WIEDZA W PROCESACH KONSOLIDACJI PRZEDSIĘBIORSTW PRZEMYSŁOWYCH
RADOSŁAW MIŚKIEWICZ
Wydawnictwo: TNOiK
Cena: 69.90 zł
62.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7285-831-3
158 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2018
Wiedza, umiejętności wyszukiwania, przetwarzania i udostępniania informacji stały się współcześnie głównymi czynnikami innowacyjności, rozwoju i konkurencyjności przedsiębiorstw. Od wielu lat jedną z podstawowych metod osiągania wzrostu zewnętrznego przedsiębiorstw działających w różnych gałęziach gospodarki jest ich łączenie. Jako przykład można podać silny trend konsolidacyjny w sektorze bankowym w Stanach Zjednoczonych, datowany na lata dwudzieste poprzedniego wieku. Już w okresie 1960-1965 co jest znamienne konsolidacji, w różnych formach, podlegało około 900 banków komercyjnych. Innowacyjność w wielu sektorach stała się pożądanym procesem. Warto odnieść, że za twórcę tych nowych rozwiązań uważa się J. A. Schumpetera, który sugerował, że jest to proces wprowadzania nowego towaru, nowej metody produkcji, otwarcie nowego rynku, zdobycie nowego źródła surowców oraz wprowadzenie nowej organizacji jakiegoś przemysłu. Ten tok rozumowania podzielał P. R. Whitfield wskazując, że innowacja to proces skomplikowanych działań polegający na rozwiązywaniu problemów.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
Rozdział I. EKONOMICZNE I RYNKOWE MOTYWY KONSOLIDACJI1. Teoretyczne aspekty konsolidacji2. Fuzje i przejęcia - wybrane aspekty procesu3. Horyzontalne i wertykalne typy fuzji i przejęć4. Wpływ współczesnej gospodarki na koncentrację przedsiębiorcówRozdział II. WIEDZA WE WSPÓŁCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWIE1. Teoretyczne aspekty wiedzy2. Wiedza we współczesnej organizacji3. Wiedza w kreowaniu wartości organizacji i jej transfer w procesie łączenia4. Transfer wiedzy w procesach fuzji i przejęć5. Utylitarny charakter wiedzy w przedsiębiorstwieRozdział III. PRZEPŁYW WIEDZY W PROCESIE ŁĄCZENIA PRZEDSIĘBIORSTW1. Uwarunkowania sukcesu w procesie transferu wiedzy2. Etapy działań w procesie integracji przedsiębiorstw3. Transparentność w procesach fuzji i przejęć4. Wiedza o wybranych połączeniach przedsiębiorstw hutniczychRozdział IV. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ A KONKURENCYJNOŚĆ I INNOWACYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW1. Strategie rozwoju przedsiębiorstw2. Zarządzanie wiedzą innowacjami i transferem technologii3. Konkurencyjność i innowacyjność przedsiębiorstw w kontekście transferu wiedzyZAKOŃCZENIE BIBLIOGRAFIA
Kod wydawnictwa: 978-83-7285-831-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.