WSPÓŁCZESNE DYSKURSY MEDIALNE TOM PIERWSZY
red.IWONA HOFMAN, red.DANUTA KĘPA-FIGURA
Wydawnictwo: UMCS
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-227-9571-2
318 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
Współcześnie coraz trudniej odróżnić informację i dezinformację, fakty i fake newsy. Bywa, że wiedza jest traktowana jako opinia, którą można zignorować, a opinie, które powinno się zignorować jako wiedza. Nicią Ariadny w tym medialnym labiryncie jest nauka, w tym interdyscyplinarne badania, których efekty przedstawia monografia Współczesne media. Współczesne dyskursy medialne. Zawarte w niej artykuły zasługują na uwagę nie tylko ze względu na ich wartość merytoryczną, ale też przydatność w pogłębianiu kompetencji medialnych, bez których XXI wiek może stać się dla niektórych nowym średniowieczem.
Z recenzji prof. dr hab. Aliny Naruszewicz-Duchlińskiej
SPIS TREŚCI
Wstęp
I. Typy dyskursu medialnego
Wojciech Furman
Mechanizmy współczesnego dyskursu dziennikarskiego a kapitał symboliczny
Jan Pleszczyński
Cyfrowe agory bez Sokratesa, czyli e-dyskursy medialne
Magdalena Trysińska
Dyskurs medialny a edukacja. Prolegomena
Beata Grochala
Medialny dyskurs o sporcie czy medialne dyskursy o sporcie - o medialnej
kreacji sportu
Anna Szwed-Walczak
Popkulturowy wymiar dyskursu politycznego. Polscy politycy
w #hot16challenge2
Katarzyna Maciejak
Czujesz w sobie jakąś zmianę? Zachowania terapeutyczne w programach
z gatunku reality show
Jakub Waśko
Przemiany ilościowe i jakościowe gatunków informacyjnych w polskich
tabloidach na podstawie "Faktu" i "Super Expressu"
II. Nadawcy dyskursów medialnych
Jan Kreft
Misje i misjonarska retoryka w zarządzaniu platformami mediów
Krzysztof Kaszewski
Medialny dyskurs o grach wideo: punkty widzenia, gatunki, perspektywy
badawcze
Anna Lusińska, Anna Kalinowska-Żeleźnik
Dyskurs internetowy wokół informacyjnej kampanii społecznej Ministerstwa
Sprawiedliwości pt. "Pomagamy sprawiedliwie" wspierającej działania Funduszu
Sprawiedliwości
Anna Dunin-Dudkowska
Jak zrobić sweter? - o wspólnocie dyskursywnej dziewiarzy ręcznych
Iwona Grodź
Artysta - film - współczesny dyskurs medialny. Casus filmu Słodki koniec dnia
(2018) Jacka Borcucha
*
Marek Kochan
Dyskursywna rola elit a kultura języka
Tomasz Płonkowski
Słowa dziaders i dziadersi w medialnym dyskursie politycznym - wstępna analiza
III. Skutki dyskursów medialnych
Agnieszka Ogonowska
Badanie i tworzenie dyskursów medialnych w kontekście poznawczym.
Nowe perspektywy edukacji medialnej
Aleksandra Bagieńska-Masiota
Dyskurs w procesie implementacji Dyrektywy o jednolitym rynku cyfrowym
2019/790 w zakresie dozwolonego użytku ze względu na nauczanie
Agata Dziekan-Łanucha
Wybrane przykłady kodeksów dobrych praktyk wobec odbiorców jako efekt
dyskursu społecznej odpowiedzialności mediów
Rafał Jakub Pastwa
Cancel culture a Kościół rzymskokatolicki w Polsce
Kod wydawnictwa: 978-83-227-9571-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.