Dodano produkt do koszyka

Promocja

PSYCHOLOGIA SALI SĄDOWEJ. JAK KOMUNIKACJA I EMOCJE WPŁYWAJĄ NA POSTRZEGANIE SPRAWIEDLIWOŚCI

PSYCHOLOGIA SALI SĄDOWEJ. JAK KOMUNIKACJA I EMOCJE WPŁYWAJĄ NA POSTRZEGANIE SPRAWIEDLIWOŚCI

MAGDALENA NAJDA, ALEKSANDRA RUTKOWSKA, DARIUSZ RUTKOWSKI

Wydawnictwo: OD.NOWA

Cena: 89.90 zł 80.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-66720-72-5

286 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Psychologia sali sądowej koncentruje się na tematyce pozaprawnej warstwy postępowania sądowego. Autorzy podejmują, rzadko obecny w literaturze prawniczej, problem znaczenia, jaki mają dla przebiegu, a nierzadko także dla wyniku postępowania, sposób komunikowania się, emocje i stres, typ motywacji, a także fizyczne zmęczenie. Zagadnienia ujmowane są z perspektywy sędziów i psychologa, co nadaje treściom przekazywanym w książce niezwykle praktyczny, życiowy wymiar przy pełnym zachowaniu ich wartości naukowej. Książka zawiera wiele konkretnych wskazówek dotyczących tego, jak kierować salą sądową, a także własnymi zasobami psychicznymi. Obok narzędzi komunikacyjnych
ułatwiających porozumiewanie się z uczestnikami postępowania i zarządzanie konfliktem, Czytelnik znajdzie techniki kierowania trudnymi emocjami, metody radzenia sobie z agresją, a także wskazówki, jak sędziowie powinni zadbać o siebie, aby uniknąć negatywnych skutków stresu związanego z pracą. Rysunki autorstwa sędziego Arkadiusza Krupy, będące jednocześnie uzupełnieniem, ilustracją i komentarzem przekazywanych treści, dodają książce uniwersalną wartość, jaką jest poczucie humoru.

SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów

Słowo od autorów

Wstęp

Rozdział 1. Konflikt
1.1. Fazy konfliktu
1.2. Rodzaje konfliktów
1.3. Rola sądu w zarządzaniu konfliktem
1.4. Sala sądowa a dynamika konfliktu
1.4.1. Architektura sali sądowej i ulokowanie głównych postaci. Rola sędziego we właściwym wykorzystaniu tych aspektów sali sądowej
1.4.2. Urzędowe stroje i rytuał porządkujący komunikację. Prawne narzędzia redukujące "mrożący" wpływ miejsca i stroju na uczestników szczególnie wrażliwych
1.5. Sala rozpraw a zagrożenie dla poczucia kontroli i ekspozycja społeczna

Rozdział 2. Procesy emocjonalne, pieniactwo sądowe, stres
2.1. Emocje - co to takiego?
2.2. Emocje u uczestników - wrogowie i sprzymierzeńcy
2.3. Kierowanie emocjami
2.4. Techniki i narzędzia komunikacyjne kontrolowania emocji
2.4.1. Otwieranie
2.4.2. Pomieszczenie emocji
2.4.3. Pomieszczenie emocji i postawienie granicy
2.4.4. Stawianie granicy z pominięciem pomieszczenia emocji
2.4.5. Stawianie granicy i pokazywanie konsekwencji
2.4.6. Kary porządkowe
2.5. Pieniactwo sądowe - zmiana Kodeksu postępowania cywilnego i orzecznictwo Europejskiego Trybunału Praw Człowieka jako remedium na pieniaczy sądowych

Rozdział 3. Stres jako forma reakcji emocjonalnej i jego rola na sali sądowej
3.1. Stresory związane z postępowaniem sądowym
3.1.1. Ocena poznawcza stresorów obecnych na sali rozpraw
3.2. Zarządzanie stresem na sali rozpraw
3.2.1. Interwencja na pierwszym etapie drogi stresu; metody opanowywania stresora
3.2.2. Interwencja na drugim etapie drogi stresu -praca nad oceną poznawczą
3.2.3. Interwencja na trzecim etapie drogi stresu -reakcja stresowa
3.3. Stres u sędziego
3.3.1. Radzenie sobie ze stresem. Kilka wskazówek dla sędziów
3.4. Jak to zrobić? Techniki radzenia sobie ze stresem
3.4.1. Przewartościowanie
3.4.2. Kierowanie uwagą
3.4.3. Przedefiniowanie
3.4.4. Praca z emocjami
3.4.5. Wsparcie społeczne
3.4.6. Budowanie poczucia sensu

Rozdział 4. Komunikacja
4.1. Deskryptywna zawartość komunikacji - prostota, zrozumiałość i wykluczenie komunikacyjne
4.2. Bariery komunikacyjne
4.3. Przełamywanie barier - postawy i style komunikacyjne ułatwiające porozumiewanie się na sali rozpraw
4.3.1. Aktywne słuchanie na sali sądowej
4.3.2. Komunikat "ja" - użyteczny, gdy aktywne słuchanie nie skutkuje
4.3.3. Szakal i Żyrafa na sali sądowej. Dwie postawy komunikacyjne Marshalla Rosenberga
4.3.4. Komunikacja w stylu NVC na sali rozpraw w badaniach empirycznych nad sprawiedliwością proceduralną
4.3.5. Pokonywanie trudności komunikacyjnych w relacjach sędzia - pełnomocnik - strona
4.4. Rozpoznanie stylu komunikowania się uczestników postępowania jako warunek skutecznej komunikacji na sali rozpraw
4.5. Techniki i narzędzia komunikacyjne
4.6. Uzasadnienie jako forma komunikacji

Rozdział 5. Etyczne aspekty pracy sędziego
5.1. Po co sędziom etyka zawodowa?
5.2. Motywacja
5.3. Zaufanie
5.4. Godność
5.5. Autonomia moralna
5.6. Błędy poznawcze w podejmowaniu decyzji
5.7. Hipokryzja moralna

Podsumowanie

Wywiad z Piotrem Bojarczukiem - sędzią Sądu Okręgowego w Warszawie

Literatura

Spis orzeczeń

Kod wydawnictwa: 978-83-66720-72-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl