Dodano produkt do koszyka

Promocja

WIEDZA W PROCESACH KONSOLIDACJI PRZEDSIĘBIORSTW PRZEMYSŁOWYCH

WIEDZA W PROCESACH KONSOLIDACJI PRZEDSIĘBIORSTW PRZEMYSŁOWYCH

RADOSŁAW MIŚKIEWICZ

Wydawnictwo: TNOiK

Cena: 69.90 zł 62.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7285-831-3

158 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2018

Wiedza, umiejętności wyszukiwania, przetwarzania i udostępniania informacji stały się współcześnie głównymi czynnikami innowacyjności, rozwoju i konkurencyjności przedsiębiorstw. Od wielu lat jedną z podstawowych metod osiągania wzrostu zewnętrznego przedsiębiorstw działających w różnych gałęziach gospodarki jest ich łączenie. Jako przykład można podać silny trend konsolidacyjny w sektorze bankowym w Stanach Zjednoczonych, datowany na lata dwudzieste poprzedniego wieku. Już w okresie 1960-1965 co jest znamienne konsolidacji, w różnych formach, podlegało około 900 banków komercyjnych. Innowacyjność w wielu sektorach stała się pożądanym procesem. Warto odnieść, że za twórcę tych nowych rozwiązań uważa się J. A. Schumpetera, który sugerował, że jest to proces wprowadzania nowego towaru, nowej metody produkcji, otwarcie nowego rynku, zdobycie nowego źródła surowców oraz wprowadzenie nowej organizacji jakiegoś przemysłu. Ten tok rozumowania podzielał P. R. Whitfield wskazując, że innowacja to proces skomplikowanych działań polegający na rozwiązywaniu problemów.

SPIS TREŚCI

WSTĘP

Rozdział I. EKONOMICZNE I RYNKOWE MOTYWY KONSOLIDACJI1. Teoretyczne aspekty konsolidacji2. Fuzje i przejęcia - wybrane aspekty procesu3. Horyzontalne i wertykalne typy fuzji i przejęć4. Wpływ współczesnej gospodarki na koncentrację przedsiębiorcówRozdział II. WIEDZA WE WSPÓŁCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWIE1. Teoretyczne aspekty wiedzy2. Wiedza we współczesnej organizacji3. Wiedza w kreowaniu wartości organizacji i jej transfer w procesie łączenia4. Transfer wiedzy w procesach fuzji i przejęć5. Utylitarny charakter wiedzy w przedsiębiorstwieRozdział III. PRZEPŁYW WIEDZY W PROCESIE ŁĄCZENIA PRZEDSIĘBIORSTW1. Uwarunkowania sukcesu w procesie transferu wiedzy2. Etapy działań w procesie integracji przedsiębiorstw3. Transparentność w procesach fuzji i przejęć4. Wiedza o wybranych połączeniach przedsiębiorstw hutniczychRozdział IV. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ A KONKURENCYJNOŚĆ I INNOWACYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW1. Strategie rozwoju przedsiębiorstw2. Zarządzanie wiedzą innowacjami i transferem technologii3. Konkurencyjność i innowacyjność przedsiębiorstw w kontekście transferu wiedzyZAKOŃCZENIE BIBLIOGRAFIA

Kod wydawnictwa: 978-83-7285-831-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl