SPECYFIKA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI PO FUZJACH I PRZEJĘCIACH PRZEDSIĘBIORSTW WYNIKI BADAŃ
MAGDALENA MARIA STUSS
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO
Cena: 44.90 zł
40.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-233-4410-0
136 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018
Fuzje i przejęcia są złożonymi przedsięwzięciami opartymi na precyzyjnej koordynacji zróżnicowanych działań ekonomicznych, prawnych, technicznych i społecznych. Czynnikiem sukcesu podjętej inicjatywy mariażowej jest zatem właściwie zaplanowana i wdrożona procedura postępowania. W literaturze, na przykład u Perkinsa, Frąckowiaka, Sudarsanama czy Schulera, można spotkać wiele propozycji mniej lub bardziej detalicznie strukturyzujących omawiany proces. Wszyscy wspomniani autorzy wymieniają jednak fazę integracji jako jeden z najważniejszych czynników sukcesu fuzji i przejęcia. Podobną wartość nadają oni działaniom ujmowanym w ramy funkcji personalnej jako szczególnie wrażliwej w procesie zmian. Zastosowane działania due diligence mogą być w tym przypadku szczególnie owocne.Badania pokazują, że planowane cele fuzji i przejęć są zwykle osiągane tylko częściowo. Źródeł tego faktu można upatrywać we wszystkich fazach procesu koncentracji. Najczęściej wymieniane są: brak strategii działania, źle sprecyzowane cele, niewłaściwa wycena potencjału rynkowego łączących się podmiotów, przeszacowanie korzyści z oczekiwanego efektu synergii, zbyt wysoka cena przejmowanego podmiotu, niedopasowanie kulturowe, zakłócenia w relacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi, utrata kluczowych pracowników. Część wymienionych przyczyn niepowodzeń wiąże się z początkową fazą fuzji i przejęcia, część zaś z końcową - czyli z fazą integracji, w której dopasowanie zasobów ludzkich organizacji często przesądza o tempie zakończenia całego procesu i o jego sukcesie. Faza integracji po zakończonych formalnych procesach mariażowych jest jednak rzadziej opisywana i badana. Brakuje zatem propozycji modeli teoretycznych czy sytuacyjnych, które wsparłyby i ułatwiły realizację wspomnianych praktyk. Niniejsza praca przyczynia się do wypełnienia tej luki.Z recenzji dr hab. Alicji Miś, prof. UEK
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie Rozdział 1. Metodologia badań 1.1. Procedura postępowania badawczego 1.2. Cel badań i pytania badawcze 1.3. Gromadzenie i analiza danych Rozdział 2. Fuzje i przejęcia w latach 2015-2016 2.1. Transakcje fuzji i przejęć w roku 2015 2.2. Transakcje fuzji i przejęć w roku 2016 Rozdział 3. Procesy HR w transakcjach fuzji i przejęć 3.1. Funkcja personalna w ramach due diligence 3.2. Rola i zadania działu HR w procesach konsolidacji 3.3. Kluczowe wskaźniki efektywności HR Rozdział 4. Funkcja HR w post merger management -studium przypadków 4.1. Dane opisowe dla badanych przypadków 4.2. Analiza i interpretacja wyników badań 4.3. Wnioski diagnostyczne Podsumowanie Spis rysunków Spis tabel Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-233-4410-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.