Dodano produkt do koszyka

ABORYGENI I KONSUMENCI O KIBICOWSKIEJ WSPÓLNOCIE KOMERCJALIZACJI FUTBOLU I STADIONOWYM APARTHEIDZIE

ABORYGENI I KONSUMENCI O KIBICOWSKIEJ WSPÓLNOCIE KOMERCJALIZACJI FUTBOLU I STADIONOWYM APARTHEIDZIE

DOMINIK ANTONOWICZ, TOMASZ SZLENDAK, RADOSŁAW KOSSAKOWSKI

Wydawnictwo: IFiS PAN

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7683-103-9

322 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2015

Od końca lat osiemdziesiątych XX wieku futbol w Europie przechodzi głębokie przemiany w wymiarze ekonomiczno-politycznym oraz społeczno-kulturowym, których fascynującą złożoność przybliża ciekawa, a przy tym krytyczna książka autorstwa moich polskich kolegów. Lektura Aborygenów i konsumentów nie tylko pozwala zrozumieć istotę oraz szczególny charakter przeobrażeń zachodzących w europejskim futbolu, ale również ulokować w ich kontekście przemiany zachodzące w polskiej piłce nożnej. Transformacja europejskiej piłki jest procesem niezwykle złożonym i w jego obrębie można wyodrębnić szereg zjawisk społecznych, których analiza pozwala pełniej oddać oblicze tych przemian.[...] postępująca komercjalizacja futbolu napotyka również zainteresowanie, ale i krytykę ze strony ludzi nauki, badaczy, ale również dziennikarzy. To oni są w stanie najlepiej wskazać i ujawnić polityczne, ekonomiczne oraz społeczno-kulturowe procesy kierujące współczesnym futbolem, a przede wszystkim demaskować ich negatywny wpływ na społeczność i kulturę lokalną. Książka Aborygeni i konsumenci jest wspaniałym przykładem tego, jak nauka może pomóc w zrozumieniu złożoności zjawisk oraz procesów zachodzących we współczesnym futbolu.Richard Giulianott

iSPIS TREŚCI

Słowo wstępu od Richarda GiulianottiegoWprowadzenie: kibice industrialni w turbokapitalizmieNota bibliograficzna i podziękowaniaRozdział I. Towar dla wybranych. O komercjalizacji futboluW stronę komercjalizacji życia (i piłki nożnej wraz z nim)Kluby jak przedsiębiorstwa, piłkarze niczym markiSupermarki i wieczni pretendenci. Centrum i peryferia w futboluTransnarodowe organizacje piłkarskie jako strażnicy komercjalizacjiLepsi, gorsi, tyrania bezpieczeństwaKu zgodzie?Rozdział II. Aborygeni na trybunach. Wspólnoty w reakcji nakomercjalizacjęKomunitaryzm w praktyce: społeczne źródła kibicowaniaDyskryminacyjny efekt komercjalizacji: peryferyjny kibic jakoaborygenIndustrialny sprzeciw wobec modernizacjiRozdział III. Maszyny do życia. Nowe stadiony i pluszowyapartheidRugowanie aborygenów kontra komercjalizacja przez uwspólnotowienieNa stadion po bułki? Wielozmysłowe areny sportowe nowejgeneracjiFani areny kontra pamięć minionej infrastrukturyPluszowy apartheid? Zarządzanie zróżnicowaniem klasowymna stadionach nowej generacjiRozdział IV. Kultura stadionów w gąszczu regulacji. Mapakibicowskiej EuropyKolorytDroga życiaKolonizacja AngliiSzkocja: Stara Firma i cała resztaW kraju piłkarskiego butaW Niemczech kibice stojąHolandia: półperyferia usłane tulipanamiSkandynawski TransnationalFundomIberyjskie paradoksyCo z resztą Europy?Ku zgodzie po raz wtóry: współzarządzanie i kreatywnośćRozdział V. Zaściankowy kapitalizm kontra aborygeni. Polskikibic na peryferiachKibicowanie jako zawód ludycznySport telewizyjnyZmagania z komercją w polskiej odsłonieDo czego służy figura kibola? Mainstream kultury na wojniez kibicamiRozdział VI. Oswajanie rynkowego demona. Narracje o komercjalizacjikibiców FC Twente i Lechii GdańskTarcze i barwy - świętość czy jeden z wymiarów klubowejmarki?Kibice wobec komercjalizacji klubówStosunek do nowych aren piłkarskichZamiast zakończenia: o dwóch kwestiach, o których w książcenie ma mowyAneks metodologicznyObserwacja / stubylczenie / podwójna kotwicaJak rozmawiać z kibicem?Jak rozmawiać z architektem?Literatura

Kod wydawnictwa: 978-83-7683-103-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.