CZAS PRACY KIEROWCÓW PO PAKIECIE MOBILNOŚCI
WALDEMAR ADAMETZ
Wydawnictwo: ODDK
Cena: 262.50 zł
207.38 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7804-992-0
108 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
Zagadnienie czasu pracy kierowców, od momentu powstania ustawy o czasie pracy kierowców, jest zawiłe i skomplikowane. Szereg odmienności w zakresie rozliczania czasu pracy tej grupy zawodowej powoduje, że rozliczanie czasu pracy kierowcy stało się umiejętnością dostępną dla wąskiej grupy specjalistów. Do wysokiego poziomu skomplikowania dołożono obecnie regulacje związane z dostosowaniem krajowych przepisów do tzw. pakietu mobilności.
Autor przedstawia w przystępny sposób wszelkie informacje niezbędne do tego, aby rozpocząć rozliczanie czasu pracy kierowców - z uwzględnieniem przepisów o delegowaniu. Nadal jednak największą niewiadomą są stawki wynagrodzenia sektorowego w poszczególnych krajach, które przez prawie żadne państwo nie zostały jeszcze ustalone. Finałem wdrażania nowych przepisów będzie objęcie wymogiem tachografu pojazdów od 2,5 do 3,5 tony. Będzie się to wiązało z koniecznością przestrzegania przepisów rozporządzenia 561/2006 w zakresie norm prowadzenia pojazdu, wymaganych przerw oraz odpoczynków.
Kompendium wiedzy polecane szczególnie osobom zainteresowanym rozliczaniem i planowaniem czasu pracy kierowców.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Słów kilka o tym, skąd brać dane
1.1. Tachograf analogowy
1.2. Tachograf cyfrowy (I, II i III generacja)
1.3. Jak będzie działał tachograf cyfrowy inteligentny II generacji
1.4. Karta kierowcy
1.5. Systemy GPS
1.6. Systemy telematyczne
Rozdział 2
Normy prowadzenia, przerw i odpoczynków
2.1. Normy prowadzenia pojazdu
2.2. Przerwy w prowadzeniu pojazdu
2.3. Odpoczynki dobowe
2.4. Odpoczynki tygodniowe
Rozdział 3
Jak policzyć czas pracy kierowcy
3.1. Co jest, a co nie jest czasem pracy
3.2. Jak analizować dane z tachografu pod kątem czasu pracy
3.3. Systemy czasu pracy dla kierowcy - jaki jest najlepszy
3.4. Okres rozliczeniowy - do czego służy
3.5. Kiedy musimy tworzyć rozkłady czasu pracy dla kierowcy
3.6. Normy i wymiary czasu pracy
3.7. Co ogranicza czas pracy kierowcy
3.8. Czy da się policzyć ręcznie czas pracy kierowcy
Rozdział 4
Delegowanie, delegacja i praca za granicą
4.1. Kiedy kierowca jest delegowany
Delegowanie a rodzaje transportu - przykładowe scenariusze
4.2. Jakie przewozy kierowca wykonuje w delegacji
4.3. Praca kierowcy za granicą - jak wpływa na liczenie wynagrodzenia
Rozdział 5
Do czego służy system IMI
Rozdział 6
Gdzie kierowca zostawia ślady swojej pracy
6.1. Kontrola pracy kierowcy przez organy kontrolne
6.2. Jak pracodawca może zweryfikować, co robi kierowca
Rozdział 7
Jak zatrudnić kierowcę
7.1. Umowa o pracę
7.2. Umowa cywilnoprawna
7.3. Własna działalność gospodarcza
Podsumowanie
Przepisy, wykazy, strony
Strony z informacjami o delegowaniu
Wykaz krajów, w których obowiązuje umowa AETR
Wzory kart do tachografu publikowane na stronie Polskiej Wytwórni Papierów
Wartościowych
Kod wydawnictwa: 978-83-7804-992-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.