ROZMOWY Z LIDERAMI BIZNESU SPOŁECZNEGO W POLSCE
JUSTYNA SZUMNIAK-SAMOLEJ
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 15.00 zł
13.50 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8030-083-5
99 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016
Prezentowane w książce wywiady przeprowadzono na potrzeby badania pt. "Innowacyjne przedsięwzięcia nawiązujące do idei społecznej odpowiedzialności biznesu na rynku polskim" przygotowanego przez autorkę w ramach dotacji MNiSW na badania naukowe lub prace rozwojowe oraz zadania z nimi związane, służące rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w 2015?r. Autorka wybrała te przedsiębiorstwa, które wydały jej się najciekawsze, najbardziej innowacyjne i najbardziej wyróżniające się na polskim rynku pod względem łączenia działalności biznesowej i misji społecznej lub ekologicznej. Odbyła zatem rozmowy z: Igorem Pielasem, założycielem Asante Bamboo Bikes- Przemkiem Kuśmierkiem i Sławkiem Łuczywkiem, twórcami Migam- Łukaszem Kalicińskim, założycielem NotJustShop- Rafałem Hechmannem, założycielem portalu Plan Planeta- oraz z Dominiką Naziębły i Łukaszem Gosławskim, twórcami marki Wisłaki. Wywiady przeprowadzono między lipcem a wrześniem 2015 r.Respondentom zadano dziewiętnaście pytań:1. Kiedy firma powstała?2. Ile osób zatrudnia?3. Jaka jest misja/cel działania firmy?4. Na czym polega jej model biznesowy?5. Skąd się wziął pomysł na firmę?6. Dlaczego zdecydował/a się Pan/Pani na taki model biznesowy?7. Czy to się opłaca?8. Jak mierzyć efekty działania tego typu biznesu?9. Jaka jest reakcja otoczenia na ten sposób prowadzenia biznesu? (rodziny/przyjaciół, konsumentów, dostawców, partnerów biznesowych, konkurencji, osób obdarowanych, dostawców, potencjalnych inwestorów i innych)10. Kim są klienci firmy? Jak oceniają to podejście do prowadzenia biznesu? Co jest dla nich ważne [jakość, cena, "wartość dodana" produktu, inne (jakie?)]?11. Czy angażuje Pan/Pani interesariuszy w tworzenie produktów/promocję/inne procesy biznesowe?12. Jaka jest rola mediów społecznościowych (i innych technologii sieciowych) w rozwoju firmy, promocji produktów/projektów?13. Jaki jest Pana/Pani zdaniem klucz do sukcesu w rozwijaniu przedsiębiorstwa opartego na misji społecznej/ekologicznej?14. Jaka jest rola założyciela/lidera w rozwoju tego typu biznesu?15. Na ile misja społeczna/ekologiczna może pozostać istotna i niezmieniona, gdy działalność się rozwija?16. Czy Pana/Pani zdaniem polski rynek sprzyja tworzeniu i prowadzeniu tego typu biznesów? Jakie są główne trudności?17. Czy można mówić o faktycznej, długoterminowej zmianie w podejściu do prowadzenia działalności gospodarczej, czy jest to tylko niewielka nisza, lub chwilowy trend?18. Czy i z jaką częstotliwością będą w tym obszarze pojawiały się na polskim rynku nowe przedsięwzięcia?19. Czy jest jakaś firma (polska lub zagraniczna), której działalność jest dla Pana/Pani inspiracją, wzorem lub po prostu zasługuje na uznanie?Celem badania było poznanie motywacji do zakładania przedsięwzięć opartych na misji społecznej lub ekologicznej na polskim rynku, a także doświadczeń z tym związanych. Autorkę interesowało również to, jak badane inicjatywy są zorganizowane pod względem modelu biznesowego oraz jaka jest rola mediów społecznościowych w rozwoju przedsięwzięcia.z Wprowadzenia
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Wywiad z Igorem Pielasem, założycielem Asante Bamboo BikesWywiad z Przemkiem Kuśmierkiem i Sławkiem Łuczywkiem, twórcami MigamWywiad z Łukaszem Kalicińskim, założycielem NotJustShopWywiad z Rafałem Hechmannem, założycielem portalu Plan PlanetaWywiad z Dominiką Naziębły i Łukaszem Gosławskim, twórcami marki Wisłaki
Kod wydawnictwa: 978-83-8030-083-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.