Dodano produkt do koszyka

Promocja

E-LEARNING - PROJEKTOWANIE, REALIZOWANIE I OCENA

E-LEARNING - PROJEKTOWANIE, REALIZOWANIE I OCENA

RENATA MARCINIAK

Wydawnictwo: WOLTERS KLUWER

Cena: 69.00 zł 54.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8246-979-0

364 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022

W książce przedstawiono e-learning jako proces edukacyjny składający się z następujących po sobie etapów: projektowanie, organizowanie, realizacja i ewaluacja. Wskazano działania, jakie powinny być podjęte na każdym z nich, aby e-learning był skuteczny i pozwolił na osiągnięcie celów edukacyjnych. Autorka wyjaśnia zagadnienia dotyczące metodologii opracowania projektu kursu e-learningowego, skutecznych strategii realizacji procesu nauczania on-line, metod i zasad efektywnej oceny osiągnięć uczestników kursów on-line, opracowania atrakcyjnych materiałów dydaktycznych.

W książce znajdują się wskazówki:
- jak zaprojektować, zorganizować i zrealizować dobry jakościowo kurs on-line, który pozwoli na osiągnięcie celów kształcenia,
- dotyczące komunikacji i interakcji, organizowania pracy grupowej, orientowania i motywowania uczestników do nauki,
- jakie strategie i kryteria oceny postępów uczestników należy stosować, aby wesprzeć ich w procesie uczenia się i zachęcić do nauki,
- w jaki sposób aktywizować uczestników kursów e-learningowych, aby chcieli się uczyć i nabywać nowe kompetencje.

Publikacja wskazuje, jak zaprojektować i zrealizować kurs, szkolenie e-learningowe, a także lekcje on-line oraz ocenić ich jakość. Jest atrakcyjna zarówno dla trenerów biznesu, firm szkoleniowych, nauczycieli wszystkich poziomów nauczania, wykładowców akademickich, jak i pracowników odpowiedzialnych za e-learning w firmach.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1
Wprowadzenie do e-learningu
1.1. Panorama historyczna rozwoju e-learningu
1.2. Definicje i cechy e-learningu
1.3. Różnice między kształceniem tradycyjnym a e-learningiem
1.4. Główne elementy e-learningu
1.4.1. Uczestnicy
1.4.2. Prowadzący
1.4.3. Program kształcenia
1.4.4. Materiały dydaktyczne
1.4.5. Platforma e-learningowa
1.5. Modele e-learningu
1.5.1. Model skoncentrowany na technologii
1.5.2. Model skoncentrowany na prowadzącym
1.5.3. Model skoncentrowany na uczestniku
1.5.4. Model skoncentrowany na zawartości kursu
1.6. Formy realizacji e-learningu
1.6.1. Formy e-learningu synchronicznego
1.6.1.1. Webinar
1.6.1.2. Warsztat online
1.6.1.3. Sesja 1:1 online
1.6.2. Formy e-learningu asynchronicznego
1.6.2.1. Kursy prowadzone na platformie e-learningowej
1.6.2.2. Kursy realizowane na podstawie standardu SCORM
1.6.2.3. Kursy mobilne (mobile learning)
1.6.2.4. Kursy realizowane na podstawie filmów edukacyjnych
1.6.2.5. Kursy realizowane na podstawie podcastów
1.7. Problematyczne aspekty e-learningu
1.7.1. Zaniechanie kształcenia
1.7.2. Weryfikacja osiągnięć uczestników kursu
1.7.3. Ocena jakości e-learningu
1.8. Przyszłość e-learningu

Rozdział 2
Projektowanie e-learningu
2.1. Pojęcie i cechy projektu
2.2. Projekt e-learningowy
2.3. Cykl życia projektu e-learningowego
2.3.1. Faza inicjowania projektu e-learningowego
2.3.2. Faza planowania projektu e-learningowego
2.3.3. Faza realizacji projektu e-learningowego
2.3.4. Faza kontroli projektu e-learningowego
2.3.5. Faza zamknięcia projektu e-learningowego
2.4. Opis ról w projekcie e-learningowym i kompetencje wymagane w poszczególnych rolach
2.4.1. Kierownik projektu
2.4.2. Ekspert dziedzinowy
2.4.3. Metodyk e-learningu
2.4.4. Scenarzysta kursów e-learningowych
2.4.5. Grafik komputerowy
2.4.6. Administrator platformy e-learningowej
2.5. Modele projektowania e-learningu
2.6. Kompleksowa metodologia opracowania projektu e-learningowego
2.6.1. Diagnoza problemu edukacyjnego
2.6.2. Uzasadnienie projektu
2.6.3. Wyznaczenie celów projektu
2.6.4. Dwie perspektywy projektu
2.6.4.1. Perspektywa pozytywna
2.6.4.2. Perspektywa negatywna
2.6.5. Planowanie dydaktyczne
2.6.6. Planowanie operacyjne
2.6.7. Opracowanie budżetu projektu
2.6.8. Opracowanie harmonogramu projektu
2.6.9. Ocena ciągła projektu

