Dodano produkt do koszyka

Promocja

UWARUNKOWANIA EFEKTYWNOŚCI W ZARZĄDZANIU. PERSPEKTYWA EKONOMICZNA I SPOŁECZNA

UWARUNKOWANIA EFEKTYWNOŚCI W ZARZĄDZANIU. PERSPEKTYWA EKONOMICZNA I SPOŁECZNA

BARBARA MAZUR, ANNA WALCZYNA, MARZENA CICHORZEWSKA

Wydawnictwo: POLITECHNIKA LUBELSKA

Cena: 49.90 zł 44.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7947-419-6
 
110 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
 

W społecznym procesie gospodarowania pracy przypisuje się nadzwyczaj ważną rolę. Zarządzanie pracą nie ogranicza się do zarządzania "zasobami" produkcyjnymi, ale odnosi się również do "kapitału" społecznego organizacji gospodarczych. Powszechnie uznaje się dzisiaj, że człowiek stanowi najważniejszy kapitał każdej organizacji i to dzięki niemu przedsiębiorstwa uzyskują przewagę konkurencyjną na współczesnym rynku. Dlatego, aby zarządzanie zasobami ludzkimi było w praktyce gospodarczej i społecznej efektywne powinno być kierunkowane przez nauki ekonomiczne i społeczne. Zarządzanie, które nieodłącznie powiązane jest z pracą człowieka odwołuje się do odmiennego jej definiowania w socjologii i naukach ekonomicznych. Z tego odmiennego pojmowania pracy wynikają odmienne paradygmaty zarządzania - paradygmat ekonomiczny i humanistyczny. Ich założenia wraz z konsekwencjami dla efektywności zostały szczegółowo omówione w rozdziale pierwszym. Rozdział drugi i trzeci poświęcone zostały przeglądowi czynników negatywnie i pozytywnie wpływających na efektywność. W rozdziale drugim zaprezentowano wybrane zagrożenia psychospołeczne i zachowania dysfunkcjonalne w organizacji, do których zaliczono mobbing, pracoholizm, stres w pracy, wypalenie zawodowe oraz prezentyzm. Zjawiska te, zinterpretowane w świetle obydwu paradygmatów zarządzania, jawią się jako szkodliwe nie tylko dla pracownika, ale także organizacji. W rozdziale trzecim podjęte zostały kwestie o charakterze społecznym, których istnienie ma pozytywny wpływ na efektywność pracy. Prowadzone badania wskazują, że dużą rolę odgrywają tu czynniki niematerialne, takie jak kontrakt psychologiczny, poczucie sprawiedliwości i zaufanie, satysfakcja pracowników oraz zaangażowanie. Dwa pierwsze czynniki wraz z ostatnim wywierają wpływ na satysfakcję pracowników, rozumianą jako stopień pozytywnego lub negatywnego samopoczucia, wytworzonego w rezultacie wykonywanych zadań.
Niniejsza publikacja stawia sobie za cel w miarę całościowe zaprezentowanie zjawiska pracy w świetle uwarunkowań efektywności zarządzania. Treści w niej zawarte mogą służyć do poszukiwania odpowiedzi na pytanie, co należy zmienić nie tylko w sposobie myślenia o zarządzaniu ludźmi w gospodarce, ale i w praktycznym działaniu zarządzających, aby efektywniej zarządzać zasobami pracy w organizacjach gospodarczych.

SPIS TREŚCI

Streszczenie

Abstract

Wstęp

1. Ekonomiczne i humanistyczne założenia efektywności pracy
1.1. Człowiek w procesie pracy
1.1.1. Ewolucja podejścia do pracy
1.1.2. Wzory osobowe pracownika
1.2. Teoria zarządzania a osobowe wzorce pracownika
1.2.1. Specyfika paradygmatów w zarządzaniu
1.2.2. Zarządzanie humanistyczne a ekonomiczne
1.3. Efektywność w naukach o zarządzaniu
1.3.1. Efektywność w świetle ekonomicznego paradygmatu zarządzania..
1.3.2. Efektywność w ujęciu paradygmatu humanistycznego
1.3.3. Wielokryterialne podejście do efektywności

2. Wybrane zagrożenia psychospołeczne i zjawiska dysfunkcjonalne
oraz ich koszty w ujęciu paradygmatu ekonomicznego i humanistycznego.
2.1. Mobbing
2.2. Pracoholizm
2.3. Stres
2.4. Wypalenie zawodowe
2.5. Prezentyzm

3. Wybrane czynniki humanistyczne i społeczne determinujące
efektywność pracy
3.1. Efektywność pracy - wybrane zagadnienia
3.2. Kontrakt psychologiczny jako determinanta efektywności
3.3. Sprawiedliwość i zaufanie organizacyjne a efektywność
3.4. Satysfakcja pracowników i jej wpływ na pracę
3.5. Zaangażowanie pracowników i jego wpływ na efektywność

Podsumowanie

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-7947-419-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl