ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE ZARYS PROBLEMATYKI
red.BOGUSZ MIKUŁA, red.ANNA PIETRUSZKA-ORTYL

Producent: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE
Cena: 48.90 zł
44.01 zł brutto
- Paczkomaty InPost 13.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 11.50 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 15.50 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.00 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.00 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7252-798-1
228 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Wraz z rozwojem teorii i praktyki zarządzania coraz intensywniej zaczęto zauważać i z czasem coraz dobitniej podkreślać rolę ludzi w osiąganiu sukcesu przez organizacje. Koncepcja organizacji opisywana przez M. Webera, w której ludzie stanowili jedynie dodatek do formalnej, biurokratycznej struktury determinującej rodzaj, funkcjonowanie i powodzenie firmy, czy ujęcie mechanistyczne, w postaci metafory organizacji jako maszyny, przywoływane przez G. Morgana, stopniowo, lecz konsekwentnie, od połowy ubiegłego stulecia, zaczęły tracić na znaczeniu.Rangę roli człowieka w organizacji zaczęli akcentować już przedstawiciele nurtu behawioralnego w naukach o zarządzaniu, a model organizacji jako atomu zaproponowany przez T. Petersa i R. Watermana na początku lat 80. XX w. jeszcze wymowniej podkreślił jej największy wpływ na uzyskiwanie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. Propozycja ta stanowiła wstęp do obowiązującego współcześnie podziału na tzw. twarde oraz miękkie czynniki sukcesu organizacji. Według tej koncepcji wśród siedmiu komponentów modelu organizacji jako atomu cztery elementy to miękkie atuty przedsiębiorstwa, bezpośrednio związane z ludźmi.Podejście zasobowe, które wyłoniło się w latach 90. XX w., i orientacja na zasoby niematerialne, zwłaszcza na wiedzę, charakterystyczna dla XXI w., skutkują przekonaniem, że współcześnie czynnik ludzki w przedsiębiorstwie decyduje o sukcesie lub porażce i należy go traktować jako determinantę jego przyszłości. Stąd w konsekwencji zastąpiona została koncepcja zasobowa (ZZL) (Juchnowicz 2017, s. 14) przez koncepcję zarządzania kapitałem ludzkim (ZKL). W myśl jej ogólnego przesłania ludzie, w postaci wszystkich grup interesariuszy, stanowią zarówno trzon organizacji, jak i źródło, kontekst oraz katalizator jej sukcesu.
z Wprowadzenia
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1
Zachowania organizacyjne jako współczesna nauka interdyscyplinarna
1.1. Istota oraz komponenty zachowań organizacyjnych
1.2. Modele badawcze zachowań organizacyjnych
1.3. Wybrane czynniki modyfikujące jednostkowy poziom zachowań
organizacyjnych
1.4. Uwarunkowania zachowań inteligentnych w organizacji
Pytania kontrolne
Rozdział 2
Motywowanie pracowników
2.1. Istota motywacji i motywowania
2.2. Wybrane modele motywacji
2.3. Wybrane teorie motywacji
2.4. System motywacji w przedsiębiorstwie
2.5. Wybrane zasady motywowania
Pytania kontrolne
Rozdział 3
Stres w organizacji
3.1. Stres - istota, rodzaje, objawy
3.2. Uwarunkowania stresu zawodowego
3.3. Sytuacje trudne w zarządzaniu
3.4. Pomiar stresu w praktyce zarządzania organizacjami
3.5. Profilaktyka stresu
Pytania kontrolne
Rozdział 4
Władza, przywództwo i style kierowania
4.1. Władza w organizacji i jej źródła
4.2. Wywieranie wpływu na ludzi i zachowania polityczne w organizacji
4.3. Współczesne koncepcje przywództwa
4.4. Globalny kontekst przywództwa i inne wyzwania stojące przed liderami biznesu Pytania kontrolne
Rozdział 5
Zespołowość w organizacji
5.1. Uwarunkowania i znaczenie pracy zespołowej w zarządzaniu organizacjami
5.2. Formy pracy zespołowej
5.3. Budowanie zespołu
5.4. Kierowanie zespołem
Pytania kontrolne
Rozdział 6
Klimat i kultura organizacyjna
6.1. Istota klimatu organizacyjnego
6.2. Typy klimatu organizacyjnego
6.3. Kultura organizacyjna w teorii zarządzania
6.4. Przegląd wybranych klasyfikacji kultury organizacyjnej
6.5. Klimat organizacyjny a kultura organizacji
Pytania kontrolne
Rozdział 7
Rozwój kompetencji pracowniczych
7.1. Źródła zarządzania kompetencjami pracowniczymi
7.2. Kompetencje pracownicze jako wyróżnik zasobów ludzkich organizacji
7.3. Wskaźniki rozwoju kompetencji pracowniczych
Pytania kontrolne
Rozdział 8
Procesy uczenia się ludzi i organizacji
8.1. Koncepcje uczenia się ludzi w ujęciu behawioryzmu, kognitywizmu,
konstruktywizmu i konektywizmu
8.2. Uczenie się ludzi a uczenie się organizacji w świetle koncepcji organizacji uczącej się
8.3. Procesy i metody organizacyjnego uczenia się
8.4. Style organizacyjnego uczenia się i cechy kultury organizacji sprzyjające
organizacyjnemu uczeniu się
Pytania kontrolne
Rozdział 9
Dysfunkcje i patologie w organizacji
9.1. Podstawy teorii patologii
9.2. Dysfunkcje i patologie organizacyjne - synteza dorobku literaturowego
9.3. Dysfunkcje w zarządzaniu zasobami ludzkimi
9.4. Dysfunkcje w realizacji procesów organizacyjnego uczenia się
9.5. Dysfunkcje w obszarze kultury organizacyjnej
Pytania kontrolne
Uwagi końcowe. Dylematy i wyzwania współczesnych zachowań w organizacji
Literatura
Spis tabel
Spis rysunków
Kod producenta: 978-83-7252-798-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.