Dodano produkt do koszyka

Promocja

STRATEGIE KONKUROWANIA MIĘDZYNARODOWYCH KORPORACJI HOTELOWYCH

STRATEGIE KONKUROWANIA MIĘDZYNARODOWYCH KORPORACJI HOTELOWYCH

MAŁGORZATA SZTORC

Wydawnictwo: PWE

Cena: 69.90 zł 55.22 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-208-2367-7

387 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Oddawana do rąk Czytelników książka jest pierwszą wydaną w ostatnich latach pracą naukową analizującą w sposób kompleksowy zagadnienia konkurencyjności, strategii konkurowania oraz zasobów umożliwiających umocnienie przewagi konkurencyjnej międzynarodowych przedsiębiorstw z sektora usług hotelarskich. Książka dotyczy nowych, niezwykle złożonych zjawisk organizacyjnych i ekonomicznych oraz wnosi istotne wartości poznawcze do dorobku naukowego dotyczącego konkurencyjności międzynarodowych przedsiębiorstw hotelowych. Wyróżnia się analizą badanego problemu z perspektywy teorii tworzenia zasobowo-kompetencyjnej przewagi konkurencyjnej z wykorzystaniem elementów teorii kosztów transakcyjnych oraz teorii umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. Zaprezentowano w niej konkurencyjność organizacji z perspektywy identyfikacji źródeł i czynników pozycjonowania strategicznego oraz wskazania na wyróżniające zasoby przedsiębiorstw świadczących usługi noclegowe, a także określenia elementów składowych strategii konkurowania korporacji hotelowych w warunkach internacjonalizacji i globalizacji rynku usług turystycznych. Ponadto na przykładzie korporacji hotelowej Accorhotels przedstawiono praktyczne aspekty implementacji strategii konkurowania.

Książka może stanowić pomoc zarówno w procesie praktycznego zarządzania przedsiębiorstwami dla menedżerów, jak i teoretycznych rozważań podjętej problematyki wśród pracowników naukowych, doktorantów oraz studentów.

SPIS TREŚCI

WSTĘP

ROZDZIAŁ 1. ISTOTA I PODSTAWOWE STRATEGIE KONKURENCJI W TEORII I PRAKTYCE ZARZĄDZANIA
1.1. Pojęcie konkurencji i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
1.1.1. Geneza i istota konkurencyjności
1.1.2. Poziomy i czynniki kształtujące model konkurencyjności
1.2. Składniki konkurencyjności organizacji
1.2.1. Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.2.2. Koncepcje i źródła przewagi konkurencyjnej
1.2.3. Struktura instrumentów konkurowania
1.2.4. Determinanty pozycji konkurencyjnej
1.3. Powiązania sieciowe w tworzeniu przewagi konkurencyjnej
1.3.1. Koncepcje powiązań sieciowych przedsiębiorstw
1.3.2. Kluczowe parametry relacji sieciowych
1.3.3. Rodzaje i zakres współpracy sieciowej
1.4. Strategie konkurencji organizacji sieciowych
1.4.1. Istota strategii konkurencji
1.4.2. Klasyfikacja strategii konkurencji organizacji sieciowych
1.4.2. Marketingowe strategie konkurencji

ROZDZIAŁ 2. ISTOTA I ROLA MIĘDZYNARODOWYCH GRUP I KORPORACJI HOTELARSKICH
2.1. Istota i cechy hotelarstwa
2.1.1. Pojęcie i znaczenie hotelarstwa
2.1.2. Parametry usług hotelarskich
2.2. Miejsce hotelarstwa w strukturze gospodarki turystycznej
2.3. Formy turystyki a główne rodzaje obiektów hotelarskich
2.4. Główne komponenty współczesnego hotelarstwa
2.4.1. Hotel niezależne i ich rola na rynku turystycznym
2.4.2. Konsorcja hotelowe i tendencje ich rozwoju
2.4.3. Korporacje hotelowe - istota, cechy, rodzaje
2.5. Metody rozwoju korporacji hotelowych
2.6. Rola międzynarodowych grup i korporacji hotelowych na rynku turystycznym

ROZDZIAŁ 3. STRATEGIE KONKUROWANIA GRUP I KORPORACJI HOTELOWYCH NA RYNKU MIĘDZYNARODOWYM
3.1. Proces internacjonalizacji w hotelarstwie
3.1.1. Pojęcie internacjonalizacji
3.1.2. Czynniki internacjonalizacji
3.1.3. Motywy internacjonalizacji w hotelarstwie
3.1.4. Sposoby ekspansji przedsiębiorstw hotelowych na rynki zagraniczne
3.2. Metody konkurowania na rynku usług hotelarskich w warunkach globalizacji
3.2.1. Istota globalizacji
3.2.2. Konkurencja w warunkach procesu globalizacji
3.3. Źródła przewagi konkurencyjnej na rynku hotelarskim
3.3.1. Potencjał zasobowy przedsiębiorstw hotelarskich
3.3.2. Wiedza jako niematerialny zasób korporacji hotelowych
3.3.3. Marka i jej wizerunek jako instrument konkurowania korporacji hotelowych
3.4. Marketing w tworzeniu przewagi konkurencyjnej
3.4.1. Instrumenty i strategie marketingu zewnętrznego korporacji hotelowych
3.4.2. Marketing wewnętrzny współczesnych korporacji hotelowych

ROZDZIAŁ 4. TWORZENIE PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEZ MIĘDZYNARODOWE GRUPY I KORPORACJE HOTELOWE
4.1. Uwarunkowania rozwoju hotelarstwa w Polsce
4.2. Baza noclegowa Polski na tle krajów Unii Europejskiej
4.3. Kierunki rozwoju działalności międzynarodowych korporacji hotelowych na rynku polskim
4.4. Motywy, zakres oraz formy wejścia międzynarodowych korporacji hotelowych na polski rynek
4.5. Geograficzne kierunki lokalizacji hoteli
4.6. Preferowane segmenty rynku korporacji hotelowych
4.7. Źródła przewagi konkurencyjnej korporacji hotelowych

ROZDZIAŁ 5. STRATEGIA OBNIŻANIA KOSZTÓW I KONKUROWANIA POD WZGLĘDEM CENY. STUDIUM PRZYPADKU KORPORACJI ACCORHOTELS
5.1. Pozycja korporacji Accorhotels na świecie
5.2. Zasoby niematerialne korporacji Accorhotels jako instrument konkurowania na polskim rynku
5.3. Analiza i ocena strategii przyjętej przez korporację Accorhotels na polskim rynku

ZAKOŃCZENIE

LITERATURA

SPIS RYSUNKÓW

SPIS TABEL

Kod wydawnictwa: 978-83-208-2367-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl