CYKL KONIUNKTURALNY W POLSCE A WAHANIA MARŻ W PRZEMYŚLE SPOŻYWCZYM
JUSTYNA KUFEL-GAJDA
Wydawnictwo: IERiGŻ-PIB
Cena: 37.90 zł
34.11 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7658-678-6
246 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Głównym problemem badawczym, któremu poświęcono niniejszą pracę jest funkcjonowanie mechanizmu wzajemnego oddziaływania marż (markups) w polskim przemyśle spożywczym i koniunktury gospodarczej w Polsce. W szczególności poszukiwano odpowiedzi na pytanie badawcze, jak marże zmieniają się na tle zmian cyklu koniunkturalnego i czy ich zmiany mają wpływ na wahania koniunktury? Głównym celem przeprowadzonych badań było określenie charakteru cykliczności marż w polskim przemyśle spożywczym pod względem kierunku i czasu, jak również estymacja zależności między marżami a koniunkturą gospodarczą.
SPIS TREŚCI
Przedmowa Wprowadzenie 1. Cykle koniunkturalne w ujęciu teoretycznym 1.1. Pojęcie i pomiar koniunktury gospodarczej 1.2. Rodzaje cykli koniunkturalnych i ich morfologia 1.3. Teorie cykli koniunkturalnych 1.4. Ekstrakcja wahań koniunkturalnych 2. Metodologiczne aspekty analizy marż 2.1. Pojęcie marży monopolistycznej oraz teoretyczne przesłanki jej ustalania 2.2. Estymacja marż 2.3. Cykliczność marż 2.4. Badanie interakcji marż z wahaniami koniunktury 3. Koniunktura gospodarcza w Polsce i zmienność marż w przemyśle spożywczym3.1. Metodyka pomiaru koniunktury oraz szacowania marż 3.2. Koniunktura gospodarcza w Polsce 3.3. Estymacja marż w polskim przemyśle spożywczym 3.4. Dynamika marż w polskim przemyśle spożywczym 4. Interakcje między marżami przemysłu spożywczego i koniunkturą gospodarczą4.1. Metodyka analiz interakcji marż z koniunkturą 4.2. Współzależność między cyklami marż a cyklem koniunkturalnym 4.3. Związek przyczynowo-skutkowy marż i koniunktury oraz wpływ szokówegzogenicznych Podsumowanie Bibliografia Aneks
Kod wydawnictwa: 978-83-7658-678-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.