-FINANSOWEJ
1.2. ŚWIADOMOŚĆ FINANSOWA POLAKÓW
1.3. ZNACZENIE EDUKACJI SPOŁECZNO-FINANSOWEJ DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z SYSTEMU
POMOCY SPOŁECZNEJ W POLSCE
1.4. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE DO BADAŃ NAD EDUKACJĄ SPOŁECZNO-FINANSOWĄ
W SYSTEMIE POMOCY SPOŁECZNEJ
ROZDZIAŁ II
FUNKCJONOWANIE SYSTEMU POMOCY SPOŁECZNEJ W POLSCE W ŚWIETLE REGULACJI
PRAWNYCH
2.1. ISTOTA POMOCY SPOŁECZNEJ
2.2. ZADANIA PODMIOTÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ
2.3. OPIEKA ZASTĘPCZA NAD DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ W POLSCE - UJĘCIE STATYSTYCZNE
2.4. ZASADY PROCESU USAMODZIELNIANIA W RAMACH POMOCY SPOŁECZNEJ
ROZDZIAŁ III
EDUKACJA SPOŁECZNO-FINANSOWA W WYBRANYCH KRAJACH EUROPEJSKICH - ANALIZA
PORÓWNAWCZA
3.1. INICJATYWY EDUKACYJNE O TEMATYCE FINANSOWEJ I SPOŁECZNEJ W POLSCE - WYBRANE ASPEKTY
3.2. EDUKACJA SPOŁECZNO-FINANSOWA W EUROPIE - UJĘCIE SYNTETYCZNE
3.3. KLUCZOWE WNIOSKI Z ANALIZY BENCHMARKINGOWEJ
ROZDZIAŁ IV
KOMPETENCJE PRACOWNIKÓW SYSTEMU POMOCY SPOŁECZNEJ DO WDRAŻANIA EDUKACJI
SPOŁECZNO-FINANSOWEJ - PRZYKŁAD EMPIRYCZNY POWIATU BIAŁOGARDZKIEGO
4.1. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE DO BADAŃ PROWADZONYCH WŚRÓD PRACOWNIKÓW
SYSTEMU POMOCY SPOŁECZNEJ
4.2. POZIOM KOMPETENCJI SPOŁECZNO-FINANSOWYCH W SAMOOCENIE PRACOWNIKÓW
SYSTEMU POMOCY SPOŁECZNEJ - WYBRANE WYNIKI BADAŃ ILOŚCIOWYCH
4.3. POZIOM KOMPETENCJI SPOŁECZNO-FINANSOWYCH PRACOWNIKÓW SYSTEMU POMOCY
SPOŁECZNEJ W OCENIE TRENERÓW REALIZUJĄCYCH SZKOLENIA MERYTORYCZNO-METODYCZNE
- WYBRANE WYNIKI BADAŃ JAKOŚCIOWYCH
ROZDZIAŁ V
ZNACZENIE EDUKACJI SPOŁECZNO-FINANSOWEJ DLA MŁODYCH KLIENTÓW POMOCY
SPOŁECZNEJ - UJĘCIE EMPIRYCZNE
5.1. DYSKUSJA NAD WYBRANYMI WYNIKAMI BADAŃ WŚRÓD MŁODYCH KLIENTÓW SYSTEMU
POMOCY SPOŁECZNEJ
5.2. WAŻNIEJSZE WNIOSKI WYNIKAJĄCE Z BADAŃ MŁODZIEŻY
ZAKOŃCZENIE
SPIS TABEL I WYKRESÓW
BIBLIOGRAFIA
Kod wydawnictwa: 978-83-7365-537-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.