Dodano produkt do koszyka

Promocja

SAMOCHÓD TOŻSAMOŚĆ WOLNOŚĆ I PRZESTRZEŃ

SAMOCHÓD TOŻSAMOŚĆ WOLNOŚĆ I PRZESTRZEŃ

ZBYSZKO MELOSIK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA

Cena: 46.90 zł 42.21 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-232-3803-4

194 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2020

Książka poświęcona jednemu z najbardziej spektakularnych fenomenów społeczno-kulturowych XX i XXI wieku. Jej bohaterem jest samochód: nie tyle (choć także) jako technologia, co jako integralny komponent tożsamości, zarówno jednostek, jak i całych społeczeństw. Autor przedstawia samochód z wielu perspektyw, często ze sobą sprzecznych, wychodząc z założenia, że samochód jest wieloznaczny, dzięki czemu dostarcza niezwykle bogatych możliwości w interpretacji związanych z nim problemów i zjawisk. Publikację podzielono na sześć rozdziałów. Pierwszy dotyczy społecznych i psychologicznych aspektów samochodu i jazdy samochodem, w kontekście zmiany relacji człowieka do czasu i przestrzeni. Drugi i trzeci odnoszą się do roli samochodów w konstruowaniu kobiecości i męskości; pokazana jest w nim dynamika relacji między płciami w kontekście "walki o znaczenia". W czwartym rozdziale analizowane są różne konteksty niebezpiecznej jazdy oraz zjawisko kradzieży samochodów. Na rozdział piąty składają się cztery szczegółowe "samochodowe" studia przypadków reprezentujące odmienne społeczno-kulturowe wizerunki samochodu: szwedzkie Volvo, włoskie Ferrari, japońska Toyota i wschodnioniemiecki Trabant. Wreszcie rozdział ostatni poświęcony jest relacjom między samochodem i statusem społecznym.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

ROZDZIAŁ 1
Tożsamość kierowcy: wolność, droga i euforia przyspieszenia

ROZDZIAŁ 2
Samochód i kobiecość: między stereotypami a emancypacją

ROZDZIAŁ 3
Samochód i męskość: a jeśli twój rywal jeździ Porsche?

ROZDZIAŁ 4
Niebezpieczna jazda i kradzieże samochodów

ROZDZIAŁ 5
Samochód i konstrukcje tożsamości - studia przypadków
A. Volvo i serce kultury szwedzkiej
B. Ferrari - apogeum technologicznego piękna i charyzmy
C. Toyota - paradoksy globalnego sukcesu japońskiej marki
D. Cadillac - spektakularny upadek amerykańskiej ikony
E. Jeep i wolność jazdy "poza drogą"
F. Trabant i tożsamość wschodnioniemiecka

ROZDZIAŁ 6
Samochody luksusowe: mityczność marki i status społeczny

Zakończenie

Bibliografia

Nota o Autorze

Kod wydawnictwa: 978-83-232-3803-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl