BINGE-WATCHING JAKO PROBLEMOWE OGLĄDANIE SERIALI WŚRÓD MŁODYCH DOROSŁYCH
WOJCIECH RODZEŃ
Wydawnictwo: UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI
Cena: 87.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8419-009-8
stron: 255
format:
oprawa: miękka
rok wydania: 2025
Struktura niniejszej monografii obejmuje sześć rozdziałów. Pierwszy z nich poświęcono teoretycznym podstawom odbioru treści medialnych, w tym koncepcjom medioznawczym oraz ewolucji mediów audiowizualnych. W rozdziale drugim omówiono psychologiczne koncepcje uzależnienia behawioralnego, koncentrując się na ich zastosowaniu w analizie zjawiska problemowego oglądania seriali. Kolejny rozdział przedstawia binge-watching w kontekście szkodliwego korzystania z mediów, ze szczególnym uwzględnieniem jego uwarunkowań oraz konsekwencji. Czwarty rozdział zawiera opis metodologii badań własnych, w tym założeń teoretycznych, narzędzi badawczych oraz procedury przeprowadzonych analiz. W piątym rozdziale zaprezentowano wyniki badań empirycznych, natomiast ostatni rozdział poświęcono dyskusji uzyskanych rezultatów, ich interpretacji oraz implikacjom praktycznym.
Z wprowadzenia
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1. Specyfikacja odbioru treści medialnych
1.1. Konceptualizacja i teorie mediów
1.2. Wideo na żądanie jako nowa forma konsumpcji mediów
1.3. Uwarunkowania odbioru treści audiowizualnych
1.3.1. Psychologiczne aspekty percepcji treści medialnych
1.3.2. Prokrastynacja
1.3.3. Zachowania eskapistyczne
1.3.4. Procesy tożsamościowe
1.3.5. Współwystępowanie prokrastynacji, eskapizmu i procesów tożsamościowych w kontekście odbioru treści audiowizualnych
1.4. Adaptacyjne funkcje oglądania seriali
1.5. Dysfunkcjonalność oglądania seriali w serwisach wideo na żądanie
Rozdział 2. Psychologiczne koncepcje uzależnień behawioralnych
2.1. Uzależnienia behawioralne
2.2. Problematyka klasyfikacji diagnostycznej uzależnień behawioralnych
2.3. Impulsywno-kompulsywne mechanizmy uzależnień behawioralnych
2.4. Etiologia uzależnień behawioralnych w perspektywie psychologicznej
2.5. Model I-PACE jako narzędzie wyjaśniania mechanizmów problemowego korzystania z mediów
Rozdział 3. Binge-watching jako forma uzależnienia behawioralnego
3.1. Geneza i definiowanie pojęcia binge-watchingu
3.2. Binge-watching w ujęciu problemowego oglądania seriali
3.3. Wybrane uwarunkowania problemowego oglądania serial
Rozdział 4. Metodologia badań własnych
4.1. Przedmiot i cel bada
4.2. Narzędzia badawcze
4.3. Procedura przeprowadzonych badań
4.4. Próba badana
Rozdział 5. Wyniki badań własnych
5.1. Metody analizowania danych
5.2. Analiza wyników badań własnych
5.2.1. Wybrane korelaty problemowego oglądania seriali
5.2.2. Psychologiczne uwarunkowania problemowego oglądania seriali
5.2.3. Pośrednicząca rola afektu i strategii radzenia sobie ze stresem
5.2.4. Różnice w funkcjonowaniu psychospołecznym między osobami o niskim, średnim i wysokim nasileniu problemowego oglądania seriali
5.2.5. Analiza modelu strukturalnego uwarunkowań problemowego oglądania seriali
Rozdział 6. Dyskusja wyników i wnioski
6.1. Uzyskany obraz problemowego oglądania seriali w świetle dotychczasowych wniosków teoretycznych i empirycznych
6.1.1. Czynniki socjodemograficzne związane z problemowym oglądaniem seriali
6.1.2. Psychospołeczne czynniki ryzyka i ochronne problemowego oglądania seriali
6.2. Charakterystyka grupy osób cechujących się wysokim nasileniem problemowego oglądania seriali
6.3. Ograniczenia zastosowanej procedury badawczej
6.4. Propozycja dalszej perspektywy badawczej
6.5. Implikacje praktyczne
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Kod wydawnictwa: 978-83-8419-009-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.









