Dodano produkt do koszyka

Promocja

CAŁOŚCIOWA EDUKACJA FINANSOWA TEORIA I PRAKTYKA

CAŁOŚCIOWA EDUKACJA FINANSOWA TEORIA I PRAKTYKA

KRZYSZTOF WALISZEWSKI, SYLWIA WOJCIECHOWSKA-FILIPEK, JAROSŁAW KLEPACKI, ADRIANNA TRZASKOWSKA-DMOCH, JAN KRZYSZTOF SOLARZ

Wydawnictwo: SPOŁECZNA AKADEMIA NAUK W ŁODZI

Cena: 59.90 zł 53.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-64971-46-4

256 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Edukacja finansowa to świadome kształtowanie architektury wyborów zarządzania ryzykiem finansowym codzienności. Finansowa kompetencja to sieć uwagi, wiedzy, umiejętności, postaw i zachowań niezbędnych do podejmowania zdrowych decyzji finansowych mających za zadanie osiągnięcie finansowego dobrobytu [OECD 2017a]. Codzienność to nie tylko chwila tu i teraz, lecz również biografia finansowa od narodzin do śmierci. Żyjemy w warunkach pojawienia się w skali bezprecedensowej w historii ludzkości ludzi w wieku 80+ [Kingston, Jagger 2018]. Codzienność upływa nam w XXI wieku w cieniu transformacji demograficznej oraz migracji ludów zmieniających warunki transferów wewnątrz i międzypokoleniowych. Wszystko to powoduje, że edukacja finansowa powinna mieć całościowy charakter i koncentrować się na zarządzaniu ryzykiem w długim okresie, a nie ograniczać się jedynie do unikania strat finansowych tu i teraz.

SPIS TREŚCI

Część I | Porównanie formalnej i nieformalnej edukacji finansowej w wybranych krajach (Jan K. Solarz)1. Porównanie formalnej i nieformalnej edukacji finansowej w wybranych krajach 1.1. Program edukacji finansowej w Japonii 1.2. Narodowy program edukacji finansowej w Polsce 1.2.1. Analiza przypadku. Praktyka finansowa seniorów na Mazowszu(Adrianna Trzaskowska-Dmoch) 1.2.1.1. Zachowania finansowe seniorów 1.2.1.2. Sytuacja finansowa seniorów a wzory zachowań 1.2.1.3. Metody edukacji finansowej seniorów 1.2.1.4. Różnice w podejmowaniu decyzji finansowych seniorów 1.2.2. Załącznik. Charakterystyka badanej próby 1.3. Narodowy program edukacji finansowej w Indii 1.4. Narodowy program edukacji finansowej w Zambii 1.5. Ewaluacja narodowych programów edukacji finansowej Część II | Formalna i nieformalna edukacja finansowa różnorodności pokoleń (Jan K. Solarz)2.1. Edukacja finansowa w perspektywie pokoleń 2.2. Zarządzanie różnorodnością pokoleniową zespołów pracowniczych 2.3. Zarządzanie różnorodnością pokoleniową gospodarstw domowychCzęść III | Analiza instytucjonalna formalnej i nieformalnej edukacji finansowej w Polsce3.1. Technologia informacyjno-komunikacyjna (ICT) w edukacji finansowej(Sylwia Wojciechowska-Filipek) 3.1.1. Narzędzia edukacyjne w społeczeństwie informacyjnym 3.1.2. E-learning 3.1.2.1. Definicja i istota e-learningu 3.1.2.2. Etapy rozwoju e-learningu 3.1.2.3. Zalety i wady e-learningu 3.1.3. m-learning 3.1.3.1. Definicja i istota m-learningu 3.1.3.2. Zalety i wady m-learningu 3.1.4. Wszechobecna edukacja - u-learning 3.1.5. Uczenie oparte na grach 3.1.6. Czynniki rozwoju nowych technologii w edukacji finansowej 3.1.6.1. Dostępność nowych technologii 3.1.6.2. Umiejętności cyfrowe jako warunek rozwojunarzędzi edukacyjnych 3.2. Treści i funkcje edukacji finansowej (Jan K. Solarz) 3.3. Rola holistycznego doradztwa finansowego w zarządzaniu finansamigospodarstw domowych i podnoszeniu jakości życia Polaków(Krzysztof Waliszewski) 3.3.1. Istota zarządzania finansami przez gospodarstwo domowe 3.3.2. Istota i rola holistycznego doradztwa finansowego w zarządzaniufinansami przez gospodarstwa domowei podnoszeniu jakości życia Polaków 3.3.2.1. Definicja doradcy finansowego 3.3.2.2. Powstanie zawodu doradcy finansowego w USAoraz jego międzynarodowa ekspansja 3.3.2.3. Obszary i proces holistycznego doradztwai planowania finansowego 3.3.2.4. Szczegółowy zakres planu finansowegogospodarstwa domowego 3.3.2.5. Korzyści ze współpracy gospodarstwa domowegoz doradcą finansowym w zakresie planowania finansów osobistych3.3.2.6. Kamienie milowe zawodu doradcy finansowego w Polsce 3.3.3. Perspektywy rozwoju i czynniki wpływające na wzrost popytuna usługi profesjonalnego doradztwa finansowego Część IV | Segmentacja pośrednictwa finansowego a edukacja finansowa jego klientów4.1. Edukacja finansowa sektorowa i produktowa (Jan K. Solarz) 4.2. Rola pośrednictwa finansowego w kształtowaniu struktury inwestycjigospodarstw domowych w ramach procesów inwestycyjnych(Jarosław Klepacki) Zakończenie Bibliografia Spis tabel Spis rysunków i wykresówIndeks pojęć

Kod wydawnictwa: 978-83-64971-46-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl