CO MOŻNA ZROBIĆ Z DZIEŁEM SZTUKI? ASPEKTY PRAWNE KULTURY I SZTUKI
red.nauk.KATARZYNA ZALASIŃSKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET WARSZAWSKI
Cena: 33.90 zł
30.51 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-235-5918-4
format: A5 oprawa: miękka Rok wydania: 2023 |
|
Publikacja pokonferencyjna przygotowana z okazji 10-lecia działalności Koła Naukowego Law&Art stanowi próbę wskazania aktualnych problemów i współczesnych wyzwań będących domeną niemal wszystkich gałęzi prawa w odniesieniu do kultury i sztuki. Zebrane w tomie artykuły dotyczą między innymi ochrony dziedzictwa, rynku sztuki, działalności kulturalnej, zmian zachodzących w obszarze kultury, zagadnień dotyczących prawa własności intelektualnej, rozwoju nowych technologii, wyzwań związanych z konfliktami zbrojnymi, terroryzmem oraz innym formami przestępczości.
SPIS TREŚCI
Katarzyna Zalasińska
Słowo wstępne
Karolina Miłkowska, Maja Czyż
Wstęp od Koła Naukowego
CZĘŚĆ I. NABYĆ, ZBYĆ
Justyna Balisz-Schmelz
Kłopotliwy spadek. Czego nie można zrobić z odziedziczonymi dziełami sztuki w Polsce? Zarysowanie problemu i przykłady jego rozwiązań w Niemczech
Laura Pomianowska
Kolekcja korporacyjna jako forma art brandingu - ochrona sztuki, promocja sztuki i promowanie przez sztukę
Zofia Sznajder
Pokonywanie barier rynku sztuki, czyli tokenizacja dzieł sztuki
CZĘŚĆ II. ZNISZCZYĆ
Magdalena Łągiewska
Czy można zniszczyć dzieło sztuki? Wola artysty i prawo właściciela a dobro wspólne
Olga Grodecka
Problematyka prawnoautorska oraz własnościowa tworzenia i usuwania sztuki ulicznej z przestrzeni publicznej
Julia Sochacka
Nielegalny obrót dziełami sztuki jako sposób finansowania działalności terrorystycznej tzw. Państwa Islamskiego
CZĘŚĆ III. UKRAŚĆ, SFAŁSZOWAĆ
Julia Filbier
"What was stolen should be returned". Wyzwania zwrotu dzieł sztuki z byłych państw kolonialnych do państw ich pochodzenia
Anna Sendejewicz
Kradzież z przymrużeniem oka
Emilia Barbara Zakrzewska
Restytucja strat wojennych przez krajową administrację publiczną
Karolina Miłkowska
Cultural appropriation, czyli jak (nie) kraść kultury
Karolina Wojciechowska
Fałszerstwo zdemaskowane a potem uszlachcone. Rzecz o Hanie van Meegerenie
CZĘŚĆ IV. STWORZYĆ, ZAREJESTROWAĆ, OCHRONIĆ
Aleksandra Bar
Czy można podyktować obraz? Pomiędzy ustaleniem a utrwaleniem utworu plastycznego
Karolina Pajączek
Czy dzieło sztuki może zostać zarejestrowane jako znak towarowy?
Antonina Dębska
Ingerencja w proces twórczy - między dobrami osobistymi a autorskim prawem osobistym
Krzysztof Ślaski
Ochrona dzieła sztuki jako ochrona dóbr osobistych jego twórcy
CZĘŚĆ V. ZAPOZNAĆ SIĘ
Mateusz Wojcieszak
Dostęp do informacji publicznej a konstytucyjne prawo dostępu do dóbr kultury
Martyna Pustoszkin
Kryteria dyferencjacji bohaterów fikcyjnych w świetle amerykańskich standardów ochrony prawnoautorskiej
Martyna Pustoszkin
Spór o Sherlocka Holmesa w kontekście tożsamości postaci ewoluujących w czasie
Julia Wróblewska
Pewne prawa zastrzeżone. Licencje Creative Commons a polskie prawo autorskie
Łukasz Dubiński
Inwestycje w zakresie budowy Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 - Oddziału Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku (zagadnienia wybrane)
Kod wydawnictwa: 978-83-235-5918-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.