Dodano produkt do koszyka

Promocja

E-SPORT PRAWNE ASPEKTY

E-SPORT PRAWNE ASPEKTY

red.nauk.KATARZYNA GRZYBCZYK

Wydawnictwo: WOLTERS KLUWER

Cena: 69.00 zł 54.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8223-366-7

405 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Sport elektroniczny staje się ogromną branżą, której znaczenie zaczyna być dostrzegane nie tylko przez producentów gier, ale także przez rządy państw oraz organizacje międzynarodowe. W publikacji omówiono najważniejsze kwestie związane z e-sportem, a także regulacje prawne, które mogą znaleźć zastosowanie przy rozwiązaniu praktycznych problemów związanych z tą dziedziną.

Autorzy szczegółowo zaprezentowali m.in. następujące zagadnienia:
- dobra osobiste e-sportowców,
- prawnoautorską ochronę transmisji wydarzeń e-sportowych,
- sponsoring w e-sporcie,
- e-doping,
- hazard w sporcie elektronicznym.

W opracowaniu omówiono również rozwiązania prawne przyjęte w tej dziedzinie m.in. w Korei Południowej, Francji i Stanach Zjednoczonych.

Publikacja jest przeznaczona dla menedżerów profesjonalnych drużyn, zawodników i osób, które chcą działać w obszarze e-sportu, a także dla prawników zainteresowanych tą problematyką.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I
Czy e-sport jest sportem? (Marta Ludyga)
1. Wprowadzenie
2. Gry komputerowe
3. E-sport jako element edukacji
4. E-sportowcy
5. E-sport na tle obowiązującego prawa
6. Organizacje i działania międzynarodowe
7. Przyszłość e-sportu
8. Zakończenie

Rozdział II
Organizacja e-sportowa (Mikołaj Brzozowski)
1. Wprowadzenie
2. Pojęcie organizacji e-sportowej
3. Charakter prawny organizacji e-sportowej
4. Organizacja e-sportowa w praktyce
5. Ligi e-sportowe
6. Zakończenie

Rozdział III
Dobra osobiste e-sportowców (Dominik Gabor)
1. Wstęp
2. Dobra osobiste w kodeksie cywilnym
3. Prawo do pseudonimu
4. Wizerunek i prawo do wizerunku
5. Right of publicity
6. Wyspa Guernsey
7. Ochrona dóbr osobistych
8. Sprawy sądowe
9. Zakończenie

Rozdział IV
Prawnoautorska ochrona transmisji wydarzeń e-sportowych oraz nagrań typu Let Play (Paweł Jędrysiak)
1. Wstęp
2. Wydarzenie sportowe
3. Transmisja wydarzenia sportowego
3.1. Ochrona transmisji wydarzenia sportowego jako utworu
3.2. Ochrona transmisji wydarzenia sportowego jako nadania
3.3. Ochrona transmisji wydarzenia sportowego jako wideogramu
4. Widowisko e-sportowe
4.1. Wstęp
4.2. Elementy gry komputerowej chronione prawem
4.3. Prawny status gry komputerowej
4.4. Prawnoautorska ochrona widowisk e-sportowych
5. Transmisja widowiska e-sportowego
5.1. Ochrona transmisji widowiska e-sportowego jako utworu
5.2. Ochrona transmisji widowiska e-sportowego jako nadania
5.3. Ochrona transmisji widowiska e-sportowego jako wideogramu
6. Umowy licencyjne dotyczące transmisji widowisk e-sportowych
7. Prawnoautorska ochrona nagrań typu Let play
7.1. Czym jest Let Play?
7.2. Prawnoautorski status nagrań typu Let Play
7.3. Prawnoautorska ochrona nagrań typu Let Play a prawo cytatu
8. Podsumowanie

Rozdział V
Umowa sponsoringu w e-sporcie (Jakub Sobczyk)
1. Wprowadzenie
2. Charakterystyka umowy sponsoringu
3. Strony umowy sponsoringu
4. Przedmiot umowy sponsoringu
5. Treść umowy sponsoringu
6. Podsumowanie

Rozdział VI
Analiza regulaminów turniejów e-sportowych (Sandra Słowik)
1. Wprowadzenie
2. Turnieje e-sportowe offline oraz online
3. Charakter prawny regulaminów turniejów e-sportowych
4. Regulaminy turniejów e-sportowych jako wzorce umowne - uwagi
4.1. Podmioty uprawnione do posługiwania się regulaminem turnieju e-sportowego jako wzorcem umownym
4.2. Przesłanki związania uczestnika regulaminem turnieju e-sportowego
4.3. Wymagania co do treści regulaminu turnieju e-sportowego
5. Wybrane zagadnienia, które powinny zostać uregulowane w postanowieniach regulaminów turniejów e-sportowych
5.1. Organizator
5.2. Ograniczenia wiekowe
5.3. Uczciwa i kulturalna gra
5.4. Transmisja turnieju oraz prawo własności intelektualnej
5.5. Wizerunek
5.6. Bezpieczeństwo
5.7. Nagrody
5.8. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
5.9. Inne
6. Podsumowanie

Rozdział VII
Oszustwa w e-sporcie - e-doping (Patrycja Rok)
1. Wprowadzenie
2. Doping farmakologiczny w e-sporcie
3. Doping technologiczny w e-sporcie
4. E-doping a prawo własności intelektualnej
5. Match-fixing w e-sporcie
6. Ataki online
7. Próby zapobiegania oszustwom oraz kary za ich stosowanie
8. Kwestie prawne dotyczące oszustw, przed którymi stoi branża e-sportowa
9. Podsumowanie

Rozdział VIII
Hazard w e-sporcie. Wybrane zagadnienia (Jakub Wyczik)
1. Wprowadzenie
2. Zagadnienia terminologiczne
3. Historia hazardu w e-sporcie
4. Obstawianie wyników rozgrywek e-sportowych a polski porządek prawny
5. Skin gambling i wirtualne przedmioty w świetle ustawy o grach hazardowych
6. Zakończenie

Rozdział IX
E-sport w Korei Południowej (Katarzyna Grzybczyk)
1. Wprowadzenie
2. Organizacje e-sportowe w Korei
3. Aspekty prawne
4. Ustawa o promocji e-sportu
5. Shutdown law
6. Problemy z uczciwością
7. Zasady dobrostanu gracza
8. Gracze - celebryci i ofiary
9. Zakończenie

Rozdział X
Analiza prawna regulacji e-sportowych we Francji (Karina Kunc-Urbańczyk)
1. Wstęp
2. Przebieg procesu ustawodawczego pierwszej europejskiej regulacji e-sportowej
3. Analiza wprowadzonych rozwiązań prawnych, funkcjonujących obecnie we Francji
3.1. Wyłączenie e-sportu spod generalnego zakazu gier hazardowych
3.1.1. Stosunek e-sportu do regulacji antyhazardowych
3.1.2. Propozycje rozwiązania problemu
3.1.3. Kształt przyjętej regulacji
3.2. Szczególny typ umowy o pracę dla profesjonalnych gamerów
3.2.1. Formy zatrudnienia we Francji
3.2.2. Założenia nowego szczególnego typu umowy o pracę na czas określony
3.3. Ochrona małoletnich przed zagrożeniami wynikającymi z e-sportu
3.3.1. Zatrudnianie dzieci w branży e-sportowej
3.3.2. Ochrona zarobków małoletnich
3.3.3. Wysokość nagród jako czynnik potencjalnie demoralizujący
3.3.4. Ochrona dzieci przed nieodpowiednimi treściami
3.4. Podmiot reprezentujący branżę i nadzorujący jej rozwój
3.4.1. Problemy z samoregulacją - propozycja rozwiązania
3.4.2. Nadzieje na federację e-sportową
4. Propozycje zmian ustawodawczych oczekujące na realizację
4.1. Prawna regulacja transmisji z wydarzeń e-sportowych
4.1.1. Zagadnienia prawnoautorskie
4.1.2. Reklama ukryta
4.1.3. Ograniczenia godzin transmisji wydarzeń e-sportowych
4.1.4. Krótkie sprawozdania z wydarzeń e-sportowych
4.2. Polityka wizowa
4.2.1. Zezwolenia na udział w turniejach
4.2.2. Wizy długoterminowe i polityka transferowa
4.3. Zagadnienia podatkowe
4.3.1. Opodatkowanie honorariów i nagród podatkiem VAT
4.3.2. Status podatkowy "datków" od fanów
4.3.3. Zredukowana stawka VAT na wejściówki dla widzów
4.4. Dalsze problemy wynikające ze wzrostu popularności zawodów e-sportowych
5. Warte naśladowania aspekty francuskiego podejścia do sportu elektronicznego
5.1. Unikanie rozstrzygania, czy e-sport to sport
5.2. Regulacja a casu ad casum zamiast prób holistycznego uregulowania zagadnienia
5.3. Odpowiednie przygotowanie merytoryczne
5.4. Dostrzeżenie korzyści, jakie e-sport może przynieść Skarbowi Państwa
6. Podsumowanie

Kod wydawnictwa: 978-83-8223-366-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl