Dodano produkt do koszyka

Promocja

ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM ŻEGLUGI NA OBSZARACH VTS

ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM ŻEGLUGI NA OBSZARACH VTS

ZDZISŁAW KOPACZ, WACŁAW MORGAŚ

Wydawnictwo: AKADEMIA MARYNARKI WOJENNEJ

Cena: 45.00 zł 40.50 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-941087-2-4
 
292 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017
 

Celem podręcznika jest zapoznanie nawigatorów z dodatkowymi informacjami wspomagającymi prowadzenie statków na obszarach morskich z dużym natężeniem ruchu oraz z licznymi niebezpieczeństwami dla żeglugi. Publikację przygotowano z myślą głównie o studentach wydziałów nawigacyjnych uczelni morskich. Korzystać mogą z niej również oficerowie statków i służb lądowych zapewniających bezpieczeństwo żeglugi na obszarach działania VTS.

SPIS TREŚCI

Wstęp1. Podstawy prawne zarządzania bezpieczeństwem morskim1.1. Organizacja zarządzania1.1.1. Międzynarodowy poziom zarządzania1.1.2. Regionalny poziom zarządzania1.1.3. Subregionalny poziom zarządzania1.1.4. Narodowy poziom zarządzania1.1.5. System bezpieczeństwa morskiego na polskich obszarach morskich1.2. Systemy prawne na różnych poziomach zarządzania1.2.1. Poziom międzynarodowy - akty prawne IMO1.2.2. Poziom narodowy - akty prawne naczelnych organów RP1.2.3. Poziom lokalny - zarządzania i komunikaty dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni1.3. Główne akty prawne dotyczące międzynarodowego systemu bezpieczeństwa morskiego1.3.1. System bezpieczeństwa i ochrony żeglugi1.3.2. System ochrony środowiska morskiego i jego zasobów1.3.3. System zarządzania strefą brzegową1.3.4. System bezpieczeństwa i ochrony portów oraz przystani1.3.5. System bezpieczeństwa i ochrony w strefie plaż2. Podstawy prawne VTS2.1. Międzynarodowe podstawy tworzenia VTS2.1.1. Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO)2.1.2. Międzynarodowe Stowarzyszenie Służb Oznakowania Nawigacyjnego i Latarń Morskich (IALA)2.1.3. Komitet VTS2.2. Analiza podstaw prawnych funkcjonowania KSBM2.2.1. Stan prawny polskich obszarów morskich2.2.2. Międzynarodowe i krajowe dokumentu prawne stanowiące podstawę utworzenia oraz funkcjonowania KSBM2.2.2.1. Rozwój transportu morskiego w UE2.2.2.2. Ochrona środowiska2.2.2.3. Nadzór w polskich obszarach prawnych2.2.2.4. Cele rozwoju i modernizacji polskiego sektora transportowego2.2.2.5. Bezpieczeństwo2.2.2.6. Rozwój infrastruktury portów morskich2.3. Rozwój systemów bezpieczeństwa morskiego3. Zadania VTS3.3. Rola systemów bezpieczeństwa morskiego3.2. Podstawowe funkcje VTS3.2.1. Bezpieczeństwo żeglugi3.2.2. Efektywność ruchu morskiego3.2.3. Ochrona środowiska3.2.4. Ochrona społeczeństw na obszarach nadmorskich3.2.5. Wspieranie działań ochrony żeglugi prze VTS3.2.6. Współpraca z serwisami portowymi4. Rodzaje serwisów świadczonych przez VTS4.1. Cele serwisów oddziałujących na ruch statków4.2. Lokalne serwisy portowe (LPS)4.3. Serwisy VTS4.3.1. Zakres informacji w serwisie INS4.3.2. Zakres informacji w serwisie TOS4.3.3. Zakres informacji w serwisie