Dodano produkt do koszyka

Promocja

TECHNICZNO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA GOSPODARKI CYFROWEJ

TECHNICZNO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA GOSPODARKI CYFROWEJ

red.nauk.ANDRZEJ KOBYLIŃSKI, red.nauk.PIOTR FILIPKOWSKI

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 54.00 zł 48.60 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-421-5

236 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Informatyka gospodarcza jest to wyodrębniona z informatyki dziedzina badań naukowych, kształcenia akademickiego oraz praktyki gospodarczej, poświęcona metodyce oraz zastosowaniu w ekonomii środków i narzędzi techniki komputerowej. Zajmuje się wykorzystaniem technologii informacyjnych w organizacjach, w tym przede wszystkim budową i wdrażaniem systemów informatycznych oraz ich wpływem na funkcjonowanie organizacji.
W centrum zainteresowania są więc dwa przenikające się obszary: z jednej strony, sfera budowy (czyli opracowywania) nowych systemów informatycznych w organizacjach (zarówno w przedsiębiorstwach, jak i w jednostkach administracji publicznej), obejmująca ich analizę, projektowanie, implementację, testowanie, wdrażanie i eksploatację, a z drugiej - sfera zarządzania, czyli ogół działań, które pozwalają organizacji na osiąganie swoich celów dzięki skutecznemu wykorzystaniu technologii informacyjnych.
Przekazywana w Państwa ręce monografia powstała dzięki synergii prac badaczy z: Instytutu Informatyki i Gospodarki Cyfrowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Katedry Zarządzania Międzynarodowego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, Instytutu Matematyki i Informatyki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II oraz Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych w Warszawie. Autorzy reprezentują różne specjalności związane z kwestiami technicznymi, organizacyjnymi, zarządczymi, prawnymi, socjologicznymi oraz etycznymi odnoszącymi się do nowych technologii, ich wykorzystywania i konsekwencji tego działania.
Książka składa się z 11 rozdziałów, z których 10 ujęto w 3 działach, odnoszących się do zagadnień analizowanych w ramach informatyki gospodarczej. W rozdziale 1, o charakterze w głównej mierze ekonomicznym, opisano gospodarkę cyfrową i nowe procesy ekonomiczno-społeczno-cywilizacyjne, które ona uruchamia.
W dziale pierwszym książki, zatytułowanym Budowa i modelowanie systemów informacyjnych, omówiono: kwestię jakości oprogramowania, zagadnienie modelowania procesów biznesowych, weryfikację własności systemu kryptowalutowego oraz nowoczesne architektury danych. W dziale drugim, zatytułowanym Rynki elektroniczne, przedstawiono: zmiany struktury rynku turystycznego w warunkach gospodarki cyfrowej, problem wykorzystania smartfonów i asystentów głosowych w marketingu bezpośrednim oraz analizę zjawiska wykorzystywania i wykrywania botów w komunikacji marketingowej na rynku hotelarskim. W dziale trzecim, zatytułowanym Sztuczna inteligencja, zaprezentowano: rozumienie sztucznej inteligencji i jej rozwój w świetle wytycznych strategii Unii Europejskiej, organizację prac badawczo-rozwojowych ukierunkowanych na opracowanie systemu wspomagającego diagnostykę przemysłową oraz inteligentne rozwiązania komunikacyjne w obszarze Industrial Internet of Things stosowane na potrzeby diagnostyki.
Celem autorów niniejszej monografii jest przygotowanie Czytelników na zmiany zachodzące w gospodarce cyfrowej i ich wpływ na rozwiązania techniczne szczególnie trudne do realizacji w tak dynamicznym środowisku przy niestabilnych i efemerycznych warunkach działania.
Andrzej Kobyliński
Piotr Filipkowski

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie
Bohdan Jung
Wstęp do gospodarki cyfrowej w perspektywie nauk społecznych
1.1. Nowe "ekonomiki" gospodarki cyfrowej
1.2. Praca w gospodarce cyfrowej
1.3. Kwalifikacje i kompetencje w gospodarce cyfrowej

Budowa i modelowanie systemów informacyjnych

Andrzej Kobyliński
Jakość oprogramowania - ujęcie normatywne
2.1. Modele jakości produktu programowego
2.2. Sposoby uzyskiwania jakości budowanego produktu programowego
2.2.1. Testowanie
2.2.2. Statyczne metody zapewniania jakości

Przemysław Polak
Podstawowe pojęcia związane z modelowaniem procesów biznesowych
3.1. Identyfikacja procesu biznesowego
3.2. Czynności
3.3. Zdarzenia
3.4. Obiekty danych

Michał Horodelski
Modelowanie i automatyczna weryfikacja własności
systemu kryptowalutowego
4.1. Łańcuch bloków i sieci Petriego
4.2. Mechanizm konsensusu i moduł rozgłoszeniowy
4.3. Modelowanie i weryfikacja własności mechanizmu konsensusu

Mariusz Rafało, Zbigniew Gontar
Nowoczesne architektury danych
5.1. Duże dane z perspektywy schematu piramidy zasobów informacyjnych
5.1.1. Dane
5.1.2. Informacja
5.1.3. Wiedza
5.1.4. Mądrość
5.2. Integracja danych
5.3. Architektura wsadowa (hurtownia danych)
5.3.1. Geneza i definicja
5.3.2. Ograniczenia
5.4. Big data i data lake
5.4.1. Definicja
5.4.2. Ograniczenia
5.5. Architektura Zeta
5.5.1. Geneza i definicja
5.5.2. Ograniczenia
5.6. Twierdzenie CAP
5.7. Architektura Lambda
5.7.1. Geneza i definicja
5.7.2. Ograniczenia
5.8. Architektura Kappa
5.8.1. Definicja
5.8.2. Ograniczenia
5.9. Architektura oparta na mikrousługach
5.9.1. Definicja
5.9.2. Ograniczenia

Rynki elektroniczne

Magdalena Kachniewska
Zmiany struktury rynku turystycznego w warunkach gospodarki cyfrowej
6.1. Struktura rynku turystycznego jako pochodna struktury produktu turystycznego
6.2. Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na usługi pośrednictwa turystycznego
6.3. Nowi gracze i nowe formy organizacji ruchu turystycznego

Sylwia Sobolewska
Wykorzystanie smartfonów i asystentów głosowych w marketingu bezpośrednim
7.1. Nowe technologie w życiu współczesnego klienta
7.2. Aplikacje mobilne
7.3. Rozszerzona rzeczywistość
7.4. Chatboty i asystenci głosowi w procesie zakupu

Dagmara Plata-Alf
Fałszywi użytkownicy - analiza zjawiska wykorzystywania i wykrywania botów w komunikacji marketingowej na rynku hotelarskim
8.1. Media społecznościowe
8.2. Instagram
8.3. Boty internetowe
8.4. Wykorzystanie botów w komunikacji marketingowej w serwisie Instagram
8.5. Wykrywanie aktywności botów w komunikacji marketingowej na Instagramie na przykładzie rynku hotelarskiego

Sztuczna inteligencja

Ryszard Szupiluk
Sztuczna inteligencja - jej rozumienie i rozwój w świetle strategii Unii Europejskiej
9.1. Sztuczna inteligencja - jak rozumieć to pojęcie?
9.2. Indukcyjne metody analizy i modelowania
9.2.1. Data mining
9.2.2. Machine learning
9.2.3. Big data
9.2.4. Trudność z klasyfikacją - problem praktyczny
9.2.5. Sztuczna inteligencja jako etykieta zbiorcza
9.3. Sztuczna inteligencja w raporcie UE
9.4. Sztuczna inteligencja jako kluczowy element rozwoju UE
9.5. Programy rozwoju sztucznej inteligencji
9.6. Granty przeznaczane na rozwój sztucznej inteligencji
9.7. Kształcenie w zakresie sztucznej inteligencji - przygotowanie społeczeństw UE do nowej ery

Andrzej Kamiński
Systemy inteligentne w diagnostyce przemysłowej - wnioski z realizacji projektu badawczo-rozwojowego
10.1. Koncepcja projektu systemu informatycznego wspomagającego diagnostykę przemysłową
10.2. Metodyka zarządzania projektem
10.3. Organizacja prac badawczo-rozwojowych
10.3.1. Opracowanie metody komputerowego wspomagania procesów diagnostyki technicznej i ekonomicznej w przedsiębiorstwie przemysłowym
10.3.2. Badania przemysłowe związane z rozwojem technologii systemów sztucznej inteligencji
10.3.3. Badania przemysłowe związane z zastosowaniem technologii systemów eksperckich oraz rozwiązań klasy business intelligence na potrzeby diagnostyki przemysłowej
10.3.4. Badania przemysłowe związane z opracowaniem architektury technicznej systemu
10.3.5. Implementacja prototypu oraz przeprowadzenie testów wybranych komponentów oprogramowania aplikacyjnego

Piotr Filipkowski, Edward Rokicki
Inteligentne rozwiązania komunikacyjne w obszarze Industrial Internet of Things
11.1. Racjonalność obliczeniowa
11.2. Cechy systemów IIoT w obszarze monitorowania
11.3. Systemy wbudowane - architektura i organizacja systemu rozproszonego
11.4. Protokół komunikacyjny w procesie obliczeniowym

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-421-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl