ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI I PARTYCYPACJA WŁASNOŚCIOWA W PRZEDSIĘBIORSTWIE - WYBRANE ASPEKTY TEORETYCZNO-PRAKTYCZNE
ŁUCJA WALIGÓRA, WITOLD GOSZKA, MAŁGORZATA MARCZYK
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO NAUKOWE SOPHIA
Cena: 68.90 zł
62.01 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-65929-13-6
112 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2018
Ocenianie pracowników polega na zestawieniu osiąganych przez nich efektów pracy, zachowań, oraz posiadanych cech osobowościowych z założonymi normami tych elementów oceny. Oceny podwładnych stanowią istotny element w procesie kierowania zespołem. System ocen zapewnia zaspokojenie jednej z zasadniczych potrzeb psychicznych, jaką stanowi potrzeba porównań społecznych. Potrzeba ta w zasadniczym stopniu kształtuje zachowanie człowieka w otoczeniu, w jakim funkcjonuje.Celem pracy jest przedstawienie propozycji przygotowania i wdrażania oceny pracowniczej w poradni neurologicznej. W badanym podmiocie pracuje pięciu lekarzy neurologów, trzy pielęgniarki oraz dwie recepcjonistki. Ze względu na płaską strukturę organizacyjną i małą liczbę pracowników, postanowiono opracować jeden wspólny arkusz oceny. Celem pracy było również sprawdzenie tego, jaki jest odbiór wśród pracowników zaprojektowanego systemu oceny pracowniczej.W pracy zaprezentowano i omówiono ogólny system oceniania. Przedstawiono definicję oceny pracowniczej. Zaprezentowano warunki jakie musi spełniać skuteczny system oceny. Omówiono cele, funkcję i kryteria systemu oceniania. Wskazano techniki oceniania oraz etapy przeprowadzania ocen. Ostatnim elementem tego rozdziału była analiza błędów towarzyszących procesowi oceniania pracowników. Zaprezentowano własną propozycję formularza oceny pracowniczej i kwestionariusza ankiety opiniującej ocenę pracowniczą. Przedstawiono charakterystykę poradni neurologicznej, w której przeprowadzone zostało ocenianie pracowników. Zaprezentowano opis stanowisk pracy pracowników wykonujących swoje zadania w poradni. Na końcu, przedstawiono wnioski z przeprowadzonego badania ankiety opiniującej system oceniania pracowników. W pracy wykorzystano pozycje zwarte i artykułowe oraz dokumenty udostępnione przez podmiot, w którym był realizowany proces oceniania.
SPIS TREŚCI
Wstęp I. Wybrane zagadnienia z zarządzania zasobami ludzkimi1.1 Pojęcie i istota zarządzania zasobami ludzkimi 1.2 Modele zarządzania zasobami ludzkimi 1.3 Charakterystyka oceniania pracowników, metod i procesu 2 Motywacja jako czynnik systemu motywowania w organizacji 2.1 Pojęcie motywacji i proces motywacji 2.2 Teorie motywowania 2.3 Funkcje motywacji w organizacji 2.4 Narzędzia motywacji II. Rola systemu okresowego oceniania pracowników w przedsiębiorstwie2.1 Ogólna charakterystyka systemu oceny pracowniczej 2.2. Cele, funkcje, kryteria systemu ocen pracowniczych 2.3 Techniki i metody systemu ocen pracowniczych 2.4 Etapy procesu oceniania2.5 Błędy towarzyszące ocenianiu pracowników 2.6 Projekt systemu oceny pracowniczej w poradni neurologicznej 2.7 Propozycja arkusza oceny pracowniczej 2.8 Procedura i harmonogram oceniania 2.9 Badanie opinii pracowników na temat wdrożonego systemu oceniania 2.10 Cel i metodyka badań2.11 Wyniki badań 2.12 Wnioski ZakończenieIII. Problem własności pracowniczej w przedsiębiorstwie3.1 Definiowanie własności pracowniczej3.2 Geneza własności pracowniczej3.3 Własność pracownicza w USA - system ESOP 3.4 Własność pracownicza w procesach transformacji własnościowej w wybranychkrajach Europy Środkowo - Wschodniej Podsumowanie Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-65929-13-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.