SAMOCHÓD TOŻSAMOŚĆ WOLNOŚĆ I PRZESTRZEŃ
ZBYSZKO MELOSIK
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA
Cena: 46.90 zł
42.21 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-232-3803-4
194 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2020
Książka poświęcona jednemu z najbardziej spektakularnych fenomenów społeczno-kulturowych XX i XXI wieku. Jej bohaterem jest samochód: nie tyle (choć także) jako technologia, co jako integralny komponent tożsamości, zarówno jednostek, jak i całych społeczeństw. Autor przedstawia samochód z wielu perspektyw, często ze sobą sprzecznych, wychodząc z założenia, że samochód jest wieloznaczny, dzięki czemu dostarcza niezwykle bogatych możliwości w interpretacji związanych z nim problemów i zjawisk. Publikację podzielono na sześć rozdziałów. Pierwszy dotyczy społecznych i psychologicznych aspektów samochodu i jazdy samochodem, w kontekście zmiany relacji człowieka do czasu i przestrzeni. Drugi i trzeci odnoszą się do roli samochodów w konstruowaniu kobiecości i męskości; pokazana jest w nim dynamika relacji między płciami w kontekście "walki o znaczenia". W czwartym rozdziale analizowane są różne konteksty niebezpiecznej jazdy oraz zjawisko kradzieży samochodów. Na rozdział piąty składają się cztery szczegółowe "samochodowe" studia przypadków reprezentujące odmienne społeczno-kulturowe wizerunki samochodu: szwedzkie Volvo, włoskie Ferrari, japońska Toyota i wschodnioniemiecki Trabant. Wreszcie rozdział ostatni poświęcony jest relacjom między samochodem i statusem społecznym.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1
Tożsamość kierowcy: wolność, droga i euforia przyspieszenia
ROZDZIAŁ 2
Samochód i kobiecość: między stereotypami a emancypacją
ROZDZIAŁ 3
Samochód i męskość: a jeśli twój rywal jeździ Porsche?
ROZDZIAŁ 4
Niebezpieczna jazda i kradzieże samochodów
ROZDZIAŁ 5
Samochód i konstrukcje tożsamości - studia przypadków
A. Volvo i serce kultury szwedzkiej
B. Ferrari - apogeum technologicznego piękna i charyzmy
C. Toyota - paradoksy globalnego sukcesu japońskiej marki
D. Cadillac - spektakularny upadek amerykańskiej ikony
E. Jeep i wolność jazdy "poza drogą"
F. Trabant i tożsamość wschodnioniemiecka
ROZDZIAŁ 6
Samochody luksusowe: mityczność marki i status społeczny
Zakończenie
Bibliografia
Nota o Autorze
Kod wydawnictwa: 978-83-232-3803-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.