NAS4.4. Wdrożenie serwisów VTS5. Zasady zarządzania ruchem statków5.1. Charakterystyka warunków geograficznych, meteorologicznych, hydrologicznych i warunków ochrony środowiska morskiego5.2. Typy statków i natężenie ruchu morskiego5.3. Wpływ czynników ekonomicznych na sterowanie ruchem za pomocą VTS5.4. Metody zarządzania ruchem statków na obszarach VTS6. Kryteria ustanowienia VTS6.1. Ogólne wytyczne utworzenia VTS6.2. Sposoby poprawy bezpieczeństwa i efektywności nawigacji morskiej6.3. Korzyści z wprowadzania VTS6.4. Analiza potrzeby wdrożenia VTS6.5. Personel VTS7. Planowanie i organizacja VTS7.1. Lokalna geograficzna charakterystyka7.2. Meteorologia i hydrografia7.3. Inne czynniki7.4. Wymagania organizacyjne w serwisach VTS7.4.1. Natężenie ruchu7.4.2. Współpraca z innymi serwisami7.4.3. Współpraca z sąsiednimi serwisami7.4.4. Zarządzanie operacyjne7.4.5. Ochrona7,4,6, Organizacja wewnętrzna7.4.7. Podstawy prawne8. Wyposażenie VTS w urządzenia i systemy8.1. Podsystemy VTS8.2. Komunikacja8.2.1. Komunikacja ze statkami8.2.2. Radiokomunikacja na częstotliwości UKF8.2.3. Radiokomunikacja dalekiego zasięgu8.2.4. Komunikacja ze współpracującymi serwisami8.2.5. Inne rodzaje komunikacji8.3. System radarowy VTS8.3.1. Funkcje radarów8.3.2. Charakterystyki celów8.3.3. Możliwości wykrywania celów8.3.4. Warunki propagacji fal radarowych8.3.5. Dokładność i rozróżnialność celów radarowych8.3.6. Śledzenie radarowe8.4. System automatycznej identyfikacji (AIS)8.4.1. Cele AIS8.4.2. Wykorzystanie AIS w działaniach VTS8.4.3. Serwisy AIS8.4.4. Wykorzystanie operacyjne8.4.5. Dane AIS i częstotliwość ich nadawania8.4.6. Analiza zasięgu działania AIS8.4.7. Krótkie wiadomości bezpieczeństwa8.4.8. Wiadomości binarne8.4.9. sposoby wykorzystania AIS8.4.10. Zobrazowanie danych AIS8.4.11. Aktualności AIS8.4.12. Rezolucje, rekomendacje i wytyczne dotyczące AIS8.5. Radionamierniki8.6. System hydrologiczno - meteorologiczny8.7. Telewizja przemysłowa8.8. Zarządzanie informacjami w VTS8.8.1. Zobrazowanie ruchu8.8.2. Zobrazowanie informacji o ruchu8.8.3. Środowisko pracy operatora VTS8.8.4. Warunki pracy VTS w sytuacjach niestandardowych8.8.5. Dostępność i niezawodność urządzeń VTS9. Krajowy system bezpieczeństwa morskiego (KSBM)9.1. Założenia polityki morskiej RP9.2. Wspólny mechanizm wymiany informacji na obszarach morskich UE9.3. Założenia budowy KSMB-I9.4. Ocena zgodności założeń KSMB z zasadami wspólnego mechanizmu wymiany informacji na obszarach morskich UE10. Analiza techniczna10.1. Struktura KSBM10.2. Charakterystyka techniczna SMRM na polskich obszarach morskich10.2.1. Charakterystyka techniczna radarów dalekiego zasięgu10.2.1.1. Istniejące radary dalekiego zasięgu10.2.1.2. Proponowane radary dalekiego zasięgu w ramach KSMB-I10.2.2. Analiza techniczna radarów portowych10.2.2.1. Istniejące radary porotwe10.2.2.2. Proponowane radary bliskiego zasięgu w ramach KSBM-I10.2.2.3. Proponowane radary portowe10.2.3. Radary VTS i VTMS10.2.3.1. Istniejące stacje radarowe VTS Zatoka Gdańska10.2.3.2. Planowana rozbudowa sieci radarów VTS Zatoka Gdańska i VTMS Szczecin - Świnoujście10.2.4. Wieże (maszty)radarowe wraz z obiektami infrastruktury podstawowej10.2.4.1. Istniejące wieże i obiekty radarowe10.2.4.2. Proponowana budowa nowych i modernizacja istniejących wież na potrzeby wstawienia planowanych radarów10.2.5. Kamery CCTV10.2.5.1. Istniejące kamery CCTV10.2.5.2. Propozycja wystawienia kamer CCTV10.2.6. Stacje hydrologiczno - meteorologiczne10.2.6.1. Planowane lokalizacje stacji hydrologiczno - meteorologicznych10.2.7. System automatycznej identyfikacji (AIS)10.2.7.1. Planowana rozbudowa AIS10.2.7.2. Lokalizacja stacji bazowych AIS - PL10.2.8. Krajowy DGPS - PL10.2.8.1. Przeznaczenie systemu10.2.8.2. Stan systemu oraz przystosowanie go do wymogów międzynarodowych IALA i IMO w latach 2007 - 200910.2.8.3. Planowany zakres modernizacji10.2.9. Ogólnoświatowy system identyfikacji i śledzenia dalekiego zasięgu (LRIT)10.2.10. Urządzenia kontroli i monitorowania stacji brzegowych10.2.10.1. System telewizji dozorowej10.2.10.2. System instalacji okablowania10.2.10.3. System klimatyzacji10.2.10.4. System zasilania bezprzewodowego10.2.10.5. Wydzielona instalacja elektryczna urządzeń komputerowych10.2.10..6. System okablowania strukturalnego10.2.10.7. System alarmu pożaru10.2.10.8. System sygnalizacji włamania i napadu z modułem kontroli dostępu10.2.11. Dostosowanie centrów VTS oraz VTMS do realizacji MAS10.2.12. Wdrożenie krajowych standardów wyszkolenia i kwalifikacji dla personelu służb kontroli ruchu statków oraz służb kapitanów i bosmanów portów10.2.12.1. Szkolenia w zakresie ochrony żeglugi i portów morskich10.2.12.2. Ustawa z dnia 4 września 2008r. o ochronie żeglugi i portów (Dz. U. z 2016 r. Nr 49)10.2.13. Przygotowanie centrów kryzysowych urzędów morskich w Szczecinie, Słupsku oraz Gdyni do działań na trzecim poziomie kodeksu ISPS.11. Monitorowanie ruchu i wymiana informacji zgodnie ze standardami UE11.1. System monitoringu ruchu statków i informacji (VTMIS) UE11.2. Składowe systemu VYMIS11.2.1. Charakterystyka VTS11.2.2. Charakterystyka AIS11.2.3. Charakterystyka SRS11.2.4. Charakterystyka MAS11.2.5. Charakterystyka LRIT11.2.6. Charakterystyka komputerowego systemu wymiany danych (KSWD) - systemu SafeSeaNet11.3. System monitoringu ruchu statków i informacji (VTMIS) w państwach bałtyckich11.4. System monitoringu ruchu statków i informacji (VTMSI) w Polsce11.4.1. System wymiany informacji bezpieczeństwa żeglugi (SWIBŻ)11.4.2. System kontrolno - informacyjny dla portów polskich (PHICS)12. Krajowy system monitorowania ruchu statków i przekazywania informacji12.1. Charakterystyka systemu SafeSeaNet12.2. Struktura krajowego systemu SafeSeaNet12.2.1. Elementy infrastruktury technicznej systemu SafeSeaNet12.2.2. Krajowy koordynator SafeSeaNet12.2.3. Krajowi użytkownicy systemu SafeSeaNet12.2.4. Dostęp do PHICS12.2.5. Zakresy uczestnictwa krajowych użytkowników w systemie SafeSeaNet12.3. Systemy teleinformatyczneLiteraturaWykaz najważniejszych skrótówWykaz tabelWykaz rysunkówZałączniki

Kod wydawnictwa: 978-83-941087-2-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl