Dodano produkt do koszyka

Promocja

RELACJE Z INTERESARIUSZAMI ORGANIZACJI NON PROFIT Z PERSPEKTYWY MARKETINGOWEJ

RELACJE Z INTERESARIUSZAMI ORGANIZACJI NON PROFIT Z PERSPEKTYWY MARKETINGOWEJ

DOMINIKA MIROŃSKA

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 45.00 zł 40.50 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-052-1

251 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016

Jednym z wyzwań stojących przed trzecim sektorem w Polsce jest zjawisko profesjonalizacji organizacji non profit w obszarze zarządzania, rozumianej jako wprowadzanie rozwiązań zarządczych wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa. Za ich stosowaniem przemawia potrzeba stabilnego, efektywnego i przejrzystego funkcjonowania podmiotów trzeciego sektora. W środowisku organizacji non profit temat ten wywołuje duże kontrowersje. Wątpliwości dotyczą przede wszystkim negatywnych skutków bezrefleksyjnego przenoszenia praktyk biznesowych na grunt podmiotów nienastawionych na zysk.Niniejsza książka wychodzi naprzeciw potrzebie pogłębienia wiedzy na temat specyfiki trzeciego sektora w obszarze zarówno teorii, jak i praktycznych rozwiązań zarządczych. Dokonana analiza pozwoliła na zaproponowanie dopasowanych narzędzi kształtowania relacji z interesariuszami, ale również na wyjaśnienie szeregu zjawisk oraz obalenie niektórych mitów funkcjonujących w tym obszarze. Jedno z nieporozumień stanowi pogląd o substytucyjnym charakterze działań dobroczynnych, który każe postrzegać propozycje organizacji non profit jako konkurujące ze sobą w świadomości potencjalnych darczyńców indywidualnych i przedsiębiorstw. Uważne przyjrzenie się koncepcjom teoretycznym oraz analiza wyników badań z ostatnich lat prowadzą do konkluzji wręcz przeciwnej. Akty dobroczynności mają charakter komplementarny, jedno działanie zachęca do następnego, a prosta forma wsparcia jest zapowiedzią kolejnych, bardziej zaawansowanych. Zjawisko to ma istotne znaczenie dla organizacji trzeciego sektora, ujawnia jego ogromny potencjał oraz wytycza kierunek rozwoju, jakim jest nawiązywanie długoterminowych relacji oraz współpraca, realizowana na różnych poziomach i w wielu kontekstach.

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Organizacje non profit na tle historycznym. Definicje i główne pojęcia1.1. Dobroczynność - rys historyczny1.2. Definicje organizacji non profit1.3. Systematyka organizacji non profit1.4. Specyfika organizacji non profit z perspektywy zarządczej1.4.1. Pozafinansowe cele organizacji1.4.2. Dobrowolność uczestniczenia1.4.3. Rozproszone prawa własności1.4.4. Interesariusze

Rozdział 2. Przegląd teoretycznych koncepcji funkcjonowania organizacji non profit2.1. Teorie popytowe2.1.1. Teoria zawodności państwa2.1.2. Teoria zawodności kontraktów2.1.3. Teoria współzależności2.2. Organizacje non profit w świetle teorii organizacji2.2.1. Model organizacji non profit - analogia atomu2.2.2. Teoria agencji2.2.3. Teoria dobrego gospodarza2.2.4. Koncepcja izomorfizmu instytucjonalnego2.3. Teorie podażowe2.3.1. Pojęcie altruizmu2.3.2. Kapitał społeczny2.3.3. Teoria selekcji pracowników2.4. Teorie hojności2.4.1. Motywy działań dobroczynnych2.4.1.1. Model dóbr publicznych2.4.1.2. Model konsumpcji prywatnej2.4.1.3. Inne motywy działań dobroczynnych2.4.2. Teoria wymiany zasobów2.4.3. Modele zachowań dobroczynnych2.4.4. Formy działań dobroczynnych

Rozdział 3. Relacje między interesariuszami organizacji non profit3.1. Relacje między interesariuszami wewnętrznymi3.1.1. Stosunki między władzą nadzorującą a władzą wykonawczą3.1.2. Rola płac w relacjach między interesariuszami wewnętrznymi organizacji non profit3.1.3. Praca wolontariuszy w organizacji non profit3.1.3.1. Determinanty podejmowania pracy w formie wolontariatu3.1.3.2. Motywy podejmowania pracy w formie wolontariatu3.1.3.3. Doświadczenia zdobywane przez wolontariuszy podczas pracy3.2. Przegląd interesariuszy zewnętrznych3.2.1. Beneficjenci3.2.2. Darczyńcy3.2.3. Podmioty współpracujące3.2.4. Pozostali interesariusze3.3. Segmentacja interesariuszy i różnicowanie działań organizacji non profit3.4. Rola interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych w tworzeniu wartości

Rozdział 4. Zarządzanie marketingowe w organizacji non profit4.1. Orientacja marketingowa podmiotów trzeciego sektora - korzyści i ograniczenia4.2. Rozpoznanie warunków zewnętrznych oraz wewnętrznych organizacji non profit4.3. Misja organizacji i cele marketingowe4.4. Segmentacja i pozycjonowanie organizacji non profit4.5. Marketing mix4.5.1. Wartość dla interesariuszy4.5.2. Koszt dla interesariuszy4.5.3. Wygoda dla interesariuszy4.5.4. Komunikacja z interesariuszami

Rozdział 5. Wykorzystanie narzędzi marketingowych w kształtowaniu relacji z darczyńcami indywidualnymi5.1. Cykl fundraisingowy5.2. Analiza darczyńców organizacji non profit5.2.1. Aktywność darczyńców na świecie i w Polsce5.2.2. Charakterystyka darczyńców5.3. Planowanie działań fundraisingowych5.4. Nawiązanie i pielęgnowanie relacji5.4.1. Rekrutacja darczyńców5.4.2. Rozwój relacji z dotychczasowymi darczyńcami5.5. Formułowanie apelu organizacji non profit5.6. Utrzymanie relacji z darczyńcami i zarządzanie nimi5.6.1. Sposoby wzmacniania lojalności darczyńców5.6.1.1. Podziękowanie za wsparcie działalności charytatywnej5.6.1.2. Informowanie5.6.1.3. Zaangażowanie5.6.2. Zarządzanie relacjami z różnymi grupami darczyńców5.7. Ocena działań

Rozdział 6. Relacje organizacji non profit z przedsiębiorstwami6.1. Relacje między trzecim sektorem a przedsiębiorstwami w kontekście teorii wymiany zasobów6.2. Współpraca z organizacjami non profit z perspektywy przedsiębiorstw6.3. Cykl współpracy organizacji non profit z przedsiębiorstwem6.4. Typologia form współpracy organizacji non profit z sektorem prywatnym6.4.1. Filantropia6.4.2. Patronat6.4.3. Umowy licencyjne6.4.4. Sponsorowanie6.4.5. Marketing społecznie zaangażowany6.4.6. Programy partnerskie6.4.7. Partnerstwo typu joint venture6.4.8. Kontinuum współpracy międzysektorowej6.5. Kontrowersje wokół współpracy międzysektorowej

Uwagi końcowe

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-052-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl