CZY SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ FIRMY WSPOMAGA JEJ INNOWACYJNOŚĆ?
red.nauk.PIOTR PŁOSZAJSKI
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 37.00 zł
33.30 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8030-139-9
183 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017
Wstęp
Niniejsze badanie jest rezultatem IV etapu większego, kilkuletniego projektu zespołu Katedry Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie dotyczącego społecznej odpowiedzialności biznesu w nowej gospodarce.W pierwszym etapie zajmowaliśmy się relacjami między firmami a ich otoczeniem w postaci różnych grup interesariuszy. Jego rezultaty zostały opublikowane w książce pt. Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce (...).W drugim etapie próbowaliśmy przyjrzeć się społecznej odpowiedzialności biznesu jako istotnemu elementowi rynkowych strategii przedsiębiorstwa. Kryzysy, turbulencje rynkowe, zmiany wartości i oczekiwań społecznych, wpływ globalizacji, zmiany modeli biznesowych stają się skomplikowaną, wymagającą nowej wiedzy i nowych instrumentów grą strategiczną. Podjęliśmy zatem analizę praktyk CSR w wybranych polskich spółkach giełdowych. Hipotezy badawcze dotyczyły na tym etapie przewidywanych różnic między spółkami Indeksu RESPECT, a tymi spoza Indeksu w zakresie powyższych zjawisk, z założeniem, że te pierwsze będą znacznie lepiej realizować strategie CSR we wszystkich wymiarach. Wyniki opublikowano w książce pt. Strategie społecznej odpowiedzialności polskich spółek giełdowych (...) [Oficyna Wydawnicza SGH 2013]. W trzecim etapie badania przeprowadziliśmy wywiady z członkami zarządów spółek dotyczące sposobów rozumienia przez nich szerokiego kontekstu społecznej odpowiedzialności zarówno z punktu widzenia ich firm, jak również ich samych. Pokazały one bardzo zróżnicowany obraz poglądów: od nazywania społecznej odpowiedzialności modą, do przyznawania jej znaczącej roli w procesie tworzenia i realizowania strategii firm. Materiał z tego badania opublikowano w książce pracy zbiorowej: Polscy dyrektorzy o społecznej odpowiedzialności biznesu (...).W obecnym, IV etapie badania, postawiliśmy sobie pytanie wychodzące znacząco poza tradycyjne rozważania o znaczeniu i roli społecznej odpowiedzialności i jej miejsca w strategiach firm. Chcieliśmy zastanowić się czy, a jeśli tak, to w jakim stopniu, bycie odpowiedzialnym - w znaczeniu zdefiniowanym w poprzednich etapach, a także w aktualnej literaturze - pomaga firmom w innowacyjności. Było to dla nas o tyle ciekawe, że zwykle postrzega się CSR jako, niezbędny wprawdzie, ale jednak koszt, a w najlepszym razie jako powinność biznesu wobec swojego środowiska. Hipoteza, że działalność ta, po spełnieniu określonych warunków, mogłaby mieć również pozytywny wpływ na najważniejszą w dzisiejszej gospodarce sferę innowacyjności, była bardzo atrakcyjna i z pewnością warta zbadania. Staraliśmy się przeanalizować ten problem z możliwie wielu punktów widzenia - od teoretycznego, do analizy konkretnych przypadków czyli przedsięwzięć biznesowych mogących stanowić przykłady takiego związku.(...)
SPIS TREŚCI
Piotr PłoszajskiWstępUrszula OrnarowiczSpołeczna odpowiedzialność biznesu - między innowacją, kreacją i przedsiębiorczościąMaria AluchnaSpołeczna odpowiedzialność biznesu a innowacyjnośćMaria Roszkowska-MenkesOtwarte innowacje w służbie społeczeństwuMikołaj PindelskiSpołeczna odpowiedzialność nowych technologii i big dataJustyna Szumniak-SamolejInnowacyjne modele biznesowe oparte na CSRGrażyna AniszewskaZnaczenie innowacyjnej kultury organizacyjnej dla CSRRafał MrówkaHRM a CSR - innowacyjne praktyki zarządzania
Kod wydawnictwa: 978-83-8030-139-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.