Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

CZYSTSZA PRODUKCJA ELEMENTEM ZIELONEJ GOSPODARKI

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

CZYSTSZA PRODUKCJA ELEMENTEM ZIELONEJ GOSPODARKI

WOJCIECH LUTEK, JAROSŁAW BANAŚ

Wydawnictwo: UMCS

Cena: 69.90 zł 62.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-227-9769-3

stron: 336

format: B5

oprawa: miękka

Rok wydania: 2023

 

Czystsza Produkcja jest istotnym elementem strategii zrównoważanego rozwoju, której celem jest zrównoważenie potrzeb gospodarczych, społecznych i ekologicznych.
W ramach Zielonej Gospodarki Czystsza Produkcja staje się ważnym narzędziem wspierającym trwały rozwój i zmierzający do ograniczenia degradacji środowiska naturalnego, co jest niezwykle istotne w obliczu wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i wyczerpywaniem zasobów naturalnych.
Poprzez inwestowanie w bardziej zrównoważone i ekologiczne metody produkcji, społeczeństwo może dążyć do osiągnięcia harmonii między gospodarką a środowiskiem naturalnym, co przynosi korzyści zarówno obecnym, jak i przyszłym pokoleniom.

dr hab. Elena Mieszajkina, prof. uczelni
Politechnika Lubelska

Wprowadzenie
Podziękowania
1. Zielona gospodarka
1.1. Geneza koncepcji zielonej gospodarki
1.2. Cele oraz zasady zielonej gospodarki
1.2.1. Cele zielonej gospodarki
1.2.2. Zasady budowania zielonej gospodarki
1.3. Wskaźniki zielonej gospodarki
1.4. Zielony wzrost gospodarczy
1.5. Zielone miejsca pracy
1.6. Zielone zamówienia publiczne
1.6.1. Geneza, definicje oraz cele zamówień publicznych
1.6.2. Zielone zamówienia publiczne
2. Teoretyczne ujęcie ekoinnowacji
2.1. Miejsce innowacji w literaturze
2.2. Pojęcie i definicje ekoinnowacji
2.3. Klasyfikacja ekoinnowacji
2.4. Czynniki i bariery rozwoju ekoinnowacji, korzyści z ich wdrożenia
2.4.1. Czynniki determinujące rozwój ekoinnowacji
2.4.2. Bariery ekoinnowacji
2.4.3. Korzyści wynikające z wdrożenia ekoinnowacji
2.5. Ekologiczna ocena cyklu życia
2.5.1. Historyczne ujęcie koncepcji life cycle assessment (LCA)
2.5.2. Definicja metodyki LCA
2.5.3. Struktura LCA
2.5.4. Zalety, wady oraz korzyści wynikające ze stosowania LCA
2.6. LCA jako narzędzie ewaluacji ekoinnowacji
3. Koncepcja czystszej produkcji
3.1. Podstawy koncepcji czystszej produkcji
3.2. Zakres działania, cele, zasady i praktyki czystszej produkcji
3.2.1. Zakres działania i cele czystszej produkcji
3.2.2. Zasady czystszej produkcji
3.2.3. Praktyki programu czystszej produkcji
3.3. Bariery, czynniki wspierające i korzyści wynikające z wdrażania czystszej
produkcji
3.3.1. Bariery ograniczające wdrażanie koncepcji czystszej produkcji
w organizacji
3.3.2. Czynniki wspierające przyjęcie programu czystszej produkcji przez
przedsiębiorstwo
3.3.3. Korzyści płynące z wdrożenia czystszej produkcji
3.4. Ekoprojektowanie
3.4.1. Idea ekoprojektowania
3.4.2. Zasady, etapy i poziomy projektowania ekologicznego
3.4.3. Bariery i czynniki stymulujące oraz korzyści wynikające z procesu
ekoinnowacji
3.5. Zielone technologie
3.5.1. Pojęcie, cele oraz kategorie zielonych technologii
3.5.2. Bariery, czynniki indukujące oraz korzyści wynikające z zielonych
