Dodano produkt do koszyka

Promocja

DZIECIĘCA KONCEPCJA FIKCJI CZYLI CO JEST "NA NIBY" W TELEWIZJI

DZIECIĘCA KONCEPCJA FIKCJI CZYLI CO JEST "NA NIBY" W TELEWIZJI

ANNA KOŁODZIEJCZYK

Wydawnictwo: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO

Cena: 29.30 zł 26.37 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 83-233-1777-1

122 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2003

Zdominowanie życia współczesnego dziecka przez media skłania do zastanowienia się nad umiejętnością korzystania przez nie z tego, co one niosą. Poszczególne jednostki w różnym stopniu potrafią radzić siebie w tym względzie. Niewątpliwie decyduje o tym przygotowanie, opanowanie sztuki kontaktowania się z mediami. Okazuje się, że sztuki tej trzeba się nauczyć, a wchodzenie w jej arkana zaczyna się wcześnie i trwa wiele lat. Właśnie jednemu z aspektów tej sztuki, dotyczącemu różnicowania realności i fikcji, poświęcona jest książka Anny Kołodziejczyk.Uważam, iż praca ta pokazuje ważne dla rozwoju współczesnego dziecka zjawisko, a mianowicie różnicowanie fikcji i rzeczywistości w otaczającym je świecie. Wyjaśnienie tego zagadnienia jest istotne zarówno dla wychowawców, jak i twórców telewizyjnych przedstawień świata dla dzieci. Książka Dziecięca koncepcja fikcji znajdzie więc odbiorców zarówno wśród psychologów, pedagogów, jak i twórców oraz krytyków sztuki dla dzieci.

Z recenzji dr hab. Marii Kielar-Turskiej, prof. UJ

SPIS TREŚCI

Rozdział 1FIKCJA - ISTOTA ZJAWISKA1.1. Fictio i mimesis - u źródeł terminu "fikcja"1.2. Współczesne sposoby ujmowania terminu "fikcja"1.3. Fikcja a telewizjaRozdział 2FIKCJA W DZIECIĘCYM OBRAZIE ŚWIATA - BADANIA PSYCHOLOGICZNE2.1. Fikcja w myśleniu dziecka. Klasyczne badania J. Piageta2.2. Myślenie o fikcji - czyli badania nad dziecięcą wiedzą na temat fikcyjnego statusu przedstawień artystycznych2.2.1. Fikcje społeczne a myślenie o fikcji - Co dzieci wiedzą o Świętym Mikołaju?2.3. Myślenie fikcyjne - teorie umysłu jako propozycja wyjaśniania świata fikcji..2.3.1. Fikcja a realność w badaniach nurtu dziecięcych teorii umysłu2.3.1.1. Realność a udawanie2.3.1.2. Odróżnienie rzeczywistości od wyobrażenia2.3.1.3. Odróżnianie prawdy i fałszu2.3.1.4. Różnicowanie pozornych i rzeczywistych właściwości obiektów2.3.2. Myślenie magiczne w kontekście badań nurtu dziecięcych teorii umysłu2.3.2.1. Myślenie magiczne, wiara w moc życzeń i magię a racjonalizm myślenia dzieckaRozdział 3FIKCJA I TELEWIZJA. BADANIA NAD ROZUMIENIEM PRZEZ DZIECIRZECZYWISTOŚCI TELEWIZYJNEJ3.1. Zjawisko perceived reality - definicja a strategie badań3.2. Ocena realizmu przekazu telewizyjnego - zmiany rozwojowe3.3. Rozwój dziecięcej wiedzy o realnych i fikcyjnych elementach przekazu telewizyjnego. Koncepcje teoretyczne3.3.1. Fikcja i realizm w świecie przedstawień artystycznych w pracach Howarda Gardnera3.3.2. Reprezentacja stanów mentalnych a różnicowanie fikcji i realności w telewizji według Johna C. Flavella3.3.3. Struktury formalne przekazu a jego realność w ujęciu Alethy C. Huston i Johna C.Wrighta3.3.4. Semiotyczno-strukturalna koncepcja rozumienia telewizji Roberta Hodge‘-a i Davida Trippa3.3.5. Odczytanie wskazówek fikcyjności i realności według Mairy Messenger Davies3.4. PodsumowanieRozdział 4TEORETYCZNE ZAŁOŻENIA BADAŃ WŁASNYCHRozdział 5METODOLOGICZNY OPIS BADAŃ WŁASNYCH5.1. Cel badań i hipotezy badawcze5.2. Badana grupa i procedura badań5.2.1. Metody badania i procedura oceny5.2.1.1. Narzędzia służące określeniu dziecięcej koncepcji fikcji w przekazie telewizyjnym5.2.2. Przebieg badańRozdział 6PREZENTACJA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH6.1. Wprowadzenie: nieukierunkowane oceny fikcyjności telewizji6.2. Problem I. Początki formowania reprezentacji fikcji6.3. Problem II. Kryteria interpretacji przekazu telewizyjnego - różnicowanie warstw przekazu telewizyjnego. Tendencje rozwojowe6.4. Problem III. Wymiary oceny fikcyjności przekazu. Tendencje rozwojowe6.5. Problem IV. Uwarunkowania rozwoju dziecięcej koncepcji fikcjiRozdział 7DYSKUSJA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH7.1. Problem I. Początki formowania reprezentacji fikcji7.2. Problem II. Kryteria interpretacji przekazu telewizyjnego - różnicowanie warstw przekazu telewizyjnego. Tendencje rozwojowe7.3. Problem III. Wymiary oceny fikcyjności przekazu. Tendencje rozwojowe7.4. Problem IV. Uwarunkowania rozwoju dziecięcej koncepcji fikcjiLITERATURAANEKS

Kod wydawnictwa: 83-233-1777-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl