Dodano produkt do koszyka

Promocja

CO DALEJ Z ZARZĄDZANIEM?

CO DALEJ Z ZARZĄDZANIEM?

red.GRAŻYNA GIERSZEWSKA

Wydawnictwo: POLITECHNIKA WARSZAWSKA

Cena: 49.90 zł 44.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7814-760-2

262 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

W ślad za zastosowaniami tzw. inteligentnych technologii w przemyśle pojawiają się nowe koncepcje w zarządzaniu publicznym i logistyce społecznej. Można do nich zaliczyć inteligentne miasta (Smart City), inteligentną opiekę zdrowotną (Smart Healthcare), inteligentne budynki (Smart Building), inteligentne pojazdy (Smart Mobility), inteligentną energetykę (Smart Grid), inteligentną administrację (Smart Administration) itd. W wyniku ich zastosowania wszelkie obszary życia społecznego i gospodarczego będą na bieżąco obserwowane i rejestrowane w sposób pozwalający na dogłębną i precyzyjną analizę. Jej skuteczność będzie zależała od umiejętności przefiltrowania wyjątkowo obszernych danych i wyselekcjonowania właściwych. Oznacza to nowe wyzwania dla nauk społecznych, a wśród nich nauk o zarządzaniu. W monografii podjęto próbę wskazania przyszłych wyzwań nauk o zarządzaniu i samej praktyki zarządzania, które odpowiadają specjalizacji naukowej zespołu autorskiego kierowanego przez Profesor Grażynę Gierszewską. Opracowanie jest zaproszeniem do dyskusji nad generalnym wyzwaniem sformułowanym jako "Zarządzanie 4.0" (symbolicznie nawiązując do inicjatywy "Industry 4.0").

SPIS TREŚCI

Wstęp

Wstęp od autorów

Rozdział I

Zarządzanie procesowe zorientowane na wiedzę (Agnieszka Bitkowska)Wprowadzenie 1. Ewolucja zarządzania procesowego2. Zarządzanie procesowe - perspektywa strategiczna 3. Wybrane aspekty zarządzania procesowego opartego na wiedzy PodsumowanieBibliografia Rozdział IICzy inteligentne przedsiębiorstwa to już teraźniejszość czy mglista przyszłość?(Grażyna Gierszewska) Wprowadzenie 1. Spryt2. Mądre, a może przemądrzałe 3. Apolityczne - bez komentarza 4. Rozwojowe 5. T jak technologie Podsumowanie Bibliografia Rozdział IIIPerspektywy rozwoju metod oceny projektów (Tadeusz A. Grzeszczyk) Wstęp 1. Ocena projektów 2. Metody oceny 3. Dane w procesie oceny4. Zastosowanie inteligentnych metod data science Podsumowanie Bibliografia Rozdział IVCo dalej z rozwiązywaniem konfliktów w organizacji? (Michał Jaksa)Wprowadzenie 1. Pojęcie konfliktu i jego składowe2. Przyczyny konfliktów w organizacji 3. Koszt konfliktu dla organizacji 4. Zmiana postrzegania konfliktu w organizacjach 5. Rola interwencji menedżera w sytuacji konfliktowej6. Przykładowe procedury rozwiązywania sporów w organizacjiPodsumowanie Bibliografia Rozdział VCo dalej z zarządzaniem publicznym? (Marek Kisilowski)Wprowadzenie 1. Kształtowanie się dyscypliny "zarządzanie publiczne"2. Nowe kierunki w zarządzaniu publicznym 3. Perspektywy rozwoju zarządzania publicznego - współzarządzanie publiczne 4. Paradygmat zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu publicznym Podsumowanie Bibliografia Rozdział VICo dalej z oceną efektywności odpowiedzialnego zarządzania? (Karolina Kitzman) Wstęp 1. Metody oceny efektywności odpowiedzialnego zarządzania 2. Wskaźnik społecznej stopy wzrostu3. Audyt społeczny Zakończenie BibliografiaRozdział VIIJak zarządzać pracownikami wiedzy? Czy znajdziemy na to dobre odpowiedzi?(Mieczysław Morawski)Wstęp 1. Intelektualizacja zarządzania 2. Pracownik wiedzy - cechy podstawowe 3. Zarządzanie pracownikami wiedzy - pytania i dylematy4. Wnioski dotyczące przyszłości zarządzania Zakończenie Bibliografia Rozdział VIIICo dalej z rozwojem pracowników? (Małgorzata Sidor-Rządkowska)Wprowadzenie 1. Rozwój zawodowy - zadanie organizacji czy zadanie pracownika?2. Dawne a obecne podejście do zagadnień kariery zawodowej 3. Współczesne modele karier - czas karierowych surferów 4. Przynależność generacyjna jako czynnik różnicujący podejście do rozwoju zawodowego5. Mentoring i intermentoring szansą na autentyczne wspieranie rozwoju zawodowego przedstawicieli różnych pokoleń6. Miejsce pracy jako środowisko rozwoju zawodowego 7. Employability i personal branding - kluczowe kompetencje współczesnego pracownikaPodsumowanie BibliografiaRozdział IXCo dalej z odpowiedzialnym zarządzaniem? (Marek Seretny) Wprowadzenie 1. Jak należy zrozumieć sutainability?2. Aktualność myśli Karola Adamieckiego dotycząca odpowiedzialnego zarządzaniaw drugiej dekadzie XXI wieku 3. Motywacje - dlaczego zarządzać odpowiedzialnie? 4. Co dalej z odpowiedzialnym zarządzaniem? Podsumowanie Bibliografia Rozdział XCo dalej z miastami? Drogowskaz dla miast "SMART" (Olga Sobolewska) Zamiast wstępu. Miasta są ważne 1. Smart City - koncepcja - ewolucja pojęcia 2. Cały ten spryt, czyli co tworzy Smart City 3. Co to znaczy "smart", jak to mierzyć - ile jest "smart" w city?4. Smart City - marzenie czy rzeczywistość? 5. Case study - smart city z prawdziwego zdarzenia6. Polacy nie gęsi Bibliografia Rozdział XIPerspektywy doskonalenia (Katarzyna Szczepańska)Wstęp 1. Pojęcie doskonalenia 2. Podejścia do doskonalenia organizacji w naukach o zarządzaniu 3. Podejścia do doskonalenia w zarządzaniu jakością PodsumowanieBibliografia Rozdział XIIZarządzanie incydentami. Praktyka, zalecenia i wnioski dla kierownictwa (Bolesław Szomański) Wprowadzenie 1. Normy międzynarodowe i standardy dotyczące zarządzania incydentami 2. Przykładowe poważne incydenty z zarządzania bezpieczeństwem informacjii ich konsekwencje3. Najważniejsze incydenty spoza obszaru bezpieczeństwa informacji i ich konsekwencjePodsumowanie - zarządzanie incydentami jako nowe wyzwanie dla kierownictwai propozycje rozwiązań Bibliografia Rozdział XIIICo dalej z modelami biznesowymi? (Tomasz Zieliński) Wprowadzenie 1. Istota modeli biznesowych 2. Otoczenie przedsiębiorstwa i jego komponenty 3. Modele biznesowe w kontekście strategii przedsiębiorstwPodsumowanie Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-7814-760-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl