Dodano produkt do koszyka

Promocja

ROZWÓJ TURYSTYKI MIĘDZYNARODOWEJ I MORSKIEJ. ASPEKTY EKONOMICZNE

ROZWÓJ TURYSTYKI MIĘDZYNARODOWEJ I MORSKIEJ. ASPEKTY EKONOMICZNE

TOMASZ NOWOSIELSKI, EUGENIUSZ GOSTOMSKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET GDAŃSKI

Cena: 29.90 zł 26.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

Książka dotyczy handlu morskiego, sfery kluczowej dla podtrzymania handlu międzynarodowego. W publikacji uwzględniono zagadnienia związane ze swobodążeglugi morskiej, zasadami funkcjonowania transportu morskiego oraz handlem międzynarodowym. Opisano także usługi realizowane w ramach handlu morskiego oraz dokumentację związaną z procesami transportowymi i ładunkowymi.Książka ukazuje, w jaki sposób realizowany jest handel globalny przy wykorzystaniu statków handlowych. Duże zainteresowanie budzi, skąd pochodzą i jak się znalazły w danym kraju produkty kupowane w lokalnym sklepie. Lektura tej publikacji pozwoli odkryć, jakie zależności i mechanizmy wiążą się z handlem morskim. Czytelnik dowie się, jak silnie gospodarki poszczególnych krajów uzależnione są od transportu różnych towarów drogą morską.SPIS TREŚCIWykaz skrótówWstęp 1. Narodziny i˙historyczny rozwój turystyki˙międzynarodowej 1.1. Turystyka w˙czasach starożytnych 1.2. Podróże zagraniczne od początku średniowiecza do narodzinnowoczesnej turystyki w˙XIX wieku 1.3. Historia kąpieli morskich i˙plażowania nad morzem 2. Teoretyczne aspekty turystyki międzynarodowej2.1. Definicja turystyki międzynarodowej i˙pokrewnych pojęć 2.2. Wybrane rodzaje turystyki 2.3. Problemy z˙ujęciem wielkości turystyki międzynarodowejw˙statystykach 2.4. Turystyka jako dyscyplina nauki3. Kierunki rozwoju turystyki międzynarodowej na˙świecie w˙XXI wieku 3.1. Rola międzynarodowych organizacji wspierających turystykęna świecie 3.2. Wielkość i˙struktura turystyki międzynarodowej 3.3. Znaczenie zagranicznej turystyki przyjazdowej dla krajówgoszczących turystów 3.4. Zagraniczne wyjazdy turystyczne Polakówi˙przyjazdy˙gości˙zagranicznych do Polski 4. Finansowe aspekty turystyki międzynarodowej4.1. Istota i˙struktura bilansu płatniczego kraju 4.2. Wpływ turystyki międzynarodowej na bilans płatniczy kraju 4.3. Sposoby zapłaty turystów za usługi zagraniczne i˙towary˙nabywaneza granicą 4.4. Sposoby finansowania działalności organizatorów turystykizagranicznej i˙rozliczania się z˙kontrahentami zagranicznymi5. Ekonomiczne aspekty turystyki zagranicznej w˙krajach Unii Europejskiej5.1. Atrakcyjność turystyczna i˙międzynarodowy ruch turystycznyw˙krajach Unii Europejskiej 5.2. Działania Unii Europejskiej na rzecz rozwoju turystyki w˙krajachczłonkowskich 5.3. Wsparcie finansowe Unii Europejskiej6. Podróże drogą morską 6.1. Morskie przewozy pasażerskie od starożytności do XVIII wieku6.2. Rewolucja techniczna w˙okrętownictwie i˙rozwój liniowej żeglugipasażerskiej od XIX do pierwszej˙połowy XX wieku 6.3. Rejsy wycieczkowe jako kolejny etap rozwoju przewozówpasażerskich w˙okresie od drugiej połowy XX wieku do dzisiaj 7. Istota i˙formy turystyki morskiej 7.1. Pojęcie turystyki morskiej 7.2. Formy turystyki morskiej 7.3. Sposoby organizacji wycieczek i˙pobytu turystów nad morzem8. Rynki usług turystyki morskiej 8.1. Specyfika rynku turystycznego 8.2. Ogólna charakterystyka rynku turystyki morskiej 8.3. Popyt na usługi turystyki morskiej 8.4. Podaż usług turystyki morskiej 8.5. Ceny usług turystyki morskiej 9. Atrakcyjność turystyczna wybranych rejonów świata 9.1. Atrakcyjność turystyczna Bałtyku i˙jego pobrzeża 9.2. Atrakcyjność turystyczna basenu Morza Śródziemnego 9.3. Atrakcyjność turystyczna Morza Karaibskiego 9.4. Inne rejony turystyki morskiej 10. Rozwój usług turystyki morskiej na świecie 10.1. Globalny rynek usług turystyki morskiej 10.2. Charakterystyka północnoamerykańskiego rynku usługturystyki morskiej 10.3. Europejski rynek usług w˙zakresie turystyki morskiej Zakończenie˙- perspektywy rozwoju turystyki międzynarodowej na świecie Bibliografia Spis tabel Spis rysunków

Kod wydawnictwa: 978-83-8206-001-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl