Dodano produkt do koszyka

Promocja

AKTYWNOŚĆ INWESTYCYJNA POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW W STANACH ZJEDNOCZONYCH AMERYKI PÓŁNOCNEJ

AKTYWNOŚĆ INWESTYCYJNA POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW W STANACH ZJEDNOCZONYCH AMERYKI PÓŁNOCNEJ

MAGDALENA KUCZMARSKA

Wydawnictwo: UMK

Cena: 39.90 zł 35.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-231-4717-6
 
274 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
 

Książka poświęcona jest aktywności inwestycyjnej polskich przedsiębiorstw w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej - kraju, który spośród pozaeuropejskich lokalizacji wzbudza największe zainteresowanie rodzimych inwestorów bezpośrednich. Ogromna konkurencja i nasycenie amerykańskiego rynku nasuwają istotne pytania: jak polskie przedsiębiorstwa radzą sobie w takiej rzeczywistości gospodarczej i w czym upatrują źródeł budowania swoich przewag konkurencyjnych? W prezentowanej monografii podjęto zamiar badawczy sprowadzający się do próby odpowiedzi na nie. Uwagę skoncentrowano przede wszystkim na czynnikach wpływających na rozwój polskich podmiotów w USA i ocenie dalszych perspektyw ich rozwoju.

SPIS TREŚCI

Wstęp

ROZDZIAŁ PIERWSZY
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw - aspekty teoretyczne
1.1. Internacjonalizacja i globalizacja działalności przedsiębiorstw
1.2. Modele umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
1.2.1. Podejście etapowe
1.2.2. Podejście sieciowe
1.2.3. Podejście szkoły przedsiębiorczości międzynarodowej
Międzynarodowe nowe przedsięwzięcia
Przedsiębiorstwa od początku globalne (born globals)
Modele przedsiębiorczości międzynarodowej
1.3. Formy internacjonalizacji przedsiębiorstwa
1.4. Istota bezpośrednich inwestycji zagranicznych
1.4.1. Pojęcie bezpośrednich inwestycji zagranicznych
1.4.2. Formy bezpośrednich inwestycji zagranicznych
1.5. Wybrane koncepcje teoretyczne bezpośrednich inwestycji zagranicznych
Teoria wolumenu produkcji zagranicznej i chłonności rynków zagranicznych
Teoria kształtowania się pozycji inwestycyjnej na rynkach zagranicznych Dunninga
Teoria lokalizacji zagranicznych inwestycji bezpośrednich
Teoria przewag własnościowych
Teoria internalizacji
Paradygmat eklektyczny Dunninga
Teoria opcji rzeczywistych Buckleya
1.6. Motywy bezpośrednich inwestycji zagranicznych
1.7. Konkurencyjność przedsiębiorstwa w ujęciu międzynarodowym

ROZDZIAŁ DRUGI
Polskie bezpośrednie inwestycje zagraniczne na tle świata
2.1. Zmiany w ewidencji polskich bezpośrednich inwestycji za granicą
2.2. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne na świecie
2.3. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne krajów UE-13
2.4. Polskie bezpośrednie inwestycje za granicą
2.4.1. Polskie bezpośrednie inwestycje za granicą według danych NBP
2.4.2. Jednostki zagraniczne z udziałem polskiego kapitału według danych GUS

ROZDZIAŁ TRZECI
Stany Zjednoczone Ameryki Północnej jako miejsce lokaty bezpośrednich inwestycji zagranicznych
3.1. Gospodarka Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej - rys ogólny
3.2. Warunki formalnoprawne lokowania kapitału w postaci bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej
3.3. Polityka Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej wobec bezpośrednich inwestorów zagranicznych
3.4. Ewidencja bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej
3.5. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej

ROZDZIAŁ CZWARTY
Aktywność inwestycyjna polskich przedsiębiorstw w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej - wyniki badania
4.1. Prezentacja wyników dotychczasowych prac badawczych na temat ekspansji polskich przedsiębiorstw do USA
4.2. Cel i metodyka przeprowadzonych badań
4.2. Charakterystyka badanej zbiorowości i respondentów badania głównego
4.3. Wyniki przeprowadzonego badania głównego
4.3.1. Czynniki oddziałujące na rozwój polskich podmiotów bezpośredniego inwestowania w USA
4.3.2. Oddziaływanie zasobów wniesionych przez przedsiębiorstwa macierzyste z Polski oraz polskości kapitału na rozwój ich spółek w USA
4.3.3. Źródła budowania przewagi konkurencyjnej i szanse rozwojowe podmiotów z udziałem polskiego kapitału w USA

ROZDZIAŁ PIĄTY
Studia przypadków
5.1. Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych SA
Informacje ogólne
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w procesie internacjonalizacji TZMO SA
Ekspansja zagraniczna TZMO na rynek amerykański
5.2. FAKRO Sp. z o.o
Informacje ogólne i proces umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa
Ekspansja zagraniczna FAKRO na rynek amerykański
5.3. DataWalk SA
Informacje ogólne
Ekspansja zagraniczna na rynek amerykański i jej znaczenie dla rozwoju opisywanego przedsiębiorstwa

Zakończenie

Literatura

Spis tabel

Spis wykresów, schematów i ilustracji

Kod wydawnictwa: 978-83-231-4717-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl