Dodano produkt do koszyka

Promocja

ZARZĄDZANIE ORGANIZACJĄ ASPEKTY SOCJOLOGICZNY

ZARZĄDZANIE ORGANIZACJĄ ASPEKTY SOCJOLOGICZNY

LIDIA ZBIEGIEŃ-MACIĄG, WOJCIECH PAWNIK

Wydawnictwo: AKADEMIA GÓRNICZO-HUTNICZA W KRAKOWIE

Cena: 13.10 zł 11.79 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

80 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 1998

ISBN: 0239-6114-98

Wiedza z zakresu funkcjonowania organizacji (instytucji, firmy, przedsiębiorstwa) jest obecnie potrzebna wszystkim. W warunkach gospodarki rynkowej, w której liczy się ludzka inicjatywa, każdy własny pomysł, wielu młodych ludzi zakłada własne firmy, firmy rodzinne, za wspólnikami itp. Należy umieć nimi zarządzać. Lecz najpierw, trzeba umieć je zorganizować.Jak zacząć budowanie organizacji? jakie występują w niej niezbędne segmenty, które z nich należy formalizować, legalizować a nawet sankcjonować? Jaki wybrać sobie schemat organizacyjny firmy? Na te pytania stara się odpowiedzieć rozdział I niniejszej pracy.Jeśli organizacja rozrasta się natychmiast, mamy do czynienia z grupami nieformalnymi, które z czasem zaczynają tworzyć własne subkultury, kodeksy, sposoby kontroli. 0 tych problemach traktuje rozdział II, z którego można się też dowiedzieć jak określić swoją pozycję w grupie, jak narysować graf socjometryczny, kiedy kolektyw przekształca się w klikę.Rozdział III opisuje władzę w organizacji, albowiem niezbędne są ośrodki władzy, które dzięki stosownym rodzajom oddziaływania pracują albo na rzecz sukcesu, albo porażki organizacji.Rozdział IV poświęcony jest konfliktowi. Konflikt jako zjawisko nieuchronne w organizacji trzeba odpowiednio przysposobić, starać się z nim nie tyle walczyć, ile tak nim pokierować, aby go wykorzystać dla siebie i swojej firmy.I wreszcie dwa ostatnie rozdziały koncentrują się na etyce i kulturze w organizacji. Firmy nieetyczne i firmy o słabej kulturze - twierdzą badacze - w niedługim czasie i tak zweryfikuje rynek. Przykłady amerykańskich i japońskich organizacji mozolnie budujących swój "image", "duch firmy" czyli etykę i kulturę organizacyjną przedstawione są w rozdziale V i VI.

SPIS TREŚCI

Wstęp
Rozdział I. Formalne aspekty organizacji czyli model
działania zespołowego
1. Organizacja- socjologiczny punkt widzenia
2. Budowanie organizacji
3. Pozytywne i negatywne skutki formalizacji organizacji
4. Formalne schematy organizacyjne
Rozdział II. Struktury nieformalne w organizacji
1. Geneza struktur nieformalnych
2. Elementy systemu struktur nieformalnych
2.1. Stosunki osobiste
2.2. Subkultury organizacyjne
2.3. Grupy nieformalne
3. Struktura grupy
3.1. Rola społeczna
3.2. Pozycja społeczna
3.3. Status
3.4. Komunikowanie się w grupie
3.5. Struktura socjometryczna
4. Konsekwencje funkcjonowania struktur nieformalnych
w organizacji
4.1. Funkcje pozytywne struktur nieformalnych
4.2. Funkcje negatywne struktur nieformalnych
Rozdział III. Władza w organizacji
1. Rola i znaczenie stosunków władzy w organizacji
1.1. Negatywne i pozytywne konsekwencje dekompozycji
problematyki władzy
2. Charakterystyka pojęcia władzy
2.1. Podstawy (źródła władzy) w organizacji
3. Problematyka delegowania władzy w organizacji
Rozdział IV. Konflikty w organizacji
1. Konflikt jako stała cecha organizacji
2. Czym jest konflikt
3. Jak powstaje konflikt
4. Tradycyjne podejście do kierowania konfliktami
5. Nowoczesne sposoby kierowania konfliktami
5.1. Spotkania konfrontacyjne
5.2. Sesje wymiany wizerunków
6. Co czynić, aby skutecznie kierować konfliktem
(porady dla menedżerów)
Rozdział V. Dylematy etyczne w zarządzaniu organizacją
1. Etyka w organizacji
2. Wyznaczniki norm i zachowań etycznych
3. Konflikty etyczne w organizacji
4. Etyka w procesie podejmowania decyzji
Rozdział VI. Kultura organizacyjna w firmie
1. Jak tworzy się kulturę w organizacji
2. Typy kultur w nowoczesnych organizacjach

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl