Dodano produkt do koszyka

Promocja

DETERMINANTY I MODELE PROCESÓW NEGOCJACJI KREDYTOWYCH POMIĘDZY BANKIEM A PRZEDSIĘBIORSTWEM

DETERMINANTY I MODELE PROCESÓW NEGOCJACJI KREDYTOWYCH POMIĘDZY BANKIEM A PRZEDSIĘBIORSTWEM

CZESŁAW MESJASZ

Wydawnictwo: AE KRAKÓW

Cena: 52.40 zł 29.90 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 83-7252-062-3
 
258 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2000
 

Głównym celem pracy jest określenie determinantów ekonomicznych, organizacyjnych i prawnych dla typowych procesów negocjacji kredytowych banku z przedsiębiorstwem oraz budowa modeli tych procesów obejmujących zarówno fazy przygotowawcze, jak i negocjacje zasadnicze.
Realizacja tego celu stanowi wprowadzenie do dalszych badań oraz praktycznych zastosowań, w tym głównie projektowania i usprawniania organizacji tych procesów. Zwraca się przy tym uwagę zarówno na organizację ich realizacji, jak i na procesy podejmowania decyzji. Praca może również stanowić podstawę projektowania i usprawniania procedur szczegółowych związanych z procesami negocjacji kredytowych. Ze względu na istnienie wspomnianych powyżej luk w zakresie rozważań teoretycznych w polskim piśmiennictwie, praca może pozwolić‘ na częściowe ich uzupełnienie i stanowić może wprowadzenie do dalszych badań teoretycznych i empirycznych. Istotne znaczenie przy określeniu celu pracy miały również możliwości stosowania zawartych w niej modeli w szkoleniu pracowników banków i przedsiębiorstw biorących udział w negocjacjach kredytowych.

SPIS TREŚCI

Wstęp

CZĘŚĆ I
DETERMINANTY NEGOCJACJI KREDYTOWYCH BANKU Z PRZEDSIĘBIORSTWEM

Rozdział 1
DETERMINANTY RELACJI BANKU Z PRZEDSIĘBIORSTWEM
1.1. Typologia determinantów
1.2. Koszty transakcji i asymetria informacji
1.3. Relacje przedstawicielstwa w kontraktowym ujęciu przedsiębiorstwa
1.4. Nadzór nad działalnością przedsiębiorstwa
1.5. Przedmiot i cel badań

Rozdział 2
PODSTAWOWE ZAGADNIENIA TEORII NEGOCJACJI I TEORII KONTRAKTÓW
2.1. Ogólne podejścia badawcze
2.2. Fazy procesu negocjacji
2.3. Formalne modele negocjacji
2.4. Analiza negocjacji
2.5. Założenia teorii kontraktów
2.6. Prawne aspekty zawarcia umowy kredytu w drodze negocjacji

Część II
ZAŁOŻENIA BUDOWY MODELI NEGOCJACJI KREDYTOWYCH

Rozdział 3
ZAŁOŻENIA IDENTYFIKACJI I MODELOWANIA NEGOCJACJI KREDYTOWYCH
3.1. Cele i zagadnienia dotyczące negocjacji kredytowych
3.2. Analiza procesu negocjacji kredytowych
3.3. Podział i transfer ryzyka kredytowego w negocjacjach
3.4. Ramowy model procesu negocjacji umowy kredytu

Rozdział 4
ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE WYSTĘPUJĄCE W NEGOCJACJACH
UMÓW KREDYTU
4.1. Rodzaj, wielkość, forma, sposób i częstotliwość wykorzystania kredytu
4.2. Cena kredytu
4.2.1. Składniki ceny kredytu
4.2.2. Wycena z uwzględnieniem ryzyka kredytu
4.3. Sposób i okres spłaty oraz zabezpieczenie kredytu
4.4. Klauzule i warunki
4.5. Monitorowanie realizacji umowy i warunki renegocjacji

Część III
METODYKA RAT1NGU KREDYTOWEGO I NEGOCJACJI

Rozdział 5
METODOLOGICZNE ASPEKTY MODELOWANIA PROCESÓW NEGOCJACJI
5.1. Założenia metodyki ratingu kredytowego i negocjacji
5.2. Ocena ryzyka kredytowego przedsiębiorstwa
5.3. Ocena ryzyka kredytu
5.4. Jednoczesne negocjowanie wielu zagadnień
5.5. Negocjowanie pojedynczych zagadnień
5.6. Określenie wpływu oceny ryzyka kredytowego na negocjacje

Rozdział 6
FAZY PRZYGOTOWAWCZE PROCESU NEGOCJACJI UMOWY KREDYTU
6.1. Faza przednegocjacyjna i negocjacje wstępne
6.2. Przygotowanie negocjacji zasadniczych
6.3. Negocjacje zasadnicze - etapy przygotowawcze
6.3.1. Założenia budowy modeli negocjacji zasadniczych
6.3.2. Etap wstępny
6.3.3. Rozpoznanie rozbieżności

Rozdział 7
MODELOWANIE NEGOCJACJI ZASADNICZYCH - POSZUKIWANIE POROZUMIENIA, ZAKOŃCZENIE
I PODSUMOWANIE NEGOCJACJI
7.1. Ogólne metody poszukiwania porozumienia
7.2. Określenie funkcji użyteczności
7.3. Poszukiwanie porozumienia: kredyt obrotowy
7.3.1. Strategie ogólne - sposób wykorzystania i oprocentowanie
7.3.2. Metody szczegółowe
7.3.3. Pozostałe zagadnienia
7.4. Zakończenie i podsumowanie negocjacji

Zakończenie

Literatura

Spis tabel

Spis rysunków

Streszczenie w języku angielskim

Wykaz rozpraw habilitacyjnych wydanych przez AE w Krakowie

Kod wydawnictwa: 83-7252-062-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl