Dodano produkt do koszyka

Promocja

CZY GŁOSOWANIE JEST RACJONALNĄ DECYZJĄ? ANALIZA PARTYCYPACJI WYBORCZEJ W POLSCE NA TLE WYBRANYCH DEMOKRACJI EUROPEJSKICH

CZY GŁOSOWANIE JEST RACJONALNĄ DECYZJĄ? ANALIZA PARTYCYPACJI WYBORCZEJ W POLSCE NA TLE WYBRANYCH DEMOKRACJI EUROPEJSKICH

MARTA ŻERKOWSKA-BALAS

Wydawnictwo: SCHOLAR

Cena: 29.40 zł 26.46 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7383-873-4

145 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017

Niemal wszystkie demokracje borykają się z problemem malejącego poziomu uczestnictwa wyborczego. Dlaczego jedni ludzie głosują, a inni nie? Znalezienie odpowiedzi na to pytanie stało się jednym z ważniejszych wyzwań stojących przed badaczami nauk politycznych. Istnieje wiele podejść teoretycznych i empirycznych, które mają na celu wyjaśnienie zagadki frekwencji wyborczej.
Omawiana w niniejszej książce teoria racjonalnego wyboru w prosty i intuicyjny sposób wyjaśnia przyczyny absencji wyborczej. Ludzie nie głosują, ponieważ im się to nie opłaca. Koszty, jakie muszą ponieść dokonując wyboru partii, której udzielą poparcia i głosując na nią, przewyższają korzyści płynące z jej wygranej. Niniejsza książka stanowi próbę empirycznego potwierdzenia tej tezy na podstawie danych dotyczących polskich wyborców.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1
Teoria racjonalnego wyboru
1. Pojęcie racjonalności - geneza
2. Założenia teorii racjonalnego wyboru
3. Warunki podejmowania decyzji
4. Motywy decydenta
5. Krytyka socjologiczna teorii racjonalnego wyboru
Podsumowanie

Rozdział 2
Model racjonalnego wyborcy
1. Racjonalna decyzja wyborcza
2. Racjonalny wyborca - model
3. Modyfikacje modelu
Podsumowanie

Rozdział 3
Alternatywne podejścia do badań nad partycypacją
1. Paradygmat socjologiczny
2. Identyfikacja partyjna
3. Relacje między podejściami do wyjaśniania decyzji wyborczej
Podsumowanie

Rozdział 4
Racjonalność wyborców - aspekty metodologiczne
1. Pytania badawcze i hipotezy
2. Strategia badań nad racjonalnością wyborców
3. Modele i dane

Rozdział 5
Racjonalność wyborców - analizy empiryczne
1. Racjonalna decyzja wyborcza - modele bez zmiennych kontrolnych
2. Racjonalna decyzja wyborcza - modele ze zmiennymi kontrolnymi
3. Analizy makro
4. Wyniki analiz

Wnioski

Literatura

Załącznik 1
Opis konstrukcji zmiennych wykorzystanych w analizach
Zmienna zależna
Zmienne niezależne z modelu racjonalnego wyboru
Prawdopodobieństwo wpływu głosu na wynik wyborów
Koszty głosowania
Zmienne kontrolne
Zmienne z poziomu makro

Załącznik 2
Rozkład wybranych zmiennych

Indeks nazwisk

Kod wydawnictwa: 978-83-7383-873-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl