Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ TECHNOLOGICZNĄ W START-UPACH -MODELE - PROCESY - WYZWANIA
MACIEJ KĘDZIERA, KRZYSZTOF BORODAKO, JADWIGA KOSTRZEWSKA

Wydawnictwo: DIFIN
Cena: 50.00 zł
40.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8270-426-6
stron: 134
format: B5
oprawa: miękka
rok wydania: 2025
Książka stanowi studium poświęcone zarządzaniu wiedzą technologiczną, identyfikując ją jako kluczowy czynnik rozwoju innowacyjnych organizacji, jakimi są start-upy. W obliczu dynamicznych, globalnych wyzwań firmy dążą do wzmacniania swojej pozycji konkurencyjnej, wykorzystując wiedzę jako unikatowy zasób strategiczny. Mimo że zarządzanie wiedzą jest często uważane za domenę dużych przedsiębiorstw, start-upy (jako mikro i małe firmy) także efektywnie projektują procesy zarządzania technologią, osiągając sukcesy rynkowe.
Głównym motywem podjętych w publikacji rozważań jest zrozumienie roli wiedzy technologicznej w działalności start-upów. W związku z tym główny cel pracy koncentruje się na identyfikacji roli i determinant zarządzania wiedzą technologiczną w start-upach, uwzględniając procesy jej tworzenia, pozyskiwania, transferu i zastosowania. Metodologia badawcza opiera się na pogłębionych studiach literatury naukowej i branżowej, uzupełnionych o badania jakościowe przeprowadzone wśród ekspertów z sektora wspierającego rozwój start-upów. Zebrany materiał badawczy umożliwił pogłębioną analizę jakościową problemu badawczego oraz wniesienie nowej perspektywy do studiów nad zarządzaniem wiedzą w start-upach. Obszar ten jest wciąż w niewystarczającym stopniu zbadany, a publikacja wypełnia tę lukę, otwierając jednocześnie wiele nowych kierunków eksploracji.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
1. Zarządzanie wiedzą w organizacjach
1.1. Pojęcie wiedzy
1.2. Klasyfikacja wiedzy
1.3. Rola wiedzy w organizacji
1.4. Modele zarządzania wiedzą
1.5. Organizacje oparte na wiedzy
2. Wiedza technologiczna w przedsiębiorstwie
2.1. Znaczenie technologii w biznesie
2.2. Istota wiedzy technologicznej w przedsiębiorstwie
2.3. Źródła pozyskiwania wiedzy technologicznej
2.4. Czynniki stymulujące rozwój wiedzy technologicznej
2.5. Czynniki hamujące rozwój wiedzy technologicznej
3. Przedsiębiorstwa typu start-up
3.1. Definicja i istota start-upu
3.2. Fazy rozwoju start-upów
3.3. Wiedza technologiczna w przedsiębiorstwach typu start-up
3.4. Instytucje otoczenia biznesu jako moderator wiedzy technologicznej w start-upach
4. Badania wiedzy technologicznej w organizacjach
4.1. Metodyka badań jakościowych przeprowadzonych w podmiotach otoczenia biznesu
4.2. Znaczenie wiedzy technologicznej w start-upach
4.3. Analiza głównych czynników wpływających na zarządzanie wiedzą technologiczną w start-upach
4.4. Przegląd metodyki badań ilościowych stosowanych w analizach wiedzy technologicznej – kontekst teoretyczny i perspektywa dalszych badań
Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
O autorach
Kod wydawnictwa: 978-83-8270-426-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.