Dodano produkt do koszyka

Promocja

WSPOMAGANIE INFORMACYJNE MENEDŻERÓW PRODUKCJI

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

WSPOMAGANIE INFORMACYJNE MENEDŻERÓW PRODUKCJI

JUSTYNA PATALAS-MALISZEWSKA, GRZEGORZ ĆWIKŁA, FILIP GÓRSKI

Wydawnictwo: PWE

Cena: 69.90 zł 55.22 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-208-2459-9

296 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Celem książki jest zwiększenie know-how w obszarze wspomagania informacyjnego menedżerów produkcji i pokazanie możliwości i potencjalnych korzyści, jakie wiążą się z zastosowaniem nowoczesnych systemów informatycznych. W nowoczesnym przedsiębiorstwie produkcyjnym, działającym zgodnie z koncepcjami czwartej rewolucji przemysłowej, realizującym paradygmat produkcji zindywidualizowanej, zgodnej z wymaganiami klienta wspomaganie informacyjne powinno dotyczyć przede wszystkim następujących trzech obszarów: 1) zbierania wymagań klientów i przejrzystego ich komunikowania na wszystkich poziomach struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, 2) efektywnej realizacji procesu projektowania na indywidualne zamówienie klientów, 3) efektywnej realizacji procesu produkcji elastycznej, umożliwiającej wdrożenie strategii masowej kastomizacji. W książce omówiono każdy z tych obszarów, poczynając od podstawowych pojęć, przez szczegółową charakterystykę i przykłady poszczególnych rozwiązań informatycznych, aż do rekomendacji postępowania menedżerów produkcji podejmujących działania w danym obszarze.

Książka jest przeznaczona dla wszystkich obecnych i potencjalnych menedżerów produkcji, także w najmniejszych i średniej wielkości przedsiębiorstwach. Zaprezentowane w niej instrumentarium metod informacyjnego wspomagania produkcji wyrobów zindywidualizowanych, przy odpowiedniej selekcji i dopasowaniu do profilu działalności danego przedsiębiorstwa, może pozwolić na dokonanie jego cyfrowej transformacji w organizację klientocentryczną, działającą zgodnie z założeniami Przemysłu 4.0 i inteligentnej fabryki (ang. smart factory). Ponadto książka może stanowić uzupełnienie treści wykładowych w kształceniu studentów na kierunkach: zarządzanie i inżynieria produkcji, mechanika i budowa maszyn, informatyka oraz innych, których program obejmuje omawianą problematykę.

SPIS TREŚCI

WSTĘP

1. ROLA WSPÓŁCZESNEGO MENEDŻERA PRODUKCJI
1.1. Nowoczesna organizacja klientocentryczna
1.2. Organizacja klientocentryczna w koncepcji Przemysłu 4.0
1.3. Profil i kompetencje menedżera produkcji wyrobów zindywidualizowanych
1.4. Zadania menedżera produkcji w koncepcji Przemysłu 4.0

2. WSPOMAGANIE INFORMACYJNE MENEDŻERA PRODUKCJI
2.1. Rodzaje wiedzy w organizacji klientocentrycznej
2.2. Bazy wiedzy
2.3. Metody akwizycji i formalizacji wiedzy
2.4. Istota i zakres wspomagania informacyjnego w koncepcji Przemysłu 4.0

3. KLUCZOWE OBSZARY WSPOMAGANIA INFORMACYJNEGO W PRODUKCJI WYROBÓW ZINDYWIDUALIZOWANYCH
3.1. Model systemu informacyjnego przedsiębiorstwa
3.2. Definiowanie potrzeb klienta
3.3. Projektowanie na indywidualne zamówienia klientów
3.4. Wspomaganie informacyjne produkcji sterowanej popytem
3.5. Metody i techniki produkcji elastycznej

4. WSPOMAGANIE INFORMACYJNE W OBSZARZE DEFINIOWANIA POTRZEB KLIENTA
4.1. Metody i techniki akwizycji danych o potrzebach klienta
4.2. Narzędzia gromadzenia i klasyfikacji wymagań klienta
4.3. Model reprezentacji wiedzy o potrzebach klienta

5. WSPOMAGANIE INFORMACYJNE PROJEKTANTÓW NOWYCH WYROBÓW
5.1. Gromadzenie danych i informacji w procesie projektowania na zamówienie
5.2. Formalizacja danych i informacji
5.3. Projektowanie konstrukcji i technologii oparte na wiedzy

6. WSPOMAGANIE INFORMACYJNE MENEDŻERA PRODUKCJI STEROWANEJ POPYTEM
6.1. Identyfikacja danych w systemach produkcyjnych
6.2. Pozyskiwanie danych w zautomatyzowanych systemach produkcyjnych
6.3. Akwizycja danych z procesów niezautomatyzowanych
6.4. Wizualizacja danych i informacji produkcyjnych
6.5. Wizualizacja wiedzy za pomocą technik rzeczywistości rozszerzonej i mieszanej

7. REKOMENDACJE DLA MENEDŻERA PRODUKCJI W KONCEPCJI PRZEMYSŁU 4.0
7.1. Wytyczne w perspektywie wsparcia informacyjnego obszaru definiowania potrzeb klienta
7.2. Scenariusz wsparcia informacyjnego projektantów konstrukcji i technologii nowego wyrobu
7.3. Wsparcie informacyjne menedżera produkcji wyrobów zindywidualizowanych

8. PRZYKŁADY WSPOMAGANIA INFORMACYJNEGO MENEDŻERA PRODUKCJI STEROWANEJ POPYTEM
8.1. Przedsiębiorstwo produkcyjne branży poligraficznej
8.2. Przedsiębiorstwo produkcyjne branży inżynierii biomedycznej
8.3. Akwizycja danych produkcyjnych w przedsiębiorstwie branży mechanicznej

9. KIERUNKI ROZWOJU WSPOMAGANIA INFORMACYJNEGO MENEDŻERÓW PRODUKCJI

BIBLIOGRAFIA

SŁOWNIK WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ

INDEKS HASEŁ

Kod wydawnictwa: 978-83-208-2459-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl