Dodano produkt do koszyka

Promocja

RELACYJNE UWARUNKOWANIA KREOWANIA MAREK NALEŻĄCYCH DO DETALISTÓW

RELACYJNE UWARUNKOWANIA KREOWANIA MAREK NALEŻĄCYCH DO DETALISTÓW

ZBIGNIEW SPYRA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KATOWICACH

Cena: 99.90 zł 89.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7875-538-8

423 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019

Celem głównym pracy jest zaprezentowanie w aspekcie teoretycznym, poznawczym i praktycznym obszaru związanego z relacyjnymi uwarunkowaniami kreowania marek należących do detalistów. Praca ma charakter monografii naukowej. W jej strukturze można wyodrębnić dwie warstwy: teoretyczno-metodyczną oraz empiryczną, chociaż podział ten nie jest ostry. Składa się ze wstępu, pięciu rozdziałów oraz zakończenia. Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzający. Ma on na celu identyfikację "przestrzeni definicyjnej" dla kluczowej dla rozprawy kategorii "marki należącej do detalistów". Rozpoczyna się od analizy definiowania kategorii marki należącej do detalistów oraz wybranych prób ich klasyfikowania. Rozdział drugi poświęcono podstawom teoretycznym wyjaśniającym istotę relacji międzyorganizacyjnych. Dokonano syntetycznej prezentacji podstawowych koncepcji teoretycznych i modeli mających odniesienie do relacji międzyorganizacyjnych pod kątem ich przydatności do opisu, wyjaśnienia i interpretacji relacji pomiędzy detalistami jako gestorami marek własnych a ich dostawcami. Rozważania w rozdziale trzecim skoncentrowano na relacjach między detalistami jako gestorami marek własnych a dostawcami tych marek. Zaprezentowano przy tym charakterystykę stron relacji z uwzględnieniem motywów oferowania przez detalistów produktów pod markami własnymi, jak również motywów, jakimi kierują się dostawcy podejmujący współpracę z detalistami w zakresie wytwarzania produktów opatrzonych markami własnymi detalistów. Rozdział czwarty ma charakter metodyczny. Opisano w nim metodykę i założenia badawcze dla badań empirycznych. Podkreślono, że w istocie badania relacji międzyorganizacyjnych ogniskują się wokół trzech zasadniczych problemów praktycznych: problemu identyfikowania własności struktury relacji rynkowych, problemu identyfikowania procesu relacji. Rozdział piąty prezentuje wyniki przeprowadzonych badań empirycznych dotyczących relacyjnych uwarunkowań kreowania marek należących do detalistów.

SPIS TREŚCI

WSTĘP Rozdział I

MARKI NALEŻĄCE DO DETALISTÓW- IDENTYFIKACJA PRZESTRZENI DEFINICYJNEJ 1. Pojęcie marek należących do detalistów - zakres interpretacji 1.1. Kategorie marek należących do detalistów 2. Funkcje i korzyści wynikające z obecności rynkowej marek należącychdo detalistów - perspektywa detalisty, konsumenta i dostawcy 3. Koncepcja kapitału marki bazującego na konsumencie a marka własnadetalisty3.1. Pomiar kapitału marki bazującego na konsumencie 3.2. Modele kapitału marek należących do detalistów4. Wybrane teorie zmian systemowych w handlu detalicznymw wyjaśnianiu ewolucyjnego rozwoju marek należących do detalistów 4.1. Etapy ewolucyjnego rozwoju marek własnych detalistów 4.2. Teorie zmian systemowych w handlu detalicznym a markinależące do detalistów5. Podsumowanie Rozdział IITEORETYCZNE PODSTAWY BUDOWY RELACJIMIĘDZYORGANIZACYJNYCH - KONTEKST KANAŁÓWMARKETINGOWYCH 1. Pojęcie i istota relacji międzyorganizacyjnych 1.1. Kooperacja i inne pojęcia synonimiczne wykorzystywanedo opisu istoty relacji międzyorganizacyjnych 1.2. Treść, funkcje i atrybuty relacji międzyorganizacyjnych 2. Kluczowe podejścia teoretyczne wykorzystywane do badania relacjimiędzyorganizacyjnych w kanałach marketingowych 2.1. Teorie uzasadniające współpracę w kanałach marketingowychna poziomie przedsiębiorstwa 2.2. Teorie uzasadniające współpracę w kanałach marketingowychna poziomie relacji 2.3. Koncepcje uzasadniające współpracę w kanałach marketingowychwynikające z teorii sieci 2.4. Wybrane modele w marketingu relacji odnoszące siędo współpracy w kanałach marketingowych 2.5. Modele analityczne przydatne do badania relacjimiędzyorganizacyjnych w kanale marketingowymw ujęciu dynamicznym 3. Typologia relacji międzyorganizacyjnych - przegląd literaturowy 4. Determinanty rozwoju i sukcesu relacji międzyorganizacyjnych 5. Podsumowanie Rozdział IIIRELACJE MIĘDZY DETALISTAMI A DOSTAWCAMIICH MAREK WŁASNYCH JAKO KATEGORIA RELACJIMIĘDZYORGANIZACYJNYCH1. Sieci handlowe jako podmioty kreujące własne marki 1.1. Motywy relacyjne oferowania przez detalistów produktówpod markami własnymi1.2. Detalista jako gestor marki własnej i jego sieć relacji 2. Producent - dostawca produktów opatrzonych markami własnymidetalistów jako podmiot sieci relacji detalistów2.1. Opcje strategiczne producentów w zakresie dostarczania detalistomproduktów opatrzonych ich markami własnymi 2.2. Motywy producentów podejmujących współpracę z detalistamiw zakresie wytwarzania produktów opatrzonych markamiwłasnymi detalistów 3. Relacje między detalistami a dostawcami ich marek własnych na tlewybranych typologii relacji międzyorganizacyjnych 3.1. Czynniki determinujące kreowanie relacji międzyorganizacyjnychpomiędzy dostawcami a detalistami jako gestoramimarek własnych3.2. Parametry oceny relacji pomiędzy producentami a detalistamijako gestorami marek własnych z perspektywy marketingu relacjii zarządzania łańcuchem dostaw 4. Ewolucja funkcji i wymogów relacyjnych w procesie kreowania mareknależących do detalistów 5. Cechy umów konstytuujących relacje między detalistami jako gestoramimarek własnych a ich dostawcami6. Podsumowanie Rozdział IVASPEKTY METODYCZNE BADAŃ RELACJI MIĘDZY DETALISTAMIJAKO GESTORAMI MAREK WŁASNYCH A ICH DOSTAWCAMI 1. Relacje międzyorganizacyjne jako przedmiot badań 2. Zakresy badań relacji międzyorganizacyjnych w kontekście kreowaniamarek należących do detalistów 3. Źródła informacji i metody badań empirycznych relacjimiędzyorganizacyjnych w kontekście kreowania marek należącychdo detalistów 4. Modele badawcze przydatne do badania relacyjnych uwarunkowańkreowania marek należących do detalistów 4.1. Model otoczenia jako podstawa badań relacyjnych uwarunkowańkreowania marek należących do detalistów 5. Ocena i pomiar relacji międzyorganizacyjnych w kontekście kreowaniamarek należących do detalistów - przykłady konstruktów 6. Przesłanki i metodyka badania relacji międzyorganizacyjnychw kontekście kreowania marek należących do detalistów 6.1. Modele koncepcyjne przyjęte do badań 7. Podsumowanie Rozdział VRELACYJNE UWARUNKOWANIA KREOWANIAMAREK WŁASNYCH NALEŻĄCYCH DO DETALISTÓWW ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH1. Determinanty zakupu marek własnych należących do detalistów- perspektywa konsumentów1.1. Cele i metodyka badania1.2. Preferowane miejsca zakupów konsumentów indywidualnychna rynku produktów szybkorotujących (FMCG) - wyniki badania 1.3. Postawy konsumentów wobec marek należących do detalistów- weryfikacja modelu 1.3.1. Hipotezy badawcze1.3.2. Model pomiarowy zmiennych ukrytych - identyfikacja1.3.3. Ocena jakości modelu pomiarowego 1.3.4. Oszacowanie parametrów modelu 1.3.5. Ocena jakości modelu 1.3.6. Respecyfikacja modelu 1.3.7. Ocena hipotez i wnioski badawcze 2. Relacyjne uwarunkowania kreowania marek własnych należącychdo detalistów - perspektywa detalisty jako gestora marek własnych2.1. Cele i metodyka badania 2.2. Identyfikacja i ocena działań związanych z kształtowaniem relacjiz dostawcami w procesach kreowania marek własnych- studia przypadków 2.2.1. Opis przypadku - Aldi 2.2.2. Opis przypadku - Biedronka 2.2.3. Opis przypadku - Lidl 2.2.4. Opis przypadku - Auchan2.2.5. Opis przypadku - Carrefour2.2.6. Opis przypadku - Tesco 2.2.7. Podsumowanie 3. Identyfikacja i ocena relacyjnych uwarunkowań kreowania mareknależących do detalistów - perspektywa dostawców3.1. Cele i metodyka badania 3.2. Wyniki badania3.2.1. Identyfikacja typów realizowanych opcji strategicznychw zakresie oferowania detalistom ich marek własnychoraz kluczowych czynników sukcesu dla każdej opcjistrategicznej 3.2.2. Identyfikacja roli ryzyka jako czynnika determinującegoskuteczny rozwój lub niepowodzenie w relacjach 3.2.3. Identyfikacja efektów indywidualnych wpływu współpracyw obszarze dostarczania marek należących do detalistów 3.2.4. Identyfikacja realizowanego modelu współpracyz detalistami jako gestorami marek własnych ZAKOŃCZENIE BIBLIOGRAFIA SPIS TABEL SPIS RYSUNKÓW SPIS STUDIÓW PRZYPADKÓW ANEKS

Kod wydawnictwa: 978-83-7875-538-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl