Dodano produkt do koszyka

BESTSELLER Promocja

ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE ZARYS PROBLEMATYKI

ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE ZARYS PROBLEMATYKI

red.BOGUSZ MIKUŁA, red.ANNA PIETRUSZKA-ORTYL

Producent: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE

Cena: 48.90 zł 44.01 brutto

Koszty dostawy:
  • Poczta Polska - pobranie 15.50 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.00 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 22.00 zł brutto
  • Kurier GLS - pobranie 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 11.50 zł brutto
  • Odbiór osobisty 0.00 zł brutto
  • Kurier GLS - przedpłata 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 8.99 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7252-798-1

228 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019

Wraz z rozwojem teorii i praktyki zarządzania coraz intensywniej zaczęto zauważać i z czasem coraz dobitniej podkreślać rolę ludzi w osiąganiu sukcesu przez organizacje. Koncepcja organizacji opisywana przez M. Webera, w której ludzie stanowili jedynie dodatek do formalnej, biurokratycznej struktury determinującej rodzaj, funkcjonowanie i powodzenie firmy, czy ujęcie mechanistyczne, w postaci metafory organizacji jako maszyny, przywoływane przez G. Morgana, stopniowo, lecz konsekwentnie, od połowy ubiegłego stulecia, zaczęły tracić na znaczeniu.Rangę roli człowieka w organizacji zaczęli akcentować już przedstawiciele nurtu behawioralnego w naukach o zarządzaniu, a model organizacji jako atomu zaproponowany przez T. Petersa i R. Watermana na początku lat 80. XX w. jeszcze wymowniej podkreślił jej największy wpływ na uzyskiwanie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. Propozycja ta stanowiła wstęp do obowiązującego współcześnie podziału na tzw. twarde oraz miękkie czynniki sukcesu organizacji. Według tej koncepcji wśród siedmiu komponentów modelu organizacji jako atomu cztery elementy to miękkie atuty przedsiębiorstwa, bezpośrednio związane z ludźmi.Podejście zasobowe, które wyłoniło się w latach 90. XX w., i orientacja na zasoby niematerialne, zwłaszcza na wiedzę, charakterystyczna dla XXI w., skutkują przekonaniem, że współcześnie czynnik ludzki w przedsiębiorstwie decyduje o sukcesie lub porażce i należy go traktować jako determinantę jego przyszłości. Stąd w konsekwencji zastąpiona została koncepcja zasobowa (ZZL) (Juchnowicz 2017, s. 14) przez koncepcję zarządzania kapitałem ludzkim (ZKL). W myśl jej ogólnego przesłania ludzie, w postaci wszystkich grup interesariuszy, stanowią zarówno trzon organizacji, jak i źródło, kontekst oraz katalizator jej sukcesu.

z Wprowadzenia

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1
Zachowania organizacyjne jako współczesna nauka interdyscyplinarna
1.1. Istota oraz komponenty zachowań organizacyjnych
1.2. Modele badawcze zachowań organizacyjnych
1.3. Wybrane czynniki modyfikujące jednostkowy poziom zachowań
organizacyjnych
1.4. Uwarunkowania zachowań inteligentnych w organizacji
Pytania kontrolne

Rozdział 2
Motywowanie pracowników
2.1. Istota motywacji i motywowania
2.2. Wybrane modele motywacji
2.3. Wybrane teorie motywacji
2.4. System motywacji w przedsiębiorstwie
2.5. Wybrane zasady motywowania
Pytania kontrolne

Rozdział 3
Stres w organizacji
3.1. Stres - istota, rodzaje, objawy
3.2. Uwarunkowania stresu zawodowego
3.3. Sytuacje trudne w zarządzaniu
3.4. Pomiar stresu w praktyce zarządzania organizacjami
3.5. Profilaktyka stresu
Pytania kontrolne

Rozdział 4
Władza, przywództwo i style kierowania
4.1. Władza w organizacji i jej źródła
4.2. Wywieranie wpływu na ludzi i zachowania polityczne w organizacji
4.3. Współczesne koncepcje przywództwa
4.4. Globalny kontekst przywództwa i inne wyzwania stojące przed liderami biznesu Pytania kontrolne

Rozdział 5
Zespołowość w organizacji
5.1. Uwarunkowania i znaczenie pracy zespołowej w zarządzaniu organizacjami
5.2. Formy pracy zespołowej
5.3. Budowanie zespołu
5.4. Kierowanie zespołem
Pytania kontrolne

Rozdział 6
Klimat i kultura organizacyjna
6.1. Istota klimatu organizacyjnego
6.2. Typy klimatu organizacyjnego
6.3. Kultura organizacyjna w teorii zarządzania
6.4. Przegląd wybranych klasyfikacji kultury organizacyjnej
6.5. Klimat organizacyjny a kultura organizacji
Pytania kontrolne

Rozdział 7
Rozwój kompetencji pracowniczych
7.1. Źródła zarządzania kompetencjami pracowniczymi
7.2. Kompetencje pracownicze jako wyróżnik zasobów ludzkich organizacji
7.3. Wskaźniki rozwoju kompetencji pracowniczych
Pytania kontrolne

Rozdział 8
Procesy uczenia się ludzi i organizacji
8.1. Koncepcje uczenia się ludzi w ujęciu behawioryzmu, kognitywizmu,
konstruktywizmu i konektywizmu
8.2. Uczenie się ludzi a uczenie się organizacji w świetle koncepcji organizacji uczącej się
8.3. Procesy i metody organizacyjnego uczenia się
8.4. Style organizacyjnego uczenia się i cechy kultury organizacji sprzyjające
organizacyjnemu uczeniu się
Pytania kontrolne

Rozdział 9
Dysfunkcje i patologie w organizacji
9.1. Podstawy teorii patologii
9.2. Dysfunkcje i patologie organizacyjne - synteza dorobku literaturowego
9.3. Dysfunkcje w zarządzaniu zasobami ludzkimi
9.4. Dysfunkcje w realizacji procesów organizacyjnego uczenia się
9.5. Dysfunkcje w obszarze kultury organizacyjnej
Pytania kontrolne

Uwagi końcowe. Dylematy i wyzwania współczesnych zachowań w organizacji

Literatura

Spis tabel

Spis rysunków

Kod producenta: 978-83-7252-798-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

 

Tel. 22 822 90 41

www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.