technologii
3.5.3. Taksonomia oraz modyfikacja materiałów i procesów
3.6. Ekomateriały
4. Cele badania oraz charakterystyka próby badawczej
4.1. Wprowadzenie do badań – cel i zakres
4.2. Budowa ankiety badawczej
4.3. Metody i techniki badawcze
4.4. Charakterystyka próby badawczej
5. Wdrożenie strategii czystszej produkcji w organizacjach
5.1. Podstawowe założenia Zarządzania Czystszą Produkcją
5.1.1. Wizja Zarządzania Czystszą Produkcją
5.1.2. Wsparcie procesu wdrażania ZCP przez kierownictwo
5.1.3. Rozumienie i akceptacja koncepcji czystszej produkcji przez załogę
5.1.4. Świadomość pracowników z procesu realizacji Zarządzania Czystszą
Produkcją
5.1.5. Podsumowanie badań w obszarze Podstawowe założenia Zarządzania
Czystszą Produkcją
5.2. Cele związane z wdrożeniem Zarządzania Czystszą Produkcją w organizacji
5.2.1. Funkcjonowanie systemu pomiaru efektywności związanej z Czystszą
Produkcją
5.2.2. Wsparcie strategii organizacji przez rozwiązania czystszej produkcji
5.2.3. Elastyczność wdrożenia czystszej produkcji dzięki dostępnym
rozwiązaniom techniczno-organizacyjnym
5.2.4. Pełna implementacja ZCP wynikająca z kompetencji pracowników
i dostępnej infrastruktury
5.2.5. Podsumowanie badań w obszarze Cele związane z wdrożeniem
Zarządzania Czystszą Produkcją w organizacji
5.3. Klienci organizacji
5.3.1. Wpływ wdrożenia ZCP na postrzeganie organizacji przez jej klientów
5.3.2. Wpływ wdrożenia ZCP na uatrakcyjnienie oferty rynkowej podmiotu
5.3.3. Wykorzystanie ZCP na potrzeby przedefiniowania docelowego rynku
5.3.4. Wspomaganie procesu Zarządzania Czystszą Produkcją na potrzeby
przebudowy oferty organizacji
5.3.5. Podsumowanie badań w obszarze Klienci organizacji
5.4. Obszar konkurencji
5.4.1. Posiadanie systemu czystszej produkcji przez konkurentów
organizacji
5.4.2. Posiadanie Zarządzania Czystszą Produkcją i jego wpływ
na pozyskanie klientów konkurencji
5.4.3. Wdrożenie zasad czystszej produkcji a powiększenie granic sektora
biznesowego
5.4.4. Wpływ czystszej produkcji na ewolucję branży
5.4.5. Podsumowanie badań w obszarze Obszar konkurencji
5.5. Wymiar finansowy związany z wdrożeniem systemu Zarządzania Czystszą
Produkcją
5.5.1. Wiedza pracowników związana z kosztami funkcjonowania systemu
5.5.2. Świadomość pracowników dotycząca źródeł zwiększonych
przychodów
5.5.3. Posiadanie środków finansowych do rozwoju ZCP
5.5.4. Uwzględnienie dodatkowych przychodów z systemu czystszej
produkcji w projekcjach finansowych
5.5.5. Podsumowanie badań w obszarze Wymiar finansowy związany
z wdrożeniem systemu Zarządzania Czystszą Produkcją
6. Podsumowanie badań
6.1. Wdrożenie strategii czystszej produkcji w badanych organizacjach
6.2. Zestawienie ocen badanych elementów Zarządzania Czystszą Produkcją
6.3. Porównanie badanych obszarów wdrożenia czystszej produkcji
6.4. Oceny wdrożenia czystszej produkcji w organizacjach w ujęciu grupowym
6.5. Różnice w ocenach badanych elementów czystszej produkcji występujące
w podziale próby badawczej na grupy
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Aneks

Kod wydawnictwa: 978-83-227-9769-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl