Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

UJĘCIE I WYCENA NABYTEJ WARTOŚCI FIRMY W KONTEKŚCIE UŻYTECZNOŚCI SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO

UJĘCIE I WYCENA NABYTEJ WARTOŚCI FIRMY W KONTEKŚCIE UŻYTECZNOŚCI SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO

MACIEJ GIERUSZ

Producent: UNIWERSYTET GDAŃSKI

Cena: 39.90 zł 35.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Poczta Polska - pobranie 15.50 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 14.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier GLS - pobranie 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 11.50 zł brutto
  • Odbiór osobisty 0.00 zł brutto
  • Kurier GLS - przedpłata 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 8.99 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8206-035-5

309 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Wartość firmy należy do najbardziej kontrowersyjnych kategorii w ramach prawa bilansowego. Na przestrzeni dziesięcioleci wielokrotnie zmieniało się podejście księgowe do tego składnika aktywów. Popularnymi rozwiązaniami były:
aktywowanie nawet wygenerowanej wewnętrznie wartości firmy,
kompensowanie wartości firmy z kapitałami własnymi bez wpływu na wynik okresu,
amortyzowanie omawianej kategorii przez okres od 4 do 40 lat,
permanentne utrzymywanie jej w bilansie przy wycenie po koszcie historycznym.
Także i obecnie nie ma zgodności między przepisami krajowymi ( ustawa o rachunkowości ) a międzynarodowymi (MSSF, US GAAP). Niniejsze opracowanie ukazuje ewolucję rozumienia czym jest wartość firmy, jak zmieniała się jej wycena na moment początkowego ujęcia i kolejny dzień bilansowy. Te rozważania są punktem wyjścia do analizy na ile obecne rozstrzygnięcia są zgodne z nadrzędnymi zasadami rachunkowości i jakie są tego konsekwencje dla sprawozdawczości podmiotów notowanych na giełdach Polski, Wielkiej Brytanii, USA i Niemiec. Ponadto autor zaproponował własną, autorską koncepcję ujmowania i rozliczania tej kontrowersyjnej kategorii bilansowej.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1. Ewolucja pojęcia wartości firmy oraz jej ujmowania i˙wyceny
1.1. Istota wartości firmy
1.2. Narodziny pojęcia wartości firmy
1.3. Alternatywne koncepcje goodwilla
1.4. Ewolucja ujęcia rachunkowego wartości firmy w˙przepisach amerykańskich
1.5. Zmiany podejścia księgowego do goodwilla w˙regulacjach brytyjskich
1.6. Ujęcie wartości firmy w˙Międzynarodowych Standardach
Rachunkowości (MSR) i˙Międzynarodowych Standardach
Sprawozdawczości Finansowej (MSSF)
1.7. Wartość firmy w˙polskich regulacjach w˙XX wieku
1.8. Podsumowanie

Rozdział 2. Wartość firmy w˙MSSF˙3, wybranych regulacjach krajowych
i˙międzynarodowych
2.1. Ujęcie, wycena i˙prezentacja nabytej wartości firmy według MSSF˙3
2.2. Porównanie rozwiązań MSSF˙3 z˙ustawą o˙rachunkowości
2.3. Porównanie MSSF˙3 z˙przepisami niemieckimi˙- Handelsgesetzbuch (HGB)
2.4. Porównanie rozwiązań MSSF˙3 z˙regulacjami amerykańskimi˙- US˙GAAP
2.5. Podsumowanie

Rozdział 3. Analiza koncepcyjnej spójności zasad rozpoznawania i˙pomiaru
wartości firmy w˙świetle Założeń Koncepcyjnych oraz MSR/MSSF
3.1. Aktywa według Założeń Koncepcyjnych MSSF
3.2. Pojęcie i˙zakres wartości niematerialnych w˙świetle MSR˙38
3.3. Wartość firmy jako skutek przeszłego zdarzenia
3.4. Wartość firmy jako składnik kontrolowany przez jednostkę
3.5. Wartość firmy jako źródło przyszłych korzyści ekonomicznych
i˙prawdopodobieństwo ich realizacji
3.6. Wiarygodna wycena wartości firmy
3.7. Wartość firmy a˙zasady rachunkowości
3.8. Podsumowanie

Rozdział 4. Analiza wartości firmy w˙sprawozdaniach finansowych spółek
giełdowych sporządzanych według MSSF i˙US GAAP
4.1. Podmioty objęte badaniem
4.2. Przedmiot i˙ograniczenia badania
4.3. Zakres badania i˙przeprowadzone testy
4.4. Podsumowanie

Rozdział 5. Prawa do jednostek zależnych jako alternatywa dla˙wartości˙firmy
5.1. Nowe spojrzenie na definicję wartości firmy˙- pojęcie praw
do˙jednostek zależnych
5.2. Wycena "praw do jednostek zależnych" na dzień początkowego ujęcia
5.3. Wycena "praw do jednostek zależnych" na kolejny dzień bilansowy
5.4. Ustalanie wartości "praw do jednostki zależnej" w˙szczególnych przypadkach
5.5. Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis schematów

Załączniki
Załącznik 1. Podmioty zakwalifikowane do badania
Załącznik 2. Zakres badania˙- przykładowe dane podlegające analizie

Kod producenta: 978-83-8206-035-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

 

Tel. 22 822 90 41

www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.