Rozdział 3
Opracowanie programu kształcenia e-learningowego
3.1. Definicja programu kształcenia
3.2. Elementy programu kształcenia e-learningowego
3.2.1. Uzasadnienie programu
3.2.2. Cele dydaktyczne i kluczowe kompetencje
3.2.3. Ustalanie profilu uczestnika
3.2.4. Zawartość tematyczna
3.2.5. Aktywności dla uczestników
3.2.6. Profil prowadzącego
3.2.7. Materiały dydaktyczne
3.2.8. Strategie dydaktyczne
3.2.8.1. Strategie nauczania
3.2.8.2. Strategie uczenia się
3.2.9. Strategie oceny osiągnięć uczestników
3.2.10. Tutoring
3.2.11. Lista kontrolna do oceny jakości programu kształcenia e-learningowego

Rozdział 4
Organizowanie e-learningu
4.1. Organizowanie zasobów ludzkich: wybór prowadzącego
4.1.1. Profil zawodowy prowadzącego
4.1.2. Pożądane cechy osobowości e-prowadzącego
4.1.3. Kompetencje e-prowadzącego
4.1.3.1. Kompetencje pedagogiczne
4.1.3.2. Kompetencje techniczno-informatyczne
4.1.3.3. Kompetencje społeczne
4.1.3.4. Kompetencje dydaktyczne
4.1.3.5. Kompetencje cyfrowe
4.2. Organizacja zasobów dydaktycznych: opracowanie multimedialnych materiałów dydaktycznych
4.2.1. Multimedialne materiały edukacyjne: definicja, cechy, zalety
4.2.2. Wybrane modele projektowania multimedialnych materiałów dydaktycznych
4.2.3. Prawa autorskie w opracowywaniu materiałów dydaktycznych
4.2.4. Dobre praktyki w zakresie opracowywania wybranych materiałów multimedialnych
4.2.4.1. Prezentacja multimedialna
4.2.4.2. Pisemna lekcja wirtualna
4.2.4.3. E-book
4.2.4.4. Podcasty
4.2.4.5. Pigułki wiedzy
4.2.4.6. Screencast
4.2.4.7. Filmik edukacyjny
4.3. Organizacja zasobów technologicznych: wybór platformy edukacyjnej

Rozdział 5
Realizacja e-learningu
5.1. Komunikacja i interakcja
5.1.1. Proces komunikacji w e-learningu
5.1.2. Rodzaje i kanały komunikacji w e-learningu
5.1.3. Narzędzia informatyczne do komunikacji w e-learningu
5.1.4. Netykieta w komunikacji online
5.2. Dynamizowanie zajęć e-learningowych
5.2.1. Pojęcie strategii dynamizacji
5.2.2. Pobudzanie uwagi i aktywnego udziału w lekcji online
5.2.3. Metody aktywizujące uczenie online
5.2.4. Wybrane metody aktywizujące w e-learningu
5.2.4.1. Grywalizacja
5.2.4.2. Blogodydaktyka
5.2.4.3. Odwrócona lekcja
5.2.4.4. Wideodydaktyka
5.2.4.5. Metoda projektowa
5.3. Organizacja pracy zespołowej
5.3.1. Postawy i zachowania ułatwiające pracę zespołową
5.3.1.1. Kompromis
5.3.1.2. Przejrzystość
5.3.1.3. Szacunek
5.3.1.4. Wspieranie
5.3.2. Etapy pracy zespołowej
5.3.2.1. Tworzenie zespołów
5.3.2.2. Rozpoczęcie pracy zespołowej
5.3.2.3. Realizacja pracy zespołowej
5.3.2.4. Ocena pracy zespołowej
5.4. Motywowanie w e-learningu
5.5. Orientowanie uczestników w procesie uczenia się
5.5.1. Role prowadzącego w orientowaniu uczestników
5.5.2. W jaki sposób orientować uczestników kursu e-learningowego

Rozdział 6
Ocena w e-learningu
6.1. Ocena osiągnięć uczestnika
6.1.1. Pojęcie i typy oceny
6.1.2. Sześć kroków do efektywnej oceny osiągnięć uczestników
6.1.2.1. Oceniamy, aby wesprzeć proces uczenia się
6.1.2.2. Uszczegóławiamy, co oceniamy
6.1.2.3. Wybieramy narzędzia oceny
6.1.2.4. Określamy kryteria oceny i informujemy o nich uczestników
6.1.2.5. Monitorujemy i udzielamy informacji zwrotnej
6.1.2.6. Pozwalamy, aby uczestnik był bohaterem oceny
6.1.3. Lista kontrolna wspomagająca efektywne ocenianie osiągnięć uczestników kursu e-learningowego
6.1.4. Narzędzia oceny osiągnięć uczestników
6.1.4.1. Egzamin diagnostyczny
6.1.4.2. Test online
6.1.4.3. Projekt
6.1.4.4. Samoocena
6.1.4.5. Rubryka
6.1.4.6. Elektroniczne portfolio uczestnika
6.1.4.7. Weblog
6.1.4.8. Wiki
6.1.4.9. Mapa koncepcyjna
6.1.4.10. Sprawdzian wiedzy
6.1.4.11. Ocena koleżeńska
6.1.4.12. Studium przypadku
6.1.4.13. Ocena za pomocą gier
6.2. Ocena jakości e-learningu
6.2.1. Pojęcie jakości e-learningu
6.2.2. Modele oceny jakości e-learningu
6.2.3. Model zintegrowanej oceny jakości kursów e-learningowych

Bibliografia

Wykaz aktów prawnych

Słownik terminów związanych z e-learningiem

Spis tabel

Spis rysunków

Spis ilustracji

Kod wydawnictwa: 978-83-8246-979-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl