Dodano produkt do koszyka

Promocja

SKALA I MECHANIZMY PIRACTWA CYFROWEGO WŚRÓD CZESKICH I POLSKICH ADOLESCENTÓW W PERSPEKTYWIE PARADYGMATU RYZYKA PEDAGOGIKI MEDIÓW

SKALA I MECHANIZMY PIRACTWA CYFROWEGO WŚRÓD CZESKICH I POLSKICH ADOLESCENTÓW W PERSPEKTYWIE PARADYGMATU RYZYKA PEDAGOGIKI MEDIÓW

ŁUKASZ TOMCZYK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET PEDAGOGICZNY W KRAKOWIE

Cena: 54.90 zł 49.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8084-723-1

371 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Monografia nie ma na celu jednoznacznej oceny piractwa w wymiarze etycznym, lecz ukazanie skali i mechanizmów piractwa wśród adolescentów reprezentujących dwa kraje z Grupy Wyszehradzkiej z uwzględnieniem wybranych mechanizmów warunkujących edukację i wychowanie w erze cyfrowej.

SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Młodzież online
1.1. Pozytywne wykorzystanie nowych mediów przez młodzież
1.2. Ryzyka związane z użytkowaniem nowych mediów przez adolescentów
1.3. Pomiędzy paradygmatami szans i ryzyka pedagogiki mediów

2. Piractwo cyfrowe - stanowiska definicyjne,
przegląd badań oraz teorii
2.1. Prawna definicja piractwa cyfrowego
2.2. Skala nielegalnego pobierania i udostępniania plików chronionych prawem autorskim i majątkowym
2.3. Przegląd wyników badań i zjawisk współtowarzyszących związanych z piractwem
2.3.1. Motywacje do piractwa
2.3.2. Moralność
2.3.3. Normy społeczne
2.3.4. Rodzina
2.3.5. Religijność
2.3.6. Zmienne socjodemograficzne
2.3.7. Konwergencja mediów
2.3.8. Kultura
2.3.9. Polityka
2.3.10. Zagrożenia techniczne
2.4. Wybrane teorie wyjaśniające zachowania ryzykowne
młodzieży w obszarze naruszenia własności intelektualnej
2.4.1. Teoria rozwoju moralnego Kohlberga
2.4.2. Teoria anomii
2.4.3. Teoria społecznego uczenia się
2.4.4. Strategia neutralizacji
2.4.5. Teorie związane z podejmowaniem decyzji
2.4.6. Interakcjonizm symboliczny
2.4.7. Teoria stygmatyzacji
2.4.8. Teoria norm społecznych Berkowitza i Perkinsa
2.4.9. Teoria zróżnicowanych powiązań
2.4.10. Teoria kontroli Hirscha
2.4.11. Teoria zrównoważonego o rozwoju społeczeństwa informacyjnego
2.4.12. Zestawienie teorii wyjaśniających zjawisko piractwa komputerowego wśród adolescentów

3. Ochrona własności intelektualnej jako jedno z wyzwań współczesnej pedagogiki mediów
3.1. Socjalizacja i wychowanie medialne a zjawisko piractwa
3.2. Kompetencje cyfrowe
3.3. Działania edukacyjne ukierunkowane na ochronę
własności intelektualnej

4. Metodologia badań
4.1. Cel i problematyka badań
4.2. Metody, techniki i narzędzia użyte w badaniach
4.3. Organizacja, przebieg oraz etyka badań
4.4. Charakterystyka i dobór próby badawczej
4.5. Ograniczenia i wyzwania metodologiczne

5. Wyniki badań
5.1. Skala zjawiska pobierania różnych rodzajów plików
w sposób piracki
5.1.1. Pobieranie muzyki
5.1.2. Pobieranie filmów
5.1.3. Pobieranie oprogramowania
5.1.4. Pobieranie gier
5.1.5. Pobieranie czasopism i e-booków
5.2. Skala zjawiska nieautoryzowanego udostępniania treści
cyfrowych chronionych prawem własności intelektualnej
5.2.1. Udostępnianie muzyki
5.2.2. Udostępnianie filmów
5.2.3. Udostępnianie oprogramowania
5.2.4. Udostępnianie gier
5.2.5. Udostępnianie czasopism i e-booków
5.3. Współwystępowanie pobierania i udostępniania plików
w sposób nieautoryzowany
5.4. Normatywność online
5.5. Społeczne wymiary postrzegania piractwa
5.6. Ocena piractwa przez adolescentów (neutralizacje)
5.7. Piractwo a osobiste cele
5.8. Piractwo a rówieśnicy
5.9. Różnicowanie piractwa cyfrowego i kradzieży ominę
5.10. Wiedza rodziców na temat piractwa w opinii badanych
5.11. Kontrola rodzicielska w cyberprzestrzeni
5.12. Predykcja zmiennej pobieranie plików
5.13. Predykcja zmiennej udostępnianie plików

6. Implikacje dla praktyki pedagogicznej
6.1. Adolescenci
6.2. Rodzice
6.3. Szkoła
6.4. Przygotowanie przyszłych kadr pedagogicznych

Zakończenie

Załącznik

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8084-723-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl