STUDIUM PRZYPADKU W NAUKACH O ZARZĄDZANIU
MAREK ĆWIKLICKI, ANNA URBANIAK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE
Cena: 34.90 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7252-775-2
143 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Książkę tę opracowaliśmy z myślą o osobach zamierzających zastosować studium przypadku w swoich badaniach, zarówno tych realizowanych na potrzeby prac awansowych, jak i w ramach innych przedsięwzięć badawczych. Adresujemy ją zarówno do początkujących adeptów, jak i do osób mających doświadczenie w stosowaniu tej metody. Dla pierwszych będzie ona miała charakter wprowadzenia, przedstawiającego podjęty temat w sposób systematyczny, natomiast drugim pozwoli ugruntować wiedzę i stworzy możliwość konfrontacji z już zdobytymi doświadczeniami.Pierwszą grupę odbiorców zdefiniowaliśmy jako uczestników kursów metodologicznych z zakresu nauk o zarządzaniu (np. "Metody badawcze w zarządzaniu", "Metodologia badań w naukach o zarządzaniu", "Badania naukowe w zarządzaniu") oraz seminarzystów zamierzających przygotować prace rygorowe z wykorzystaniem studium przypadku. Drugą grupę czytelników stanowią naukowcy zamierzający publikować wyniki swoich badań przeprowadzonych metodą studium przypadku. Z tego względu przedstawiamy różne listy kontrolne, które mogą służyć pomocą na etapie przygotowania publikacji, ale także ukazują punkt widzenia recenzentów. Trzecią grupę odbiorców tworzą konsultanci i doradcy organizacyjni, dla których metoda studium przypadku jest głównym podejściem badawczym. Dla tych ostatnich działalność doradczą dotyczącą danej organizacji można potraktować bowiem jako jej badanie w sposób zgodny z wytycznymi metodologicznymi realizacji pojedynczego studium przypadku.Książkę polecamy także prowadzącym wspomniane zajęcia dotyczące tematów metodologicznych. Szczególnie tej grupie przydatne mogą okazać się problemy do dyskusji zamieszczone na końcu każdego rozdziału.Układ książki odpowiada głównym zagadnieniom związanym z metodą studium przypadku.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1Przesłanki stosowania studium przypadku jako metody badawczej w naukacho zarządzaniu 1.1. Wprowadzenie1.2. Definicja studium przypadku jako metody badawczej1.3. Studium przypadku w świetle paradygmatów badawczych1.3.1. Paradygmaty nauk o zarządzaniu1.3.2. Paradygmaty a studium przypadku1.4. Rodzaje studiów przypadków i cele ich analizy1.5. Studium przypadku a inne metody badawcze1.6. Sposoby prezentacji studium przypadku w polskiej literaturze przedmiotuz zakresu zarządzania1.7. PodsumowanieProblemy do dyskusjiRozdział 2Projektowanie postępowania badawczego w studium przypadku 2.1. Wprowadzenie2.2. Charakterystyka głównych etapów badania w studium przypadku2.3. Opracowanie planu badania2.4. Dobór przypadków2.4.1. Charakterystyka jednostek badania w naukach o zarządzaniu2.4.2. Liczba badanych przypadków2.4.3. Sposoby doboru próby2.4.4. Przesłanki realizacji badań na podstawie tylko jednego przypadku2.4.5. Przesłanki realizacji badań na podstawie wielokrotnych studiówprzypadków2.4.6. Uzasadnienie doboru przypadków2.5. Protokół badania - jego funkcje i elementy składowe2.6. Wytyczne dotyczące oceny poprawności projektu toku badawczego2.7. PodsumowanieProblemy do dyskusjiRozdział 3Badania terenowe 3.1. Wprowadzenie3.2. Źródła danych3.2.1. Uwagi wstępne 3.2.2. Dane pierwotne i wtórne3.2.3. Podział danych ze względu na rodzaj gromadzonych informacji 3.3. Opracowanie narzędzi gromadzenia danych 3.3. Triangulacja w badaniu3.5. Gromadzenie danych pierwotnych3.6. Metody i techniki zbierania danych jakościowych i ilościowych3.6.1. Uwagi wstępne3.6.2. Badania jakościowe3.6.3. Badania ilościowe3.6.4. Zbieranie danych wtórnych3.7. PodsumowanieProblemy do dyskusjiRozdział 4Analiza uzyskanych danych 4.1. Wprowadzenie4.2. Podstawowe zasady, strategie i metody analizy danych4.3. Analiza danych zastanych4.4. Analiza danych ilościowych4.5. Analiza danych jakościowych4.6. Komputerowe wspomaganie analizy danych4.7. Zestawienie wyników badań z literaturą przedmiotu4.8. Formułowanie wniosków i uogólnień z badań4.9. PodsumowanieProblemy do dyskusjiRozdział 5Ocena i raportowanie wyników badania 5.1. Wprowadzenie5.2. Opracowanie raportu z badania5.3. Kryteria oceny studiów przypadków5.4. Ograniczenia stosowania studium przypadku5.5. PodsumowanieProblemy do dyskusjiZakończenieLiteratura Spis tabel Spis rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-7252-775-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.









