AUTYZM OD WEWNĄTRZ PORADNIK
HILDE DE CLERCQ
Wydawnictwo: FRASZKA EDUKACYJNA
Cena: 47.00 zł
42.30 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-63766-65-8
376 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Książka w jasny i prosty sposób opisuje całościowy charakter autyzmu. Skierowana jest do zarówno zawodowych trenerów, którzy nie zawsze zdają sobie sprawę z głęboko ukrytego cierpienia związanego z autyzmem, jak i rodziców osób autystycznych. Książka podkreśla, że autyzm należy starać się zrozumieć od wewnątrz, spróbować zobaczyć świat oczami osoby autystycznej, nie skupiając się na objawach tej przypadłości, ale poszukując jej ich głębokich przyczyn. Największym wyzwaniem, stojącym przed osobami pragnącymi pomóc osobom z autyzmem, jest nauczenie się ich sposobu myślenia jest to zadanie najtrudniejsze i wymagające najwięcej wyobraźni. Dlaczego Hilde tak dobrze rozumie autyzm? Jest osobą od wielu lat zawodowo zaangażowaną w prace Centrum Szkolenia o Autyzmie i jednocześnie sama jest matką dziecka autystycznego. Jej sytuacja umożliwia widzenie autyzmu z obu perspektyw jednocześnie. Syn Thomas ujmuje to jeszcze lepiej. Mówi, że mama znajduje rozwiązania wielu problemów "bo jest jednocześnie normalna i autystyczna".Theo Peeters, Dyrektor Centrum Szkolenia o Autyzmie, Anwetpia
SPIS TREŚCI
Słowo wstępne Wprowadzenie CZĘŚĆ PIERWSZA: AUTYZM OD WEWNĄTRZ
ROZDZIAŁ IZabawa i wyobraźnia Moja zabawa to nauka Papugowanie Fazy rozwoju umiejętności zabawy Niezrozumienie Lalki Barbie to kiełbaski i hamburgery Ataki złości Głuptasy Przewidywalność Zabawa wyuczona Perspektywa Etapy rozwoju a symbolika Lalka w wannie Pomiędzy dwoma skrajnościami Odgrywanie scenek i naśladowanie Karnawał i bale przebierańców Teatr Strach Przedstawienie Rodzice i profesjonaliści Wyobraźnia rośnie Obawa i lęk Pora na bajkę Zając i żółw Wilki Elastyczność myślenia Niespodzianka! Rola fantazji ROZDZIAŁ 2Język i komunikacja Metafory biblijne Metafory kulinarne Modne słówka Komunikacja ukryta Semantyka Za kulisami formy Generalizowanie Klasyfikowanie i rozumienie Pojęcia dotyczące uczuć i relacji międzyludzkich Wywiad czy rozmowa? Pojęcia wrodzone Czarno-biały obraz świata Myślenie skojarzeniami i przyporządkowywanie znaczeń Skojarzenia i przyswajanie języka Synchronizacja Echolalia Myląca doskonałość Rozwijać i zawężać Gramatyka uniwersalna Polisemia Gramatyka generatywna Echolalia, echo-zabawa i echo-zachowania... echo-czytanie? Powolne przetwarzanie informacji Fragmentacja Kontakt wzrokowy Myślenie obrazami Manipulowanie obrazami Wizualizować idee Przetwarzanie w "systemie mono" Dosłowna interpretacja i intonacja Różnica pomiędzy mową a komunikacją Interpretacja Udawanie, odgrywanie i poszukiwanie przewidywalności Szczegół i esencja Trudności z elementami pragmatycznymi i paralingwistycznymi Społeczna funkcja języka Planowanie i organizacja Monolog Monolog zostaje zinternalizowany Od mowy do myśli Podsumowanie Umiejętności związane z prowadzeniem rozmowy - w praktyce Przekazywanie informacji i nieporozumienia O afazji i autyzmie Semantyka i składnia Gesty Świat chce, by go okłamywać ROZDZIAŁ 3Emocje i uczucia Nazywanie uczuć za pomocą rysunków, fotografii oraz obrazków Nazywanie emocji Synchronizacja języka Uczucia i ich objawy fizyczne Nauka radzenia sobie z uczuciami Tabele i podsumowania Prywatne rozmowy dwóch światów Autyzm i depresja Znaczenie wyobraźni Wygnanie? Współistnienie z inną kulturą CZĘŚĆ DRUGA: PORADNIKROZDZIAŁ 4Jedzenie, spanie i nauka korzystania z toalety Niejadalne Jedzenie i opór przed zmianami Jedzenie i problemy sensoryczne Aspołeczność czy odporność na stres? Dzienniczek żywieniowy Pory posiłków Bez przymusu Budowanie i burzenie Problemy ze spaniem Problemy z nauką korzystania z toalety Nocnik czy toaleta? ROZDZIAŁ 5Seksualność i życie w związkach Wyobraźnia, czynność oraz rytuał Znaczenie i jakość edukacji seksualnej Moc wyobraźni Język i komunikacja Przetwarzanie informacji w "systemie mono" Seksualne echo-zachowania Masturbacja Edukacja seksualna - kilka wskazówek ROZDZIAŁ 6Samodzielność - umiejętności niezbędne w życiu codziennym Samodzielne odrabianie lekcji Od "zadań analizowanych" do kodów postępowania i historyjek społecznych ROZDZIAŁ 7Zapobieganie problemom związanym ze stresem Zajęcia Podczas krótkiej przerwy Podczas przerwy obiadowej W pokoju relaksacyjnym Dlaczego z mamą i nauczycielką? ROZDZIAŁ 8Tworzenie środowiska przyjaznego osobie z autyzmem W domu i w szkole Werbalne czy wizualne? Uporządkowanie Czas wolny Zmiany Rutyny Potrzeba przewidywalności i uporządkowania Zagubieni w przestrzeni Pomoce wizualne W domu: przewidywalność czy jej brak Nakierowywanie/Kanalizowanie Redukowanie zachowań kompulsywnych Wiek dorastania Wykorzystajmy zachowania stereotypowe do uczenia zachowań pożądanych.Opór przed zmianami Rytuały słowne oraz stereotypie Komunikacja Frustracja i stres Konwencje społeczne Zakończenie Bibliografia Piśmiennictwo związane z autyzmem w języku polskim
Kod wydawnictwa: 978-83-63766-65-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.