Dodano produkt do koszyka

Promocja

CZY SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ FIRMY WSPOMAGA JEJ INNOWACYJNOŚĆ?

CZY SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ FIRMY WSPOMAGA JEJ INNOWACYJNOŚĆ?

red.nauk.PIOTR PŁOSZAJSKI

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 37.00 zł 33.30 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-139-9

183 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017

Wstęp

Niniejsze badanie jest rezultatem IV etapu większego, kilkuletniego projektu zespołu Katedry Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie dotyczącego społecznej odpowiedzialności biznesu w nowej gospodarce.W pierwszym etapie zajmowaliśmy się relacjami między firmami a ich otoczeniem w postaci różnych grup interesariuszy. Jego rezultaty zostały opublikowane w książce pt. Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce (...).W drugim etapie próbowaliśmy przyjrzeć się społecznej odpowiedzialności biznesu jako istotnemu elementowi rynkowych strategii przedsiębiorstwa. Kryzysy, turbulencje rynkowe, zmiany wartości i oczekiwań społecznych, wpływ globalizacji, zmiany modeli biznesowych stają się skomplikowaną, wymagającą nowej wiedzy i nowych instrumentów grą strategiczną. Podjęliśmy zatem analizę praktyk CSR w wybranych polskich spółkach giełdowych. Hipotezy badawcze dotyczyły na tym etapie przewidywanych różnic między spółkami Indeksu RESPECT, a tymi spoza Indeksu w zakresie powyższych zjawisk, z założeniem, że te pierwsze będą znacznie lepiej realizować strategie CSR we wszystkich wymiarach. Wyniki opublikowano w książce pt. Strategie społecznej odpowiedzialności polskich spółek giełdowych (...) [Oficyna Wydawnicza SGH 2013]. W trzecim etapie badania przeprowadziliśmy wywiady z członkami zarządów spółek dotyczące sposobów rozumienia przez nich szerokiego kontekstu społecznej odpowiedzialności zarówno z punktu widzenia ich firm, jak również ich samych. Pokazały one bardzo zróżnicowany obraz poglądów: od nazywania społecznej odpowiedzialności modą, do przyznawania jej znaczącej roli w procesie tworzenia i realizowania strategii firm. Materiał z tego badania opublikowano w książce pracy zbiorowej: Polscy dyrektorzy o społecznej odpowiedzialności biznesu (...).W obecnym, IV etapie badania, postawiliśmy sobie pytanie wychodzące znacząco poza tradycyjne rozważania o znaczeniu i roli społecznej odpowiedzialności i jej miejsca w strategiach firm. Chcieliśmy zastanowić się czy, a jeśli tak, to w jakim stopniu, bycie odpowiedzialnym - w znaczeniu zdefiniowanym w poprzednich etapach, a także w aktualnej literaturze - pomaga firmom w innowacyjności. Było to dla nas o tyle ciekawe, że zwykle postrzega się CSR jako, niezbędny wprawdzie, ale jednak koszt, a w najlepszym razie jako powinność biznesu wobec swojego środowiska. Hipoteza, że działalność ta, po spełnieniu określonych warunków, mogłaby mieć również pozytywny wpływ na najważniejszą w dzisiejszej gospodarce sferę innowacyjności, była bardzo atrakcyjna i z pewnością warta zbadania. Staraliśmy się przeanalizować ten problem z możliwie wielu punktów widzenia - od teoretycznego, do analizy konkretnych przypadków czyli przedsięwzięć biznesowych mogących stanowić przykłady takiego związku.(...)

SPIS TREŚCI

Piotr PłoszajskiWstępUrszula OrnarowiczSpołeczna odpowiedzialność biznesu - między innowacją, kreacją i przedsiębiorczościąMaria AluchnaSpołeczna odpowiedzialność biznesu a innowacyjnośćMaria Roszkowska-MenkesOtwarte innowacje w służbie społeczeństwuMikołaj PindelskiSpołeczna odpowiedzialność nowych technologii i big dataJustyna Szumniak-SamolejInnowacyjne modele biznesowe oparte na CSRGrażyna AniszewskaZnaczenie innowacyjnej kultury organizacyjnej dla CSRRafał MrówkaHRM a CSR - innowacyjne praktyki zarządzania

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-139-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl