ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM W ORGANIZACJI
red.nauk.ELŻBIETA JĘDRYCH, red.nauk.JUSTYNA BERNIAK-WOŹNY
Wydawnictwo: AKADEMIA FINANSÓW I BIZNESU VISTULA
Cena: 69.90 zł
62.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-64614-45-3
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2019 |
(...) Warto zauważyć, że współczesność charakteryzuje się stosunkowo dużą zasobnością dóbr materialnych, co pozwala na daleko idące, być może przesadzone, uogólnienie, że przyszło nam, po raz pierwszy w dziejach ludzkości, żyć w epoce zasobności, co pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość. Zarządzanie może odegrać istotną rolę w kształtowaniu tej nowej rzeczywistości w dziejach ludzkości, zwłaszcza przez rozwój współpracy międzyorganizacyjnej, wzbogacenie środowiska organizacji i wdrażanie nowatorskich koncepcji zarządzania, jak turkusowe organizacje - nowy, wyższy jakościowo typ organizacji i możliwe w takich organizacjach samozarządzanie, dziś trudne do wyobrażenia bez szerokiego stosowania miękkich czynników zarządzania.ze Wstępu
SPIS TREŚCI
Wstęp (Elżbieta Jędrych, Justyna Berniak-Woźny, Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Warszawa)CZĘŚĆ I. KSZTAŁTOWANIE KAPITAŁU SPOŁECZNEGO Rozdział 1. Identyfikacja kapitału społecznego (Elżbieta Jędrych, Justyna Berniak-Woźny, Akademia Finansów i Biznesu Vistula- Warszawa)Koncepcja kapitału społecznegoKapitał społeczny organizacji Sposoby rozwoju kapitału społecznego Kapitał społeczny a Społeczna Odpowiedzialność Biznesu Kreacja kapitału społecznego a wspólnoty pracownicze Rozdział 2. Measuring social capital through network analysis (Josep Boyra, Joan Sorribes, Escola Universitaria Formatic Barcelona -Universitat de Girona)IntroductionLiterature review Empirical study: University College Social Capital Network Research methodology Analysis of findings Conclusions Rozdział 3. Kształtowanie kapitału społecznego w organizacjach uczących się (Marek Adamski, PMConsulting Sp. z o.o.Joanna Samul, Andrzej Pawluczuk, Politechnika Białostocka)Wstęp Organizacyjne uczenie się w kontekście kapitału społecznego Metodyka badań Analiza wyników badań PodsumowanieCZĘŚĆ II. FUNKCJE KAPITAŁU SPOŁECZNEGO W ORGANIZACJI Rozdział 4. Pozytywne i negatywne zdarzenia związanez prowadzeniem działalności gospodarczej i ich konsekwencje (Jan Fazlagić, Robert Skikiewicz, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)Wstęp Przegląd literatury Procedura badawcza Omówienie wyników badań własnych PodsumowanieRozdział 5. Etyczny model biznesu ubezpieczeniowego (Małgorzata Maliszewska, Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Warszawa)Wstęp Zachowania etyczne jako element rynku ubezpieczeniowego Zachowania ubezpieczającego jako strony umowy ubezpieczeniaZachowania zakładu ubezpieczeńWpływ etyki w rozwój biznesu ubezpieczeniowegoPodsumowanieRozdział 6. Propozycja wartości dla klienta i wartości społeczneja wartość biznesu (Andrzej R. Chrzanowski, Akademia Finansów i Biznesu Vistula - WarszawaIwona Głażewska, Politechnika Warszawska)WstępCo rozumiemy pod pojęciem wartość przedsiębiorstwa? Koncepcje zarządzania wartością przedsiębiorstwaDlaczego wartość konsumencka jest najistotniejszaw tworzeniu wartości przedsiębiorstwa? Rola wartości społecznej w nowoczesnym biznesie PodsumowanieCZĘŚĆ III. ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM -CZYNNIKI ZARZĄDZANIA Rozdział 7. Know-how jako forma ochrony i komercjalizacji własnościintelektualnej w przedsiębiorstwie (Adam Grzegorczyk, Wyższa Szkoła Promocji Mediówi Show Businessu w Warszawie)Definicja pojęcia Cechy know-how Know-how a wynalazki, wzory użytkowe i tajemnicy przedsiębiorstwa Źródła know-howMożliwości komercjalizacji know-how Wycena wartości know-how Rozdział 8. Relacje ze związkami zawodowymi -między konfliktem a zaufaniem (Krzysztof R. Nowakowski, Akademii Finansów i Biznesu Vistula - Warszawa)Wstęp Stosunki przemysłowe w Wielkiej Brytanii - od liberalnego egoizmudo negocjacji zbiorowych Stosunki przemysłowe we Francji - od solidarności mechanicznejdo organicznejNiemcy - od konfliktu klas do biurokracji korporacyjnej Kapitał społeczny w organizacji PodsumowanieRozdział 9. Portret statystyczny polskich wolontariuszy (Anna Turczak, Uniwersytet Szczeciński)Wstęp Wolontariat indywidualny a wolontariat świadczony w ramachróżnego typu organizacji Cel przeprowadzonego badania oraz zastosowanenarzędzie statystyczne Przeprowadzenie testów Dokonanie grupowania w oparciu o obliczone wartościstatystyki testowejPodsumowanieRozdział 10. Rola organizacji pozarządowych we wdrażaniu innowacjispołecznych (Piotr Wiench, Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Warszawa)WstępBill Drayton i Ashoka Jimmy Wales i Wikipedia Wizzit i Brian Richardson Muhammad Yunus i Grameen Bank PodsumowanieCZĘŚĆ IV. PRZEJAWIANIE SIĘ KAPITAŁU SPOŁECZNEGO Rozdział 11. Job Crafting wśród polskich pracowników i przedsiębiorców (Grażyna Bartkowiak, Akademia Marynarki WojennejAgnieszka Krugiełka, Politechnika Poznańska)Wstęp Pojęcie job crafting Techniki stosowane w ramach job crafting w świetle wyników badańpracowników wykonaczych i przedsiębiorców Podsumowanie i dyskusja wyników Rozdział 12. Kompetencje przyszłości w branży IT (Marlena Plebańska Akademia Finansów i Biznesu Vistula - WarszawaBarbara Halsk Zespół Szkół Numer 6 w Jastrzębiu Zdrój)Wstęp Jakich kompetencji wymaga rynek IT? Jakich informatyków potrzebują pracodawcy? PodsumowanieRozdział 13. Asymetria wiedzy a kapitał ludzki w organizacji (Jacek Dziwulski, Politechnika LubelskaWiesław Harasim Wyższa Szkoła Promocji, Mediówi Show Businessu w Warszawie)Wstęp Wiedza jako kluczowy zasób organizacji Rola i znaczenie kapitału ludzkiego w kreowaniu kierunków rozwojuorganizacji PodsumowanieRozdział 14. Kultura, sektory kreatywne i artyści jako kapitałnowoczesnego państwa (Stella Kaczmarek, Akademia Muzyczna w ŁodziJoanna Posłuszna, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)Wstęp Sektor kultury i kreatywny Sektor kultury, klasa kreatywna a rozwój miast, regionów, państw Wydatki na kulturę w Europie i w Polsce PodsumowanieCZĘŚĆ V. MIĘKKIE CZYNNIKI ZARZĄDZANIA Rozdział 15. Rola i znaczenie miękkich czynników zarządzania w biznesie (Zbigniew Olesiński, Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Warszawa)Wstęp Czynniki miękkie w biznesie Charakterystyka miękkich czynników Wzrost roli i znaczenia współpracy międzyorganizacyjnej PodsumowanieRozdział 16. Wpływ innowacyjności na kształtowanie relacjimiędzyorganizacyjnych w zwinnych podkarpackichprzedsiębiorstwach (Agnieszka Rzepka, Politechnika Lubelska)Innowacyjność w ujęciu definicyjnymInnowacyjność w zwinnych przedsiębiorstwach Relacje międzyorganizacyjne jako kluczowy czynnikwpływający na rozwój innowacyjności w przedsiębiorstwie Innowacyjność a współpraca międzyorganizacyjna w podkarpackichprzedsiębiorstwach - ujęcie empiryczne PodsumowanieRozdział 17. Powstanie i rozwój przedsiębiorstw turystyki medycznej (Anna Maria Wiśniewska, Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Warszawa)Wprowadzenie Przedsiębiorstwo, powstanie i rozwój Zdrowie człowieka Determinanty rozwoju turystyki Współpraca przedsiębiorstw turystyki medycznej PodsumowanieCZĘŚĆ VI. WIELOKULTUROWOŚĆ W ZARZĄDZANIURozdział 18. Zarządzanie talentami w wielokulturowych zespołach jakoinstrument rozwoju potencjału społecznego współczesnychorganizacji (Agnieszka Knap-Stefaniuk, Akademia Ignatianum w Krakowie)Wstęp Zarządzanie talentami jako ważny element zarządzaniazasobami ludzkimi Wielokulturowe zespoły we współczesnych organizacjachPotencjał społeczny organizacji i jego rozwój Podsumowanie - zarządzanie talentami w kontekściewielokulturowości a potencjał społeczny organizacji Rozdział 19. Na czym polega fenomen mediów społecznościowych? (Artur Kwasek, Akademia Finansów i Biznesu Vistula - WarszawaRenata Ludwikowski, LafargeHolcim)Wstęp Istota zjawiska mediów społecznościowych Historia mediów społecznościowych Klasyfikacja mediów społecznościowych Media społecznościowe w Polsce Statystyki prezentujące skalę zjawiska social mediaPodsumowanieCZĘŚĆ VII. OLA I ZNACZENIE ZAUFANIA W ZARZĄDZANIURozdział 20. Zaufanie a gotowość przedsiębiorstw podlaskichdo podejmowania współpracy (Anna Wasiluk, Daria Smarżewska, Politechnika Białostocka)Wstęp Zaufanie a gotowość do podejmowania współpracy -przegląd literatury Metodyka badań własnychAnaliza wyników badań PodsumowanieRozdział 21. Zaufanie jako atrybut w badaniach jakości relacjina przykładzie współpracy międzyorganizacyjnej wspierającejprzedsiębiorczość akademicką (Urszula Kobylińska, Politechnika Białostocka)Wstęp Przedsiębiorczość akademicka - ujęcie teoriopoznawczeWspółpraca a jakość relacji międzyorganizacyjnych Zaufanie jako kryterium badań jakości relacji międzyorganizacyjnych PodsumowanieRozdział 22. Analiza czynników i korelatów budowy zaufaniaw sektorze ochrony zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniembadań klinicznych (Marek Zawada, Politechnika Warszawska,Michał Skoniecki, Uniwersytet Warszawski)WstępZaufanie Projekty badawcze w ochronie zdrowia Zaufanie wewnątrz organizacji - problem badań własnych
Kod wydawnictwa: 978-83-64614-45-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.