Dodano produkt do koszyka

Promocja

PRZESTRZENIE UNIWERSYTETU TRENDY WIZJE STANDARDY PROJEKTOWANIA

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

PRZESTRZENIE UNIWERSYTETU TRENDY WIZJE STANDARDY PROJEKTOWANIA

STEFAN JACKOWSKI, KAROLINA MATYSIAK, MICHAŁ SIKORSKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET WARSZAWSKI

Cena: 53.90 zł 48.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-235-4363-3

322 stron
format: A4
oprawa: twarda
Rok wydania: 2020

Cyfrowa rewolucja technologiczna, której jesteśmy świadkami, zmieniła nasze życia, nasz sposób pracy i nasze wzajemne relacje. Internet miał również radykalnie zmniejszyć zapotrzebowanie na realną przestrzeń do nauki i uczenia - edukacja miała się stać wirtualna. Okazało się jednak, że efektywny ekosystem uczenia najlepiej konstruować z szeregu elementów: w tym oczywiście z nowych technologii, ale też w dalszym ciągu z dobrze zaprojektowanych fizycznych przestrzeni. Uczelnie nie przestają więc istnieć "w realu", a wręcz odwrotnie, obserwujemy wzrost zainteresowania tematyką ich rozwoju przestrzennego. Uniwersytety to wciąż przede wszystkim instytucje dające studentom możliwość codziennego, bezpośredniego obcowania z wybitnymi wykładowcami i kolegami. Najlepsze uczelnie wręcz ścigają się w innowa-cyjności budynków, kreowaniu stymulujących kampusów Czy najwygodniejszej przestrzeni do pracy. Miasta dostrzegają, jak kluczową rolę odgrywają uczelnie jako ośrodki kształcenia i debaty, ale także jako środki produkcji wiedzy i bogactwa. W chwili przygotowywania tej książki do druku trwa światowa epidemia koronawirusa, która spowodowała tymczasowe zamknięcie uniwersytetów i przeniesienie dużej części ich działalności do Interne-tu. Choć treść książki powstała, zanim zaczęliśmy mierzyć się z konsekwencjami epidemii, uważamy, że opisywane w niej zmiany wciąż będą konieczne. Co więcej, będą musiały przyśpieszyć, tak aby przestrzeń fizyczna i wirtualna nie konkurowały ze sobą, a uzupełniały się wzajemnie.
Nasza książka jest pomyślana jako narzędzie pracy, które sami chcielibyśmy mieć do dyspozycji kilka lat temu, w chwili rozpoczęcia prac nad przygotowaniem nowych inwestycji. Opisywane standardy przestrzenne są obecnie wdrażane w inwestycjach Programu Wieloletniego i innych projektach UW. Mamy nadzieję, że celowo "otwarty" charakter opracowania będzie przydatny dla szerokiego grona odbiorców z różnych typów instytucji i dla samych projektantów. Autorzy ufają, że zgromadzona tu wiedza przyczyni się do usprawnień w procesach inwestycyjnych i docelowo poprawi jakość pracy użytkowników wszystkich typów budynków uczelnianych.
Autorzy wierzą, że na kampusach uczelni budynki już nie muszą być tylko tłem, czy nawet cichymi nauczycielami (Edwards 2000), ale w miarę rosnących oczekiwań użytkowników, postępu technologicznego czy wyzwań cywilizacyjnych rodzących się na naszych oczach mogą mieć coraz więcej do powiedzenia. Budynki mogą stać się aktywnymi elementami kontekstu uczenia się, produkcji wiedzy i tworzenia więzi społecznych. Pamiętajmy: "we shape our buildings, and afterwards, our buildings shape us" (Churchill 1943).
Michał Sikorski

SPIS TREŚCI

SŁOWO WSTĘPNE Anna Giza-Poleszczuk
PRZEDMOWY
Michał Sikorski
Stefan Jackowski
PODZIĘKOWANIA
O STRUKTURZE KSIĄŻKI
I. UCZELNIE
W ZMIENIAJĄCYM SIĘ ŚWIECIE
1.1 Globalizacja
1.2 Populacja studentów
1.3 "Trzecia misja"
1.4 Nowi użytkownicy
1.5 Fuzje uczelni
1.6 Rankingi i konkurencja
1.7 Podsumowanie

ROZMOWA 1
O korzyściach wynikających z planowania przestrzennego
Anna Giza-Poleszczuk, Marlena Happach, Lise Mesliand, Peter Swinnen

II. KAMPUSY PRZEŁOMU WIEKÓW
11.1 Wizja, plan i projekt
11.2 Trzykampusy
11.3 Kampus w mieście,
miasto w kampusie
11.4 Dbałość o środowisko naturalne
i oszczędność
11.5 Przestrzeń wirtualna
i "efekt kawiarni"
11.6 Wielofunkcyjność
i współdzielenie budynków
11.7 Nieformalne przestrzenie
do pracy i nauki
11.8 Zmiana charakteru bibliotek
i czytelni
11.9 Podsumowanie

ROZMOWA 2
O projektowaniu kampusów akademickich
Xaveer De Geyter
III. PRZESTRZEŃ UNIWERSYTETU
WARSZAWSKIEGO
III.1 Uniwersytet w mieście
III.2 Wizja rozwoju UW
i Program Wieloletni
III.3 Zgrupowanie Centrum-Powiśle
1915-2015 66
III.4 Zgrupowanie Centrum-Powiśle
- perspektywy
III.5 Zgrupowanie Ochota
1919-2015 86
111.6 Zgrupowanie Ochota
- perspektywy
III.7 Zgrupowanie Służew
1968-2015 106
III.8 Zgrupowanie Służew
- perspektywy
III.9 Podsumowanie

ROZMOWA 3
o Polu Mokotowskim
Marlena Happach

IV.STANDARDY, ICH ŹRÓDŁA
1 PRZESŁANIE
IV.1 O standardach projektowych
IV.2 Analizowane budynki
IV.3 Typy pomieszczeń
IV.4 Elastyczne gospodarowanie
przestrzenią
IV.5 Podsumowanie

ROZMOWA 4
O elastyczności
Ewa Kuryłowicz

V.BUDYNKI I ICH OTOCZENIE
V.1 Zielone przestrzenie wspólne
V.2 Uspokojony ruch kołowy
V.3 Uniwersalne i energooszczędne
V.4 Neutralna kolorystyka
i obecność sztuki
V.5 Otwarte partery, otwieralne okna
i dostępne dachy
V.6 Sanitariaty dla wszystkich
V.7 Magazyny i pomieszczenia
V.8 Pomieszczenia techniczne
V.9 Czytelna grafika i spójna
V.1O Podsumowanie

ROZMOWA 5
O przestrzeniach wspólnych
Xristina Argyros, Ryan Neiheiser

VI.PRZESTRZENIE WSPÓLNE
VI.1 Funkcje przestrzeni wspólnych
VI.2 Udział przestrzeni wspólnych
Vl.3 Przestrzeń typu L
Vl.4 Przestrzeń typu M
Vl.5 Przestrzeń typu S
Vl.6 Podsumowanie

ROZMOWA 6
O wielofunkcyjności
Clement Blanchet, Pierre Jean Le Maitre, Edourad Perves

VII.POMIESZCZENIA DYDAKTYCZNE
Vll.1 Cechy pomieszczeń
Vll.2 Parametry pomieszczeń dydaktycznych
Vll.3 SaleXS
VII 4 Sale S
Vll.5 SaleM
Vll.6 SaleL
Vll.7 Sale XL
Vll.8 Podsumowanie

ROZMOWA 7
O przestrzeniach biurowych
Kees Christiaanse

VIII.POMIESZCZENIA BIUROWE
Vlll.1 Analiza potrzeb
VIII.2 Układy przestrzeni biurowych
VIII.3 Gabinety i pracownie
VIII.4 Biura administracji
Vlll.5 Gniazda
Vlll.6 Pomieszczenia socjalne
VIII.7 Podsumowanie

ROZMOWA 8
O akademikach
Alessandro Gess, Matthieu Moreau

ROZMOWA 9
O pokojach w akademikach
Vasa J. Perović

IX. DOMY STUDENCKIE
X.1 Akademiki w Polsce i na świecie
IX.2 Badania wśród mieszkańców akademików UW
IX.3 Ogólne wytyczne do projektowania
IX.4 Jednostki mieszkalne
IX.5 Przestrzenie wspólne
IX.6 Podsumowanie

ANEKS 1
UWARUNKOWANIA ENERGETYCZNE
Jerzy Kwiatkowski, Joanna Rucińska

ANEKS 2
OCENA BUDYNKÓW PO ZASIEDLENIU
Joanna Stefańska, Anna Wieczorek

ANEKS 3
ROLA UŻYTKOWNIKÓW W PROCESIE INWESTYCYJNYM
Aleksandra Gołdys, Ewa Rudnicka, Wojciech Wilk

BIBLIOGRAFIA
INDEKS NAZWISK
INDEKS PRACOWNI PROJEKTOWYCH
INFORMACJE O AUTORACH
SUMMARY
SPIS ILUSTRACJI

Kod wydawnictwa: 978-83-235-4363-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl